Iz Mlade Bolesave dolazi nam novi model Škode, pod nazvom Scala. Ovaj model mjenja Škodu Rapid, koji je trebao biti konkurent Volkswagenovom Golfu, međtim nije bilo proglema za Golfa, jer Rapid nije dostaigao taj tržišni uspjeh. Takod a iz Škode su Rapidu rekli ćao i tu nastupa Scala. A sa ovim modelom Škoda želi se dobro umiješati u najpolularniji C segnemt na tržištu.
Izgled prednjeg kraja nije doživio velike promjene, ali tu su malo drugačija prednja LED svjetla koja sad dolaze seriski kao i zadnja svjetla, prepoznatljiva Škodina prednja maska koja krije jedan zanimljiv detalj, a to je integrisani radar, što naglašava da ovaj auto ima moderne sigurnosne sisteme.
Sa
boka ovaj automobil izgleda veoma lijepo, te nosi neku notu sportskog izgleda a
razlog tome su prozori kojima se smanjuje dimenzija prema kraju automobila.
Birtna svar je da Skala je veći za 10 centimetara od Golfa i samim tim ima i veći međuosovinski razmak.
Scala nije napravljena na platformi od Golfa nego od Pola a razlog tome je
ušteda.
Sad dolazimo do zadnjeg kraja i do toga u čemu je Scala drugačija od Rapida…
Ajmo redom, zadnji spojler, zadnje staklo koje ide do same tablice i led svjetka koja se spajaju sa staklom gepeka. Naravno tu je i naspis Škoda, kao i Scala. Gepek na Scali je ogroman a ako poredimo sa Golfom on je veći za gotovo 90 litara i skoro veći za 100 litara od svih automobila u c segmentu, e to je već zanimljivo. Tako da ovaj gepek ima zapreminu od 470 litara, a obaranjem zadnje klupe rase na nevjerovatnih 1.410 litara. Unutar gepeka imate utičnicu od 12 V par kukica za stvari a ispod i rezervni točak, što se danas rijetko viđa.
E sad kad ovo sve stavimo u jednu cjelinu dobijamo vjerovatno glavi adut za kupovinu ovog auta. A koliko Scala zaista dobro izgleda potvrđuje i red dot nagrada koju je osvojila.
Ipod poklopca motora se nalazi 1.6 TDI motor koji isporučuje 115 KS i 250 Nm, uparen sa 7stepenim DSG mjenjačem. Uz ovaj motor maksimalna brzina je 200 km/h a ubrzanje do 100 km/h je 10.3 sekunde. Nažalost ovo će biti najjači dizelski motor u ponudi a onaj 2.0 nećemo vidjeti. Što se tiče benzinski agregata tu su 1.0 i 1.5 (jedno ipo litarski) TSI koji isporučuje 115 KS odnosno 150 u jačoj varijanti.
Škoda je praktična i samim tim pri ulasku u automobil možete primjetiti jednostavnost, ručna kočnica aa ne digitalna, analogna instrument tabla i ako pada kiša slučajno nema te brige jer u vratima imate kišobran! Pretinaca ima koliko želite, sa desne strne dva za piće, jedan za telefon ili ključeve, ispod naslonjača za ruku, kao i najveći ispred suvozača, dok sa lijeve strane jedan mali pored volana. A sa potvrdom njihovog logana JEDNOSTAVNO PAMETNA dolazi i jednostavan problem ako želite puniti telefon morate ima USB C port…
Materijali, guma koja vizuelno fino izgleda, završna obrada nema mane a sa tim nema ni onih iritantnih zvukova u vožnji. Ali najljepša stvar definitivno stakleni krov koji se prostire po dužini cijelo automobila.
Centralni dispej je osjetljiv na dodir jako finog infotejmenta te na njemu možete pronaći sve potrebne informacije. Klimatizacija je smještena ispod displeja i automatska je ali jedina stvar koja mi se ne svida jeste da za neke funkcije morate ipak otići na centralni displej, a to ponekad oduzme pažnju.
Na zadnjem sjedištu ima puno mjesta, kako za glavu tako i za noge. Dva pretinca standardna u sjedištima ali i dva na rubovima sjedišta e to je super. To je i kontrola analogna ventilacije.
Škoda Scala ima dobro ležanje ali više slično kao kod VW Pola nego kao kod Golfa razlog tome je što joj fali zadnji multilink, a za vas koji ne znate šta je to multilink najkraće rečeno to je neovisan višezglobni ovjes. Al kako god ima više mjesta, veći međuosovinski razmak i mnogo veći gepek. I na kraju cijena ….