Capricorn 01 Zagato: Superautomobil s V8 motorom i 5-brzinskim manuelnim mjenjačem

Capricorn 01 Zagato: Superautomobil s V8 motorom i 5-brzinskim manuelnim mjenjačem

Osnovan još 1933. godine, Capricorn je dobro poznat u svijetu motosporta: firma iz Düsseldorfa razvija i isporučuje razne visokotehnološke dijelove za karoserije, motore i šasije trkačkih automobila. Capricorn je konačno odlučio primijeniti svoje opsežno inženjersko znanje na razvoj kompletnog vozila, a njegov debitantski model je superautomobil sa centralno postavljenim motorom – Capricorn 01 Zagato – koji će biti izrađen u svega 19 primjeraka.

Superautomobil zadovoljava potrebe tradicionalnih kupaca skupih modela, onih kojih su umorni od električnih vozila, složenih i teških hibrida, mnoštva elektronike i umjetne inteligencije, ukratko mušterija sklonih tradicionalnim automobilskim vrijednostima i najprirodnijem iskustvu vožnje. Od prve polovine naredne godine će im Capricorn 01 Zagato nuditi sve to: obilježja našeg vremena su moderni materijali i inženjering, dok je sve ostalo urađeno na klasičan način.

Zagato je dizajnirao novi superautomobil da izgleda bezvremenski, bilo za 30 ili 50 godina. Kreatori izgleda su odlučili da se odmaknu od pretjerano agresivnog aerodinamičnog repnog dijela s visokim zadnjim krilom i izbočenim profilnim elementima. Glavnu potisnu silu pri velikim brzinama generiše složeni profil podvozja s istaknutim difuzorom. Karoserija je zasnovana na monokoku od karbonskih vlakana, po uzoru na sportske prototipove klase LMP1.

Prednji i zadnji podokviri su također napravljeni od karbonskih vlakana, a metal se koristi samo u spojnim elementima. Vrata su dizajna u obliku galebovih krila. Suha težina superautomobila ne smije prelaziti 1.200 kg. Pres služba Capricorna naglašava da kabina njihovog debitantskog superautomobila nije skučena, pa je geometrija sjedišta dizajnirana po “kalupu” jednog od glavnih inženjera kompanije visokog dva metra. Prednji prtljažnik od 110 litara prima nekoliko torbi.

Klasika vlada u unutrašnjosti, gdje je jedini digitalni element – ekran kamere za vožnju unazad. Dominiraju tri velika analogna instrumenta, sva dugmad i prekidači su fizički, izrađeni od mašinski obrađenog metala. Sjedala, presvučena pravom Connolly kožom i opremljena sigurnosnim pojasevima sa četiri tačke, čvrsto su pričvršćena za monokok. Udoban položaj za vožnju postiže se podešavanjem pedala, stuba volana i ručice manuelnog mjenjača (može se pomicati naprijed i nazad duž centralnog tunela u rasponu od 80 mm).

U središnjem dijelu nalazi se blago podešeni Fordov kompresorski 5,2-litarski Predator V8, koji proizvodi više od 900 KS i 1.000 Nm obrtnog momenta, te se vrti do 9.000 okretaja u minuti. Uparen je s 5-brzinskim CIMA ručnim mjenjačem sa staromodnim “dogleg” načinom mijenjanja brzina (prva brzina se uključuje pomicanjem ulijevo i dolje), šaljući svu snagu na zadnje točkove. Capricorn 01 Zagato trebao bi ubrzati od 0 do 100 km/h za 2,9 sekundi i imati maksimalnu brzinu od 360 km/h.

Ovjes je dizajna push-rod s dvostrukim viljuškastim ramenima sa svih strana, s pažljivo podešenim Bilstein amortizerima s tri načina rada – Comfort, Sport i Track – i sistemom podizanja karoserije za savladavanje većih nepravilnosti na cesti. Električni servo upravljač radi samo pri malim brzinama, a zatim se potpuno isključuje kako bi vozaču pružio što jasniju povratnu informaciju. Snažne karbon-keramičke kočnice isporučit će Brembo, dok su 21-inčne felge izrađene od aluminijske legure ili karbonskih vlakana.