Škoda Enyaq iV iz svih uglova

Škoda Enyaq iV iz svih uglova

Škoda je ove nedelje predstavila svoj prvi krosover na struju, a u galeriji možete pogledati kako izgleda iz svig uglova.

Prvi Škodin električni krosover, odnosno SUV, oblikovan je u skladu sa dizajnom aktuelnih modela, uz neke stilske elemente koji ipak ukazuju da se radi o vozilu na struju. Češki proizvođač navodi da je Enyaq iV po veličini prostora u putničkoj kabini sličan modelu Kodiaq.

Dimenzije nove Škode Enyaq iV su: dužina je 4.649 mm, širina iznosi 1.879 mm, dok je visina ovog automobila 1.616 mm. Međuosovinsko rastojanje je 2.765 mm. Na raspolaganju je i izdašan prtljažnik od 585 litara.

Enyaq iV će moći da se naruči u verzijama sa tri različite baterije i pet pogonskoh opcija.

Bazični model “50” ima litijum-jonsku bateriju od 55 kWh i elektromotor sa 148 KS (109 kW) i 220 Nm, koji pokreće zadnju osovinu. Prema WLTP standardu, automobil sa punom baterijom može da pređe do 340 km. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,4 s, a maksimlna brzina je 160 km/h.

Varijanta koja nosi oznaku “60” ima bateriju kapaciteta 62 kWh i snažniji motor od 179 KS (132 kW) i 310 Nm. Auto do 100 km/h stiže za 8,7 s, a autonomija u vožnji je projektovana na 390 km.

Sledeći u ponudi je Enyaq iV “80”, koji je opremljen baterijom od 82 kWh i elektromotorom od 204 KS (150 kW) i 310 Nm. Ubrzanje 0-100 km/h postiže za 8,5 s, a može da pređe i do 510 km sa punom baterijom.

Enyaq iV “80x” ima dva elektromotora koji osim veće snage obezbeđuju i pogon na sva 4 točka. Kombinovana snaga dve pogonske jedinice dostiže 265 KS (195 kW), a obrtni moment je 425 Nm, dok se motori strujom napajaju takođe iz baterije od 82 kWh. Automobil ubrzava iz mesta do 100 km/h za svega 6,9 s, a autonomija je nešto niža od verzije “80” i iznosi 460 km.

U vrhu ponude je RS varijanta sa dva elektromotora ukupne kombinovane snage 306 “konja” (225 kW) i 460 Nm. Od 0 do 100 km/h stiže za samo 6,2 s, a može da pređe takođe do 460 km sa punom baterijom.

Škoda još uvek nije objavila detaljne podatke o vremenu potrebnom za punjenje baterija. Ipak, rečeno je da baterija od 82 kWh može da se dopuni 5-80% kapaciteta za 38 minuta, ukoliko se koristi brzi punjač. Kupci mogu da nabave i opcioni punjač od 11 kW koji se instalira kod kuće, a u stanju je da u potpunosti napuni pogonsku bateriju vozila za 6 do 8 sati, u zavisnosti od njenog kapaciteta.

Proizvodnja modela Enyaq iV počeće do kraja 2020. u fabrici Mlada Boleslav u Češkoj. U planu je da sa proizvodnih traka silazi 250-350 vozila dnevno. Cene za sada nisu saopštene.