Službena premijera bavarskog snagatora: Ovo je novo lice najbrže “petice”

Službena premijera bavarskog snagatora: Ovo je novo lice najbrže “petice”

Prošlo je svega mjeseca dana od predstavljanja BMW-a serije 5 u limuzinskom i karavanskom obliku, a kupcima je danas stigla i njegova najsnažnija verzija predznaka M i to u dvije varijante M5 i M5 Competition…

Iako je riječ o redizajnu, odnosno faceliftu, riječ je o podosta promijenjenom licu nove “petice”. Izmijenjena su prednja svjetla koja su sada opremljena Adaptive LED i Laser lighttehnologijom, “napuhani” su “bubrezi” na prednjoj masci, a i branici su doživjeli vidljive promjene.

Iznutra, novi M5 ima digitalne instrumente, Head-up displej, Apple CarPlay i Android Auto povezivost, kao i “ogroman” 12.3-inčni centralni zaslon. Što se motora tiče, redizajnirani M5 i dalje pokreće “monstruozni” 4,4-litreni V8 M TwinPower Turbo motor sa 600 KS i 750 Nm, koji je u “oplemenjenoj” verziji Competiton dodatno osnažen za 25 KS. Po najavama, uskoro stiže i „olakšana“ super sportska verzija najsnažnijeg Competitiona nazvana M5 CS koja bi trebala “ispucavati” punih 650 KS te imati poboljšani “aero” paket prilagođen ekstremnim brzinama koje će ovaj “bolid” razvijati.

Vratimo se “običnom” M5. Mjenjač je osmerostupanjski s mogućnošću ručnih promjena brzina, dok je pogon na sva četiri kotača. Naravno, kao i prije, tu su i “modovi” vožnje 4WD, 4WD Sport i 2WD, odnosno pogon samo na stražnje kotače. Do stotinu kilometara na sat nova M “petica” stiže u tek 3,4 sekunde, do 200 na sat u 11,1, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h.

Naravno, na oba modela moguće je doplatiti za M-Driver’s paket, koji najveću brzinu pomiče sve do 305 km/h. Dio “redizajna” se odnosi na novi “bodykit”, novi sportski podešen ovjes, sportski ispušni sustav i novodizajnirane aluminijski kotači od 19 cola. Kao opcija, moguće je nadoplatiti i za jače karbonsko-keramičke kočnice.

Što se tiče Competition verzije, motor je isti samo pojačan na 625 KS uz jednak okretni moment koji iznosi 750 Nm. Zbog nešto veće snage ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,3 sekunde, do 200 km/h stiže u 10,8 sekundi, a s M Driver’s Packageom također može “potegnuti” 305 km/h. Ono što osim motora razlikuje dvije verzije novog M5, odnosno “običnog” od onog Competitiona su crni prednji “bubrezi” na maski, Gloss Black detalji, crni retrovizori, spojler na prtljažniku te dodatno modificirani ispušni sustav. Auto je niži 7 mm, direktnije je upravljanje, a veći su i kotači na ovoj verziji promjera 20 cola.

Novi, “obični” M5 u Njemačkoj stoji 120.900, dok za verziju Competition treba izdvojiti 129.900 eura.

Izvor: quattroruote.hr