Opel Astra X-Treme Concept razvijala je 444 konja i dostiže 300 km/h

Opel Astra X-Treme Concept razvijala je 444 konja i dostiže 300 km/h

Prije gotovo dva desetljeća Opel je razmišljao o proizvodnji trkaćeg automobila za svakodnevnu upotrebu. Želja je bila da se iskoristi popularnost DTM utrka i da se na tržište plasira model limitirane serije s vrhunskim performansama…

Tako je Opelov razvojni odjel dobio zadatak da napravi koncept koji bi trebao biti uvod u priču o automobilu visokih performansi. Njemački je proizvođač 2001. godine na ženevskom salonu premijerno predstavio unikatan primjerak tog automobila pod nazivom Astra X-Treme Concept. Već na prvi pogled jasno je kako se radi o jedinstvenom automobilu: veliko stražnje krilo, upečatljiva proširenja i usisnici zraka…sve govori o podređenosti dizajna performansama.

Opel Astra X-Treme Concept
FOTO: OPEL

Ipak, stil je bio nesvakidašnji, osobito zbog “gullwing” vrata, što nitko nije očekivao od koncepta iz Opelove režije. Nijemci su htjeli napraviti automobil koji se njegov vlasnik može zabavljati vikendima, ali opet da bude taman dovoljno upotrebljiv za svakodnevnu vožnju. Zato interijer nije bio spartanski, kao što je to uobičajeno kod trkaćih automobila, pa se u kabini mogu vidjeti materijali kao što su alcantara i aluminij, a tako je Opel htio održati i dozu luksuza na nivou. 

Opel Astra X-Treme Concept
FOTO: OPEL

Kod ovakvih automobila ipak je primarno ono što se nalazi ispod haube. Astru X-Treme pokretao je atmosferski 4,0-litreni motor V8 koncepcije. Razvijao je za to vrijeme fantastičnih 444 konja i 530 Nm okretnoga momenta, a snaga se na stražnje kotače prenosila uz pomoć 6-stupanjskog sekvencijalnog mjenjača. Uz malu masu od svega 1150 kilograma, ovaj automobil je izuzetno brz. Do stotke ubrzava za četiri sekunde, dok je maksimalna brzina 300 km/h.

Opel Astra X-Treme Concept
FOTO: OPEL

Opel je odlučio da Astra X-Treme neće imati niti jedan od elektroničkih sustava za pomoć vozaču, pa tako ovaj automobil nije imao čak ni ABS. Primljeno je i desetak prednarudžbi zainteresiranih kupaca, no do realizacije serijske proizvodnje ipak nikad nije došlo. Tako je Opel Astra X-Treme Concept ostao samo u domeni mašte, Astra G je propustila priliku da u vrhu ponude ima jedan vrhunski automobil visokih performansi, a Opel je odbacio šansu da svom imenu pripiše nešto više prestiža.

Izvor: https://quattroruote.hr/