Novi 911 Targa nastavlja tradiciju slavnih prethodnika

Novi 911 Targa nastavlja tradiciju slavnih prethodnika

Porsche upotpunjava svoj trio sportskih automobila: nakon Coupéa i Cabrioleta, treća varijanta karoserije nove generacije 911 sada debitira s pogonom na sve kotače i modelima 911 Targa 4 i 911 Targa 4S

Odredišna značajka Targe ostaje njen inovativan, potpuno automatski sustav krova. Kao što je to slučaj s legendarnom originalnom Targom iz 1965. godine, sastoji se od širokog Targa roll bara, dijela iznad prednjih sjedala koji se skida i velikog stražnjeg stakla. Krov se može jednostavno otvoriti i zatvoriti u svega 19 sekundi. Targa 2.0 iz 1965. godine bila je trailer za potpuno novi tip automobila. Izvorno plasirana kao “sigurni kabriolet sa roll barom”, Targa se s odvojivim krovom ubrzo etablirala kao neovisan koncept i doista je postala ikona stila. Sve do današnjih dana, Porsche je nastavio kombinirati dva svijeta u jednom modelu: prednosti „otvorene vožnje“ u kabrioletu u kombinaciji sa svakodnevnom udobnošću i sigurnošću coupéa.

Vanjšita novog 911 Targa karakterizirana je dizajnerskim elementima generacije modela 992. U usporedbi s prethodnikom, ima znatno izraženije lukove kotača sprijeda, a prednji poklopac ima karakteristično udubljenje između LED farova, što ga također povezuje sa slavnim pretkom. Stražnjim dijelom dominiraju širi stražnji spojler i elegantno integrirana svjetlosna traka. S izuzetkom prednjeg i stražnjeg dijela, sve ostale vanjske oplate karoserije izrađene su od aluminija. Unutrašnjost odaje pripadnost obitelji 911, a karakteriziraju je jasne i ravne linije te instrumenti za koje su inspiracija dali 911 modeli iz 1970-ih. Uz središnji brojač okretaja – što je karakteristično za Porsche – dva tanka displeja bez okvira pružaju vozaču dodatne informacije.

Ispod 10,9-inčnog središnjeg zaslona sustava Porsche Communication Management (PCM) nalazi se kompaktni prekidač s pet gumba za izravan pristup važnim funkcijama vozila. Standardne PCM značajke uključuju internetsku navigaciju na temelju grupnih podataka kao i Connect Plus. Pokreće ga šesterocilindrični trolitreni bokserski motor s dvostrukim turbopunjačima: u 911 Targa 4 isporučuje 283 kW (385 KS) i 450 Nm i, u kombinaciji s opcijskim paketom Sport Chrono, od 0-100 km/h ubrzava za 4,2 sekunde – desetinu brže nego prije. U 911 Targa 4S on se može pohvaliti sa 331 kW (450 KS) i 530 Nm, što omogućava postizanje oznake od 100 km/h u samo 3,6 sekundi pod istim uvjetima – četiri desetine brže od prethodnika. Najveća brzina 911 Targa 4 iznosi 289 km/h, dok 4S dostiže brzinu od 304 km/h.

Obje verzije standardno su opremljene s 8-stupanjskim prijenosom s dvostrukim kvačilom (PDK) i inteligentnim pogonom na sve kotače Porsche Traction Management (PTM). Alternativno, 911 Targa 4S može se naručiti s novorazvijenim 7-stupanjskim ručnim mjenjačem, koji uključuje Sport Chrono paket. Nova tehnologija je također integrirana kako bi proširila niz mogućnosti za oba modela 911, a prvi put je dostupan i sustav Porsche InnoDrive, koji uključuje pomoć u vožnji u koloni (Traffic Jam Assist) i prediktivni prilagodljivi tempomat. Zahvaljujući poboljšanoj funkciji Smartlift, sustav podizanja nosa može se programirati za lakšu, svakodnevnu upotrebu. Popis opcija dopunjuje opsežni asortiman Porsche Tequipmenta i nove mogućnosti personalizacije iz Porsche Exclusive Manufaktura.

Poboljšane performanse novih idu ruku pod ruku s daljnjim razvojem pogonskog sustava na prednjoj osovini. Kvačilo i jedinica diferencijala su vodeno hlađeni uz ojačane diskove kvačila za veću robusnost i veća opterećenja. Poboljšani sustav pogona na prednjoj osovini s PTM-om (Porsche Traction Management) doprinosi još boljoj vuči u svim uvjetima na cesti. Elektronski upravljani sustav ovjesa PASM (Porsche Active Suspension Management) dio je standardne opreme obje verzije Targe. Ovaj sustav automatski prilagođava karakteristike amortizacije u smislu udobnosti vožnje i vrhunskog rukovanja u svakoj voznoj situaciji. Ima dva ručno podesiva načina rada: Normal i Sport.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), koji uključuje elektroničku stražnju blokadu diferencijala s potpuno promjenjivom raspodjelom zakretnog momenta, dio je standardne opreme na Targa 4S i dostupan je kao opcija u modelu Targa 4. Poput ostalih verzija osme generacije Porsche 911, i Targe su također standardno opremljene načinom rada Porsche Wet. Ako senzori u lukovima prednjeg kotača otkriju značajnu razinu vode na cesti, na instrumentnoj se ploči izdaje signal kao preporuka vozaču da ručno pređe u “mokri” način rada. Odzivnost pogona tada se prilagođava uvjetima koji jamče maksimalnu stabilnost u vožnji.

Kad je riječ o kotačima i gumama, 911 Targa 4 sprijeda ima gume dimenzija 235/40 ZR na 19-inčnim alu felgama i 295/35 ZR na 20-inčnim kotačima na stražnjoj osovini. Model 4S standardno je opremljen s gumama 245/35 ZR na 20-inčnim kotačima sprijeda i s gumama 305/30 ZR na 21-inčnim stražnjim kotačima. U modelu Targa 4 na obje osovine se za kočenje brinu 330-milimetarski kočnički diskovi s ​​crnim četveroklipnim monoblok fiksnim čeljustima. Crveno obojene kočione čeljusti Targa 4S imaju šest klipova na prednjoj osovini i četiri klipa straga, dok mu diskovi mjere 350 mm sprijeda i straga. Porsche keramičke kompozitne kočnice (PCCB) mogu se naručiti kao opcija. Ukratko, još jedan Porscheov automobil koji je osuđen na uspijeh!

Izvor: https://quattroruote.hr/