Euro NCAP promijenio način provođenja crash testova

Euro NCAP promijenio način provođenja crash testova

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) postoji od 1997. godine, a zbog novih tehnologija povremeno osuvremenjuje pravila testiranja sigurnosti automobila…

Svakih par godina Euro NCAP određuje nova pravila za dobivanje zvjezdica koje označavaju sigurnost automobila, prateći na taj način uvođenje novih tehnologija u automobile i provodeći crash testove koji su realniji nego prijašnji.

Upravo jedan takav crash test najveća je novost u novom protokolu koji Euro NCAP počinje primjenjivati ove godine. Riječ je o crash testu u kojem se koristi pokretna barijera u koju se potom zalijeće testirani automobil.

U protekle 23 godine korištena je nepokretna barijera, a s novom pokretnom barijerom bolje se simuliraju uvjeti iz realnog prometa. I automobil i barijera kreću se brzinom od 50 km/h.

FOTO: EURO NCAP

Osim novog crash testa, novi protokol će više pažnje, a time i više bodova, posvećivati nekim novim elementima sigurnosti, poput zaštite od međusobne interakcije vozača i putnika unutar vozila, spašavanju nakon nesreće, sustavima izbjegavanja sudara te pomoćnim sustavima za održavanje pažnje i budnosti.

Novi član Euro NCAP obitelji je high-tech testna lutka THOR, koja predstavlja muškarca srednje građe.

SCREENSHOT YOUTUBE

Zbog uvođenja novog protokola, usporedba prijašnjih i novih rezultata testiranja neće biti potpuno relevantna. Maksimalnih pet zvjezdica moći će dobiti samo oni automobili koji će postići izvrsne rezultate u izbjegavanju sudara, zaštiti tijekom samog sudara i adekvatnoj pomoći nakon sudara.

Zbog aktualne pandemije koronavirusa testiranja novih automobila su privremeno zaustavljena, a objava rezultata sljedeće runde testova očekuje se ovog ljeta.

Izvor: https://quattroruote.hr/