Test: Nissan Leaf 40 kWh ProPILOT

Test: Nissan Leaf 40 kWh ProPILOT

Nova generacija električnog Nissan Leafa donosi smireniji i elegantniji dizajn, a osim električnog pogona konkurira tipičnim predstavnicima kompaktne klase.

Nissan je prvu generaciju Leafa predstavio 2010. godine s pomalo futurističkim izgledom, ali službeno je bio dostupan samo na određenim tržištima. Nova generacija donosi puno više od drugačijeg dizajna i snažnije baterije, a jedna od najvažnijih novosti je e-Pedal, odnosno mogućnost vožnje automobila samo putem jedne papučice – i to papučice gasa. Iako na prvu djeluje pomalo čudno, nakon privikavanja vožnja postaje jednostavna, no o tome malo kasnije.

Mnogima se prva generacija Nissan Leafa nije sviđala, posebice dizajn zadnjeg kraja, jer je automobil izgledao previše futuristički. Nissan je uzeo u obzir sve kritike i napravio Leaf druge generacije prilično modernim, ali ne i futurističkim. Sada Leaf izgleda kao tipični predstavnik kompaktne klase.

S prednje strane se nalazi karakteristična Nissan maska, no ovog puta nema nikakvih otvora za zrak, bočna linija prozora se uzdiže prema stražnjem kraju vozila, dok je poklopac gepeka djelomično između stop svjetala, a odlično se nadovezuje na crni krov koji je posjedovao testni model. Unutrašnjost je također dizajnirana u skladu sa sadašnjim vremenom, te osim malenog mjenjača nije moguće na prvu reći kako se radi o električnom automobilu.

Zahvaljujući pametnom smještaju baterija ispod sjedala gepek nije izgubio ništa zapremine 435  litara je i više nego dovoljno, što je dobar rezultat.

Kada otvorite vrata u Nissan Leafu čekaju vas udobna sjedala presvučena kožom. Sjedišta su udobna, no voljeli bi da se vozačko sjedalo može više spustiti ili da dobije još zubac, dva za pomicanje unazad jer će se visoki vozači teže smjestiti.

Nakon što sjednete ispred vas se nalazi volan poznat iz ostalih Nissan modela, a na komandnoj tabli se nalazi brzinomjer s desne strane, dok se s lijeve strane nalazi 7-inčni ekran na kojem se prikazuju sve informacije vezane za automobil i bateriju. U središnju konzolu je ugrađen 7-inčni zaslon infotainment sistema, a treba spomenuti kako Leaf podržava i Android Auto i Apple CarPlay, a pruža i podršku za digitalni radio (DAB), a serijski je ugrađena i navigacija.

Tik ispod zaslona nalaze se fizičke tipke za podešavanje klimatizacije što posebno hvalimo jer je kontrola jednostavna i brza. Treba posebno naglasiti kako je moguće Leaf programirati na određenu temperaturu u unutrašnjosti, bez obzira radi li se o hlađenju ili grijanju kabine, a to je moguće isključivo dok je spojen na punjač. Odnosno, po zimi vas svako jutro u određeno vrijeme može dočekati ugodno zagrijan Leaf.

Ispod komandi klimatizacije nalazi se tipka za paljenje, odnosno gašenje Leafa, USB, AUX i 12V priključci te prekidaču za grijanje prednjih sjedala. Prelazak sa centralne konzole na dio ispred mjenjača nailazimo pretinac za sitnice, a između njega i minijaturne ručice mjenjača nalaze se prekidač za aktiviranje e-Pedal funkcije. Tu su još i držači za čaše te naslon za ruke.

Najveća razlika u odnosu na većinu ostalih automobila na svijetu nalazi se ispod poklopca (elektro) motora, gdje je smješten motor pogonjen strujom koji razvija maksimalno 150 KS koji su dostupni od 3.283 pa sve do 9.795 okretaja u minuti, no važnije je spomenuti okretni moment od 320 Nm koji je dostupan od 0 pa sve do 3.283 okretaja u minuti.


Ubrzanje je linearno i bez ikakvih trzaja, a neki ljudi koji su se po prvi puta vozili s električnim automobilom, početno ubrzanje s mjesta su usporedili s ubrzanjem aviona prije polijetanja. Naravno, to traje kratko i već pri oko 80 km/h ubrzanje više nije strelovito, no za gradsku vožnju i više nego dovoljno.

No pri ovakvoj vožnji zaboravite na veliki doseg baterije, jer baš pritiskanje papučice gasa do poda najviše i troši bateriju kapaciteta 40 kWh. Prema fabričkim specifikacijama i razno-raznim testovima doseg testnog Leafa iznosi od 270 pa sve do 389 kilometara.

Punjenje preko običnih punjača, odnosno preko kućne utičnice može trajati i do 12 sati! Putem nešto jačih, 6,6 kW punjača, punjenje će trajati oko šest i pol sati, a tek na jako brzim punionicama od 50 kW, koje su kod nas rijetkost, moći ćete napuniti Leaf za do 60 minuta. Opet treba uzeti u obzir i neke druge parametre, pa vrijeme punjenja ovisi i o vanjskoj temperaturi.

Ovime smo došli i na područje sistema e-Pedal, Nissanovog inovativnog sustava vožnje automobila samo putem jedne papučice, i to papučice gasa. Bez obzira koliko nelogično to zvuči, u praksi se nakon navikavanja ovaj sistem pokazao kao izvrsnim za opuštenu vožnju.

Sistem radi tako da pritiskom na papučicu ubrzavate i kada dođete do željene brzine ovdje zaustavite pritisak i održavate brzinu. Stisnete li je jače, Leaf će brže ubrzavati, kao i kod klasične vožnje, ali otpuštanjem papučice gasa pokrećete kočenje, koje funkcionira na isti način. Ako popuštate papučicu gasa lagano, sistem će lagano i kočiti, a pustite li papučicu u potpunosti, Leaf će kočiti maksimalnom snagom. Treba napomenuti kako se stop svjetla aktiviraju na isti način kao i kod klasičnog kočenja.