Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Gradski život nosi svoje izazove, a kada je riječ o vožnji, to je okruženje u kome vozači sve više cene robusnost i visoki položaj za vožnju koje pruža SUV, ali u mjeri prilagođenoj gradskim ulicama, uz istinski naglasak na zaštitu okoline. Istovremeno, oni žele i vozilo koje se ističe atraktivnim izgledom, ali i prilagodljivošću kakva im je potrebna za aktivan način života.

Upravo to su vrednosti koje je Toyota ugradila u potpuno novi Yaris Cross.

Novi Yaris Cross je oblikovan i razvijen za Evropu, kako bi bio usklađen sa zahtevima i željama ovog tržišta u segmentu B-SUV. I proizvodiće se u Evropi, u Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), uporedo s novom generacijom Yarisa s pet vrata, počevši od 2021.

Novi Yaris Cross uživa pogodnosti snažnog Toyotinog nasleđa napredne hibridne tehnologije, dizajna malih automobila i konstrukcije SUV-ova. Toyotino svijetsko liderstvo u tehnologiji hibridnih vozila odražava se, između ostalog, i kroz prvi automobil u segmentu B s hibridnim pogonom, originalni Yaris Hybrid iz 2012. godine. Iskustvo bez premca koje je Toyota prikupila omogućava da nova, četvrta generacija hibridnog pogonskog sklopa u Yarisu Cross pruža izuzetne performanse i efikasnost.

Kao deo Yaris porodice, Yaris Cross je konstruisan na novoj Toyotinoj platformi za kompaktne automobile GA-B. On deli i “veliki-mali“ dizajn i koncept koji je karakterisao originalni Yaris, te predstavlja prostranu unutrašnjost unutar kompaktnih spoljašnjih mera. Istovremeno, Yaris Cross je i pravi SUV, sa svim pogodnostima koje donosi Toyotino iskustvo kreatora izvornog SUV-a pre 25 godina, modela RAV4 – danas najprodavanijeg SUV-a na svetu – te nedavno stvaranjem impresivnog i izuzetno efikasnog modela C-HR. Povišena putnička kabina, uz dostupnost inteligentnog sistema pogona na sve točkove AWD-i, daje dodatnu potvrdu istinskog SUV-a.

Dodavanjem Yarisa Cross u svoju ponudu, Toyotina paleta SUV-ova sada obuhvata segmente B, C i D.

Yaris Cross se ponosi Toyotinom četvrtom generacijom hibridne tehnologije. Toyota je bila uspešni pionir korištenja potpuno hibridne tehnologije u automobilima segmenta B uvođenjem prvog Yarisa Hybrida 2012. godine. Otada ih je prodato više od pola miliona u Evropi, što je postao moćan alat u jačanju svesti javnosti o toj tehnologiji, kao i u njenom prihvatanju kod kupaca. Yaris i Yaris Cross su prvi modeli koji će koristiti najnoviji Toyotin 1,5 litarski hibridni sistem, koji je razvijen na temelju 2,0 litarskog i 2,5 litarskog pogonskog sklopa koje koriste nedavno predstavljeni modeli kao što su Corolla, C-HR, RAV4 i Camry.

Ovaj sistem se odlikuje novim 1,5 litarskim, trocilindričnim benzinskim motorom s Atkinsonovim procesom, precizno konstruisanim radi smanjenja trenja i mehaničkih gubitaka te optimizovanja brzine sagorevanja. Ovaj novi hibridni sistem daje najveću snagu od 116 KS. Posebna pažnja je posvećena krivi snage, zahvaljujući čemu ovaj motor ima izuzetan odziv u vožnji. Kada je reč o emisiji, model s pogonom na prednje točkove počinje s emisijom CO2 manjom od 90 g/km, dok je za verziju AWD-i ta vrednost manja od 100 g/km.

Yaris Cross prati svog rođaka s pet vrata u pogledu usvajanja nove Toyotine platforme GA-B. Time je postignut visok nivo krutosti karoserije, kao i dobro uravnoteženo podvozje, što omogućava sjajan odziv i okretnost automobila.

Proizvevši Yaris Cross, Toyota je stvorila istinski SUV u manjim dimenzijama, dajući kupcima viši položaj za vožnju, praktičnost i unutrašnju prostranost koje žele u automobilu kompaktnih dimenzija, pa je zahvaljujući tome prikladan za gradsku vožnju. Njegov dizajn ocrtava klasične karakteristike SUV-a, povišene karoserije i većih točkova koji stvaraju pečat snage.

Yaris Cross ima isto međuosovinsko rastojanje od 2.560 mm kao i novi Yaris hatchback, ali je ukupno 240 mm duži, jer je prednji prepust duži za 60 mm, a zadnji za 180 mm, čime je povećan unutrašnji prostor. Klirens je povećana za 30 mm, a vozilo je ukupno više i šire – za 90 odnosno 20 mm.

Ukupna dužina automobila iznosi 4.180 mm, širina je 1-765 mm, visina auta je 1.560 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2.560 mm.

Reč je o istinskom SUV-u, pa je posebna pažnja posvećena praktičnosti i raznovrsnosti. Poklopac prtljažnika je električno pokretan, jer je tako lakše kada su vam pune ruke. Podesiva visina poda prtljažnika daje dodatnu prilagodljivost pretinca zaštićenog od pogleda ili povećane zapremine za veće terete. Dodatno, sam pod je moguće podeliti u dva dela i tako, istovremeno imati i povećanu zapreminu i pretinac u podu prtljažnika. U prtljažniku se nalaze i nove podesive trake za pričvršćivanje predmeta i sprečavanja njihovog pomeranja u vožnji. Yaris Cross je podjednako prostran, koliko je i praktičan. Uz uspravna sva sedišta i zapremina prtljažnika je 390 litara. Međutim, ako vam je potreban prostraniji prtljažnik, tu su preklopiva zadnja sedišta u odnosu 40:20:40, što omogućava prevoz putnika uz utovar većeg tereta.

AWD-i pruža dodatnu stabilnost i prenos snage na podlogu u svakodnevnoj vožnji, u lošim uslovima i na klizavim površinama. Reč je električnom sistemu koji je kompaktniji i lakši od mehaničkih sistema pogona na sve točkove, zahvaljujući čemu Yaris Cross Hybrid AWD-i ostvaruje manju potrošnju goriva i manju emisiju CO2 nego bilo koji njegov konkurent s pogonom na sve točkove u segmentu B-SUV. Ovaj sistem usmerava obrtni moment na zadnju osovinu prilikom pokretanja automobila i tokom ubrzavanja. U normalnoj vožnji, Yaris Cross koristi prednji pogon, ali kada sistem otkrije klizavu podlogu, pogon na sve točkove se automatski uključuje. To se može dogoditi, na primer, na mokrim granitnim kockama, po jakoj kiši, na mokrom ili utabanom snegu ili na pesku.

Temelj bezbednosnih performansi novog Yarisa Cross je njegova platforma GA-B koja ovom automobilu daje izuzetnu krutost karoserije. U nameri da zadovolji najviše i najstrože standarde nezavisnih ispitivanja, dodatno će koristiti pogodnosti sistema aktivne bezbednosti Toyota Safety Sense i napredne funkcije pomoći u vožnji, koje pomažu u izbegavanju čitavog niza najčešćih opasnosti na putu pružanjem vozaču informacija, ranim upozorenjima i, kada je potrebno, automatskim kočenjem i zakretanjem volana.

Postupak oblikovanja Yarisa Cross okupio je širok tim iz studija iz Evrope i Japana. Njihove zamisli i nadahnuće ćete jasnije shvatiti ako pročitate reči jednog od članova tima – Lance Scott, glavnog direktora dizajna u Toyotinom studiju EDD u Nici.

“Kada smo počeli s ovim postupkom, shvatali smo da, iako je izgled razlog broj jedan prilikom kupovine u segmentu B-SUV, kupcima je važna i praktičnost. To nisu zahtevi koje je lako pomiriti, posebno u kompaktnom paketu. Od samih početaka dizajnerskog koncepta, imali smo na umu evropskog kupca, ali smo morali da ga bolje razumemo. Zato smo izašli iz kancelarija i razgovarali sa stvarnim kupcima kako bismo shvatili njihov način života – šta im se sviđa, koje su im dnevne aktivnosti i na koje se načine zabavljaju.

Nakon procesa koji je bio zabavan i poučan, vratili smo se, puni entuzijazma, oblikovanju automobila koji će ocrtavati njihovu ličnost i pružati živahnu kombinaciju prefinjenosti i energičnosti.Kao tim smo osmislili ključne reči „Robustan“ i „Minimalističan“, za koje nam se čini da odražavaju i kompaktnost i okretnost, kao i robusnost i snagu jednog SUV-a. Kada smo počeli da skiciramo zamisli za spoljašnji izgled, slika dijamanta nam se stalno vraćala. Zatim smo skovali izreku ‘nimble diamond’ – žustri dijamant kako bi izrazili čvrstu, snažnu i vrhunsku sliku dragulja u kombinaciji s ličnošću koja izražava okretnost i zabavu u vožnji, što su bili kvaliteti za koje smo osećali da ovaj automobil mora da ih oslikava.

Jasno, želimo da kupci ovaj automobil odmah prepoznaju kao SUV, pa smo naglasili podignutost od tla, izraženu vodoravnu osu koja daje odličnu ravnotežu i stav, velike četvrtaste lukove točkova i, naravno, velike naplatke od 18 inča. I lice je bilo vrlo važan aspekt za nas. Želeli smo da zadržimo snažni DNK Toyotine palete SUV-ova, ali istovremeno dati modelu Yaris Cross zaseban identitet.

U zadnjem delu smo se fokusirali na to da automobilu damo snažan stav, pri čemu široki blatobrani ocrtavaju snagu. Kombinacija vodoravnih zadnjih svetala i zadnjeg stakla jasno ukazuje na pripadnost Yaris porodici, ali širi i četvrtastiji poklopac prtljažnika nagoveštavaju da prtljažnik nudi veći prostor za prilagodljivost u svakodnevnoj upotrebi.

Što se tiče boje, počeli smo razmišljati o nečemu što bi moglo izraziti sliku aktivnosti i visokog kvaliteta, a što bi našim kupcima zaista moglo da se sviđa. Razmatrajući trendove boja u budućnosti, možemo videti da postoji rastuća sklonost zlatu i drugim plemenitim metalima, ali mi smo želeli da ponudimo nešto prirodnije i gradskije. Dodajući nežnu zelenu notu zlatnoj boji, istovremeno umanjujući zasićenost boje zbog naglašavanja izgleda nalik metalu, dobili smo sveži, gradski, ali istovremeno aktivni izgled koji naglašava oblike spoljašnjih površina. Krajnji rezultat je boja koju zovemo ‘Brass Gold’ (mesing zlato)”.