Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Dosta je vremena prošlo otkad smo zadnji put vozili neku Daciu pa priliku da isprobamo najbolji Sandero Stepway nismo mogli propustiti. Sandero se rangirao na našem tržištu kao vrlo povoljan kompakt s pouzdanom Renaultovom tehnologijom, za sve one kojima budžet ne dozvoljava prevelike ekstravagancije, ali žele sigurnost novog automobila.

U Stepway izvedbi koja je 2 cm viša od standardnog Sandera, ova Dacia je zapravo idealna za naše prilike i naše ceste. Ne bismo se usudili reći da je time postala SUV, ali svakako bezbrižno možete voziti i makadamskim cestama s rupama bez da oštetite neki dio podvozja. Plastični dodaci na blatobranima i pragovima dodatno podižu opći dojam izvana pa je tako ovakav Sandero i jedna od najprivlačnijih Dacia. Tu su još i LED dnevna svjetla u skladu s vremenom te u kabini vrlo dobra i karakteristična sjedala.

Naravno, od auta koji u svojoj najskupljoj verziji košta 26.500 KM ne možete očekivati čuda od materijala upotrjebljenih u unutrašnjosti, ali siva plastika puno je bolja od onih kakve smo u Dacijama gledali prije samo generaciju ili dvije. 

Motor koji je pokretao naš Sandero Stepway bio je 1.5 dCi turbodizel koji razvija 66 kW odnosno 90 KS. Obzirom da je mjenjač sa samo pet brzina, omjer je nešto duži, posebno u petom stepenu pa u tom režimu motor djeluje pospano i tromo. Za laganu vožnju gradom i to je dovoljno, samo nemojte očekivati nagla ubrzanja bez obzira koliko stisnuli desnu pedalu. Drastična promjena nastupa kada se isključi ECO mod i tada motor s voljom pokaže za što je sve sposoban. Temperamentan u međuubrzanjima brzo će dovesti zimske gume na samu granicu prianjanja, posebno ako malo jače stisnete gas na izlasku iz zavoja.

Ako se odlučite na vožnju u ECO modu, potrošnja u gradu kretat će se oko sedam litara. Nama se kretala oko 7,4 l/100 km po zaista hladnom vremenu. Ipak, ako ste temperamentniji vozač onda zaboravite na to i pustite da motor diše punim plućima.

Dobro je izoliran pa se ne primjećuje karakteristično brundanje motora, a lakoća kojom tjera Sandero jasno pokazuje zašto je ovo top motorizacija u ponudi.

Uvijek je dilema kupiti novi skromniji auto ili nešto bolji polovan. Za sve one koji žele solidan, pa čak i atraktivan kompakt s kojim se mogu zaputiti i izvan asfaltiranih cesta, uz minimalne troškove i dosta bogatu opremu, Sandero Stepway je odličan izbor.

Motor: 1.5 Turbodizel
Snaga: 66kW / 90 KS
Okretni moment: 220 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h: 12.3 s
Vmax: 179 km/h
Potrošnja: grad 7.4 (ECO mod) ili 8.4, otvoreno 5.8 l/100 km

Cijena osnovnog modela benzinskog modela na kaciji iznosi 18.000 KM, dok cijena modela sa dizelskim agregatom na akciji je 24.000 KM.