Jeep Compass i Jeep Renegade 4xe: Plug-in hibridni pogon za američko-europske hitove

Jeep Compass i Jeep Renegade 4xe: Plug-in hibridni pogon za američko-europske hitove

Predstavljanje ovih verzija Jeepova koji se proizvode na europskom tlu, novi je korak u okviru plana ulaganja grupe FCA u Italiji, teškog pet milijardi Eura

Talijanska tvornica Melfi prebacila je u “šestu brzinu” jučerašnjim lansiranjem nova dva proizvoda, koja se nadovezuju na proizvodni asortiman koji čine Fiat 500X, Jeep Renegade i od proljeća Jeep Compass. Što zbog zahtjeva vremena i kupaca, a što zbog sumanutih propisa briselskih birokrata, elektrifikacija je ušla u sve automobilske segmente, a dva Jeepova modela svakako su među zanimljivijima koji dolaze ovog ljeta. Jeepove Renegade i Compass 4xe pokreće 1,3 litreni turbobenzinski motor nove generacije FireFly koji pokreće prednju osovinu, dok elektromotor pokreće stražnje kotače, između kojih je i smješten. Napaja se iz baterije od 11,4 kWh koja se može puniti tijekom vožnje ili upotrebom vanjske električne utičnice.

Kod kuće se može puniti putem posebnog punjača easyWallbox ili naprednijeg Connected Wallboxa, a izvan nje na predviđenim javnim ili zatvorenim stanicama za punjenje. Turbobenzinski motor je dostupan u dvije verzije izlazne snage; od 95 kW (130 KS) ili 132 kW (180 KS), plus dodatnih 44 kW (60 KS) koje daje električni motor. To dovodi do ukupne brojke od 139 kW (190 KS) kod verzija Limited, odnosno 176 kW (240 KS) za verzije Trailhawk i S. Motor s unutarnjim izgaranjem proizvodi 270 Nm, a električni 250 Nm, što u kombinaciji jamči odlične performanse i izniman užitak pri vožnji: ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se za otprilike 7,5 sekundi uz razvijanje maksimalne brzine od 130 km/h u samo električnom, te 200 km/h u hibridnom načinu rada. U isključivo električnom načinu rada doseg je 50 kilometara što je dovoljno za svakodnevne potrebe gotovo 90 posto vozača. 

Oba modela Jeep 4xe imaju tri načina vožnje, kao rezultat sinergije između električnog i klasičnog motora – „Electric”, „Hybrid” i „E-Save”. Električni način rada idealan je za gradska središta, hibridni donosi optimalnu učinkovitost sustava, a način rada E-save štedi ili puni bateriju.
Dodatne značajke uključuju posebne funkcije za vožnju na električni pogon, primjerice način rada Sport koji djeluje na snagu motora, kalibraciju upravljanja i papučicu gasa te prilagođava upravljivost automobila ne bi li se postigle još bolje sportske performanse. E-Coaching je sustav koji nadzire stil vožnje kako bi se osiguralo još učinkovitije upravljanje energijom, a Smart Charging omogućuje upravljanje punjenjem s Uconnect radija ili s pametnog telefona vozača.

Multimedijski sustav Uconnect je unaprijeđen i može opcijski nadopuniti dodatnim uslugama koje se mogu kupiti na web stranici „Connectivity”. Obuhvaćaju pakete My Wi-Fi, My Theft Assistance i My Fleet Manager. Plug-in hibridni modeli opremljeni su i posebnim značajkama za pomoć pri vožnji na električni motor. Putem njih se može nadzirati razina napunjenosti baterije izravno putem mobilne aplikacije My Uconnect, unaprijed zadati punjenje i aktivaciju klima-uređaja, te mogućnost prikaza najbližih stanica za punjenje u mobilnoj aplikaciji Uconnect i u navigacijskom sustavu Uconnect 8,4“ kad je razina napunjenosti baterije niska. Naravno, nudi se i čitavi asortiman aktivnih i pasivnih sigurnosnih značajki. Knjiga narudžbi je već otvorena (i u Hrvatskoj), a prva vozila stižu krajem godine.