Čvrstoća F-Serije uz duh Mustanga: Veličanstveni povratak legendarnog Ford Bronca

Čvrstoća F-Serije uz duh Mustanga: Veličanstveni povratak legendarnog Ford Bronca

Popularni terenac je u potpuno novom izdanju predstavljen putem online i TV platformi, a njegovi tvorci ne kriju kako na nišanu imaju Jeep Wrangler, pogotovo kad je riječ o off road zagriženoj klijenteli.

Vozeći se Lincoln Boulevardom od zračne luke u Los Angelesu do Santa Monice i dalje prema Malibuu i Santa Barbari legendarnom cestom Pacific coast highway, sve je manje za vidjeti klasičnih američkih old school automobila. Cijene goriva ni tamo više nisu bagatela, u Kaliforniji oko četiri dolara za galon, pa danas tim cestama vladaju japanski i korejski hibridi. No, u svom tom, za ljubitelje big blocka automobilskom svetogrđu, ističe se veliki broj vremešnih ali sjajno sačuvanih terenaca Ford Bronco, a ne manjka ni mjesta na kojima se može unajmiti. Inače, pored Mustanga, Bronco je drugi najprepoznatljiviji naziv nekog vozila s plavim ovalom na nosu.

Proizvodili su ga od 1966. do 1996., i do danas je taj model stekao kultni status, dok su kolekcionari za lijepo uščuvane primjerke voljni izdvojiti sve više zelenih dolara. U eri monovolumena, devedesetima, šepavu prodaju zaključio im je nitko drugi doli O.J. Simpson. Njegov bijeg od policije u bijelom Broncu prenošen je uživo na televiziji 1994., nakon čega je interes za tim modelom očekivano potonuo. No, tržišni trendovi su ga dignuli iz mrtvih, i to kao da je dobio Red Bull krila. Znali smo da će novi Bronco biti velika novost, ali nitko nije u potpunosti očekivao da će povratak legendarnog modela biti u toj mjeri temeljit i dojmljiv. Od vrhunskih SUV performansi pa do originalnog dizajna i iznenađujućih dodataka u opremi, novi Bronco pokazuje kako je Ford vrlo ozbiljno shvatio zadatak. Obitelj Bronco sada čine tri modela, offroaderi s troja i pet vrata, te crossover Sport koji je vizualno sličan, ali mehanički posve drugačiji i zapravo sličniji modelu Ford Escape.

Light terenac Sport je namijenjen obiteljski nastrojenim ljubiteljima ovog brenda, kojima je offroader previše sirov. Bronco nije samo još jedan njihov SUV ili popunjavanje ponude, već pravi odgovor na Jeep Wrangler. U procesu stvaranja SUV-a za 21. stoljeće, Fordovi dizajneri proveli su tisuće sati na terenu. Na primjer, proveli bi vrijeme s ciljanom skupinom kupaca tijekom cijelog vikenda. Počeli bi u petak i krenuli u snowboarding, a zatim i u off-road avanture, na pješačke i biciklističke staze ili pak kampiranje. Gledali su kako ukrcavaju opremu, gdje ljudi staju da privežu opremu za krov, kako se drže za vozilo kad su na off road stazama i koga su pozvali da im se pridruži u avanturama. Ključ je bio u prepoznavanju takozvanih “bolnih točaka” i njihovo uklanjanje.

Pre-production 2021 Bronco four-door Badlands series with available Sasquatch™ off-road package in Cactus Gray with the doors, top and rear quarter windows removed.

Kada je Ford vršio istraživanje tržišta za novi Bronco, bilo je jasno da potencijalni kupci žele mogućnost uklanjanja krova i vrata. Znate, kao Wrangler. No, Fordovi promatrači odmah su primijetili da je vanjska ogledala na izmjenjivim vratima potrebno premjestiti kako vozači ne bi ostali bez njih kad skinu vrata, ili bili prisiljeni kupovati dodatne, za montažu na blatobrane. Dakle, taj je element redizajniran i postavljeni su na samo dno A nosača. Pitanje uklonjivih vrata također je stvorilo još jedan izazov. Ljudi su izrazili zabrinutost zbog toga što će, kad odu na izlet, vrata ostaviti kod kuće, što ih čini ranjivima u slučaju nevremena, pa je Ford smislio način za pohranu vrata na vozilu.

Bronco s troja vrata, za kojeg se očekuje prodaja u mnogo manjem broju, dostupan je samo s tvrdim krovom. Međutim, izbor još uvijek postoji. Standardni krov ima tri odvojiva dijela: dva iznad prednjih putnika koji se mogu sigurno pohraniti u prtljažnik i veliki stražnji dio koji se čitav skida. Opcija Premium ima četvrti dio, odvojivu ploču koja se proteže iznad stražnjih sjedala i prostora za teret. Četverovratna standardna verzija ima platneni krov, ali vlasnici neće morati birati između njega i opcijskog tvrdog s četiri dijela – mogu imati i jedno i drugo. Također treba napomenuti da ne postoji poprečna upornica između B stupova kao u Wrangleru (ovdje je iza stražnjeg sjedala), što omogućuje nesmetan pogled u nebo kad se ukloni krov. Bronco Sport nema opciju toplessa.

2021 Bronco two-door features class-leading open-air design roof and instrument panel inspired by the first-generation Bronco, with intuitive, clearly visible gauges and controls in this prototype version (not representative of production model). Prototype not representative of production model. (Static display on private property with aftermarket accessories not available for sale.)

Interijer je inspiriran prvom generacijom Bronca, ali prilagođen zahtjevima vremena, pogotovo po pitanju povezivosti i sigurnosti. Ponuda od sedam razina opremljenosti zadovoljit će sve ukuse i potrebe, a kreće od one spartanske, Base. Bazni model je opisan kao onaj za puriste koji žele kupiti novi Bronco iz ’66. Cijena kreće od 29.995 dolara za model s troja vrata. Tu je zatim nekoliko verzija za one kojima je najveći off road domet sa SUV-om penjanje na nogostup, no na vrhu su dva off road paketa koja se razdvajaju u dva smjera. Bronco Wildtrak je namijenjen jurcanju pustinjom (nešto kao Jeep Gladiator Mojave), a uključuje Bilstein amortizere i 2,7-litreni motor kao standard.

Interior seating details are shown on this prototype version, (not representative of production model) of a 2021 Bronco four-door model. (Static display on private property with aftermarket accessories not available for sale.)

U međuvremenu, Bronco Badlands dobiva potpuni paket mehaničkih nadogradnji za zahtjevnu vožnju po stijenama. U osnovi, to je odgovor na Jeepov Rubicon. Novi Bronco je postavljen na čelični okvir visoke čvrstoće kojeg će, nešto prilagođenog, dijeliti s novom generacijom Rangera, dok Bronco Sport ima samonosivu karoseriju. Prednji ovjes je neovisan s dvostrukim ramenima i spiralnim oprugama, dok je straga čvrsta osovina u pet točaka i također spiralnim oprugama. Razmak od tla ovisi o razini opreme, broju vrata i, što je najvažnije, želite li opremiti automobil posebnim opcijskim gumama promjera 35 inča. Najmanji razmak od tla je 21,08 cm (četiri vrata) ili 21,3 cm (dva vrata), dok s velikim kotačima to raste do 29,21 odnosno 29,46 cm. Jeep Wrangler starta s 24,6, ali je najviši razmak 27,4 kod Rubicona.

2021 Bronco chassis and powertrain with 2.7-liter EcoBoost V6 engine, 10-speed automatic transmission and Sasquatch Package suspension and tires.

Pristupni kut iznosi 35,5 stupnjeva za obje verzija karoserije (43,2 s velikim gumama). Kutovi rampe su 21,1 stupanj (29,0 s velikim gumama) za dvovratni i 20,0 (26,3) za četverovratni Bronco. Odlazni kutovi su 29,8 stupnjeva (37,2) za kratki i 29,7 (37,0) za dulji model. Ukratko, osnovni brojevi uglavnom su manji od onog što bazni Wrangler može postići, ali s velikim gumama, Bronco ne može samo nadmašiti bazni Wrangler, već efikasno odgovara i najsposobnijem Wrangler Rubiconu. Pošto će se za početak nuditi samo u Americi, ponudu motora čine dva snažna benzinca. Standardni 2,3-litreni turbopunjeni R4 dijeli s Ford Rangerom, a razvija snažnih 270 KS i 420 Nm. Tu je i teška artiljerija: 2,7-litreni turbo V6 s310 KS i 540 Nm okretnog momenta, a koji se nudi i u Fordu F-150.

Class-exclusive 10-speed automatic transmission and standard Terrain Management System™ with G.O.A.T. Modes™ in this prototype version of the 2021 Bronco can help off-roaders venture over any type of terrain (not representative of production model). (Static display on private property with aftermarket accessories not available for sale.)

Standard na 2,3-litarskom motoru je sedmostupanjski ručni mjenjač, ​​ali nije poput onoga koji biste pronašli u Porscheu 911 ili Corvetti C7. Umjesto toga, 6-stupanjskom mjenjaču je dodan stupanj za teške off road uvjete. Kod automatskog mjenjača je riječ o sada već poznatom 10-stupanjskom koji je opcijski dostupan kod 2,3-litrenog, a standardno s 2,7-litarskim motorom. Bronco Sport, pak, dolazi s 1.5 litrenim trocilindričnim turbobenzincem sa 181 KS i 258 Nm, ili 2.0 litrenim turbobenzincem s 245 KS i 373 Nm. Pogon na sva četiri kotača serijski je u svakom Broncu, ali postoje dvije izvedbe. Standardni sustav sadrži dvostupanjski, elektronički prijenosnik s reduktorom i omjerom 2,71: 1, dok opcijski sustav ima omjer reduktora 3,06: 1 uz dodatak načina rada 4A koji automatski prelazi između 2H i 4H po potrebi. To smo već vidjeli kod drugih Fordovih kamiona i SUV-ova.

Diferencijale proizvodi Dana, stražnji je Dana 44, sa standardnim AdvanTEK jedinicama i dostupnim elektroničkim zaključavanjem Spicer Performa-TraK. I ovdje je moguće podešavanje načina rada, koje mijenja postavke vozila prema vozačevom odabiru. Ovisno o razini opreme, može ih biti ukupno sedam: Normalno, Eko, Sport, Klizavo i pijesak, Baja, Blato/kolotrazi i Penjanje po stijenama. U ponudi je i Trail One-Pedal Drive namijenjen poboljšanju preciznosti i povećanju samopouzdanja tijekom puzanja po stijenama, kao i Trail Control, sustav kontrole brzine na off-roadu. Model Sport nema reduktor već samo zaključavanje stražnjeg diferencijala.

Predstavljanje novih modela Bronco i Bronco Sport dolazi u ključnom trenutku za Ford. Predviđaju mu veliki uspjeh (čitaj zaradu) u tržišnom segmentu koji ima prostora za rast. Ford Bronco proizvodit će se u tvornici Township u Wayneu, Michigan, dok će Bronco Sport silaziti s proizvodnih traka tvornice Hermosillo, Sonora, Meksiko. Već od danas ga se u SAD-u može naručiti, uz 100 USD za rezervaciju. Isporuke počinju na proljeće sljedeće godine, a po svemu sudeći Ford ponovno ima hit za kojim će potražnja biti prilično velika.

Izvor: quattroruote.hr