Citroën slavi i u 2020. godini: Dva značajna rođendana na sajmu Retromobile

Citroën slavi i u 2020. godini: Dva značajna rođendana na sajmu Retromobile

Ove godine će na Retromobileu, poznatom pariškom sajmu klasičnih automobila, Citroën obilježiti 50 godina modela GS i prvi prijelaz Sahare automobilom

Ove će se godine Retromobile održati od srijede 5. do nedjelje,9. februara. Nakon povijesne 2019. godine (stogodišnjica branda), Citroën će u 2020. proslaviti još jedan važni rođendan i na svom štandu predstaviti duh avanture. Jedan od najzapaženijih modela tvrtke u povijesti, GS, ove godine slavi 50. rođendan!

Citroën GS bio je zvijezda na Salonu automobila u Parizu 1970. i osvojio je titulu “Europski automobil godine” 1971. Njegov uspjeh, s oko 2,5 milijuna prodanih jedinica u razdoblju od 1970. do 1987. (uključujući GSA), dokazao globalnu komercijalnu privlačnost automobila čiji izgled je potpisao “kućni” dizajner Robert Opron (također je potpisao modele SM i CX).

GS recept za uspjeh: automobil srednje klase (dimenzije 4,12×1,60×1,34m, neopterećena masa 900kg), i s pet sjedala je savršeno odgovarao potrebama svog vremena. Imao je izvanredan vanjski dizajn, potpuno novi boxer četverocilindrični motor i dobro osmišljenu kabinu. Povrh toga, imao je hidraulični ovjes koji je pružao udobnost i držanje ceste, u čemu njegovi konkurenti nisu ni blizu mogli parirati.

Niz drugih karakteristika učinio ga je modelom koji je bio ispred svog vremena, poput četiri disk kočnice i prtljažnika obujma od 465 litara (710 litara za karavan) s vrlo niskom podnicom i doslovce bez utovarnog praga. To je omogućeno postavljanjem rezervnog kotača u motorni prostor. GS je imao i neke originalne značajke, poput parkirne kočnice s polugom ugrađenom u sredinu prednje armature, ili rotacijskog brzinomjera sa staklenim povećalom.

Dugi vijek na tržištu ovog automobila bio je obilježen brojnim unapređenjima, u pogledu dizajna (velikim faceliftom postao je GSA), mehanike (obujam motora, 5-stupanjski ili C-Matic mjenjač), a čak je postojao i u verziji ‘Birotor’, s Wankel motorom. To je najrjeđa verzija, od 1973. do 1975. godine je proizvedeno 847 jedinica.

Prvi prelazak Sahare automobilom dogodio se od 17. prosinca 1922. do 7. siječnja 1923., s pet Citroenovih višenamjenskih vozila: Golden Scarab, Silver Crescent, Flying Turtle, Sacred Cow i Crawling Caterpillar (posljednja dva prevozila su teret).

Pod zapovjedništvom Georges-Marie Haardta, vođe ekspedicije, i Louis Audouin-Dubreuila, njegovog zamjenika, putovali su pustinjom preko 3200 km . Povratak u početku nije bio planiran, ali ohrabreni uspjehom operacije i pouzdanošću vozila, posada je predložila da se put natrag odradi na isti način, udvostručivši opseg ekspedicije. Kako bi se pripremio za prijelaz Sahare, od Touggourta (Alžir) do Timbuktua (Mali), André Citroën je u siječnju 1921. ustrojio posebni odjel tvrtke.

Ova misija je uspješno obavljena dobrim dijelom i zbog korištenja vozila opremljenih “gusjenicama”. André Citroën je i za ovaj pothvat znao ključ uspjeha. Taj se istraživački pothvat odvijao uz veliku medijsku pompu i s redovitim biltenima u novinama čim su izvještaji putem radija i telegrafa iz srca pustinje stigli do Pariza. To je bila efektna i zapamćena demonstracija Citroenove industrijske, tehničke i komercijalne stručnosti, a ujedno i prava ljudska avantura.