Nova Seat Ateca: Temeljito dotjerana izvana i iznutra, i začinjena najnovijim tehnologijama

Nova Seat Ateca: Temeljito dotjerana izvana i iznutra, i začinjena najnovijim tehnologijama

U novom izdanju Seatov hit SUV je dobio svježiji i emocionalniji izgled, potpuno povezano korisničko iskustvo i još veću razinu sigurnosti, udobnosti i učinkovitosti

Ateca je postala jedno od najuspješnijih vozila tvrtke iz zaleđa Barcelone, od predstavljanja 2016. prodano ih je više od 300.000. Samo u 2019. ih je proizvedeno više od 100.000. Kao što to nalažu nepisana pravila autoindustrije, pri sredini proizvodnog vijeka modela obično dolazi redizajn. Temeljito dotjerana Ateca ima za cilj nastaviti sa svojim uspjehom konsolidirajući poziciju Seata u jednom od danas najvažnijih tržišnih segmenata. Seatova obitelj SUV vozila imala je vrlo pozitivan utjecaj na rezultate kompanije u 2019. Čak 44 posto automobila koje su prodali prošle godine bili su modeli Ateca, Arona ili Tarraco. Zbog novih branika dulja je za 18 mm, a sprijeda odmah opažamo stil s dva posljednja modela ovog proizvođača, Tarraco i Leon. Novost su i potpuno LED prednja svjetla.

Straga je nov branik, svjetla su također LED (s dinamičnim žmigavcima u paketima FR i Xperience), te završetci ispušnih cijevi. Natpis Ateca sad je u stilu rukopisa. Izgled i osjećaj u interijeru je poboljšan uvođenjem novih dezena i materijala, zajedno s prošivenom prednjom armaturom. Također je nov i upravljač. Dizajn unutrašnjosti naglašen je dodavanjem matiranih obruba ventilacijskih otvora, ručice mjenjača i ekrana infotainmenta, a višebojna ambijentalna rasvjeta donosi dodatnu razinu komfora u kabini. Vozačko sjedalo je električno, s osmosmjernim podešavanjem i funkcijom memorije, kao i vanjska ogledala. 10,25-inčni digitalni kokpit (standard za FR Sport i Xperience Lux) je u vozačevom vidnom fokusu, dok je unaprijeđeni infotainment sustav, koji uključuje novo HMI sučelje, dostupan putem repozicioniranog 8,25-inčnog ili 9,2-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, osiguravajući da je unutrašnjost u potpunosti digitalizirana.

Sukladno sve većim potrebama današnjeg povezanog svijeta, ovaj kompaktni SUV nudi mogućnost povezivanja putem naprednog sustava Full Link. Omogućuje bežični pristup funkcionalnostima Android Auto i Appleovom CarPlayu, bežično punjenje pametnih telefona i internetske funkcije i usluge, s dostupnim aplikacijama koje proširuju iskustvo vožnje. One se mogu preuzeti na pametni telefon te tako upravljati nizom funkcija. Pomoću aplikacije SEAT Connect korisnici mogu daljinski pristupiti podacima o prethodnoj vožnji, preostalom dometau, položaju na parkiralištu, zaključati i otključati vrata, postaviti upozorenja o brzini kako bi vlasnik mogao biti upozoren ako netko tko u tom trenutku koristi vozilo vozi prebrzo i još dosta toga. Ateca sada integrira neke od najnaprednijih dostupnih sustava asistencije, uključujući prediktivni prilagodljivi tempomat, bočni nadzor i upozorenje kod izlaska (Exit Assist) te upozorenje na sudar s automatskim kočenjem. Sve te tehnologije čine automobil sigurnijim i praktičnijim bez obzira u kojoj se situaciji nađu vozači.

Dostupna je široka paleta osuvremenjenih benzinskih (TSI) ili dizelskih (TDI) pogonskih agregata, svaki uštiman za postizanje najviših nivoa performansi i uz istovremeno poboljšanje učinkovitosti. Kad je riječ o benzinskim motorima, tu je pet opcija. Trocilindrični 1.0 TSI se nudi u verzijama sa 110 i 115 KS i samo s ručnim mjenjačem. Ovaj motor koristi Millerov proces izgaranja uz turbopunjač promjenjive geometrije, kako bi podigao učinkovitost na višu razinu. Millerov ciklus optimizira kontrolu ventila, s ranim zatvaranjem usisa u kombinaciji s višom kompresijom. Time je postignuta veća efikasnost motora, i to do 10 posto. U sredini ponude je sjajni 1.5 litreni TSI sa 150 KS, koji je dostupan i s ručnim i automatskim DSG mjenjačem. Na vrhu benzinske ponude je 2.0 TSI sa 190 KS, DSG mjenjačem i 4Drive pogonom na sve kotače. Turbodizeli su sada 2.0 litreni, a uvodni model je sa 115 KS i ručnim mjenjačem sa šest brzina. Sredina ponude je na 150 KS, i ta verzija je dostupna s ručnim ili DSG mjenjačem, a kad je riječ o 4Drive pogonu tad je DSG jedina opcija mjenjača.

Svi TDI motori imaju novi sustav SCR s dvostrukim ubrizgavanjem aditiva AdBlue s ciljem značajnog smanjenja emisije NOx u usporedbi s dizel motorima prethodne generacije. Rezultat toga su motori koji udovoljavaju strogim zahtjevima Euro6d emisijskih standarda. S četiri moguća odabira profila za vožnju – Eco, Normal, Sport i Individual u modelima s prednjim pogonom i dva dodatna načina – Offroad i Snow – za verzije 4Drive, vozači mogu promijeniti postavke vozila u skladu s uvjetima na cesti i vlastitim željama, čineći Atecu svestranijom, udobnijom i ugodnijom.

Izvor: quattroruote.hr