Test: DS4 1.2 PureTech Trocadero

Test: DS4 1.2 PureTech Trocadero

Naziv DS (kratica za Different Spirit) ima svoje korijene i u Citroenovoj historiji: bila je to 1960-ih ekstravagantna limuzina, poznata i kao „Žaba“. I Charles de Gaulle se obožavao njome voziti. DS je tako 2014. zaslužio dobiti vlastiti logo i status zasebnog premium brenda unutar tadašnjeg koncerna PSA, današnjeg Stellantis.

DSC04969
DSC04975
DSC04970
DSC04977
DSC04962
DSC04968
DSC04961
DSC04990
DSC04978
DSC04951
DSC04964
DSC04971
DSC04981
DSC04983
DSC04984
DSC04988
DSC04989
DSC05007
DSC04994
DSC04995
DSC04996
DSC04998
DSC04999
DSC04959
DSC05009
DSC05000
DSC05002
DSC05004
previous arrow
next arrow

Novi DS 4 stvarno jest poseban. Sprijeda je dozirana agresivnost nametnuta prvenstveno kljovastim dvoredom velikih dnevnih LED svjetala, ali i glavnim LED Matrix Vision svjetlima, sve skupa sa 158 dioda te šiljastim branikom gotovo ništa na ovom autu nema prizvuk konfekcije, a među ekstra detaljima ističu se elegantne kromirane kvake, koje kada nisu u funkciji spavaju u kućištima unutar vrata, kao u pojedinim modelima visoke klase.

Može se i tako reći. Dužina od 4,4 metra savršeno se uklapa u okvire premium kompaktne klase: DS je od A-klase kraći 5 centimetara, od A3 je duži 6 centimetara. Povuče li se paralela s klasičnim modelima koncerna Stellantis (C4, 308, Astra…), s kojima dijeli modularnu platformu EMP2, od svih je za par centimetara duži, što donosi benefite prvenstveno u najvećem prtljažniku, zapremine 430 litara.

Čitav interijer na prvu djeluje kao luksuzni bunker, u kojemu je digitalni hi-tech aspekt značajno prisutan, ali nije napadan. Kombinirani digitalni instrumenti izvor su svih primarnih i sekundarnih informacija, iako se treba naviknuti da je ekran veličine 7” manji od standarda na koje smo navikli, pa u nekim temama ponekad ima malo gužve. Period navikavanja traži i minijaturna digitalna skala okretomjera, a u nekim segmentima prilagodbu traži i logika tema u sklopu centralnog info i multimedijskog zaslona, veličine solidnih 10”.

Touchpad na središnjem grebenu je zgodan gadget za vidjeti, ali funkcionalno gledano zapravo je suvišan. Materijali, naročito kožni, vrlo su ugodni, ostavljaju dojam finoće i skupocjenosti, a završna izrada s precizno izvedenim spojevima i primarne plastične površine prikladni premium ambicijama.

Maštovit dizajn pojedinih detalja potvrđuje francuski smisao za posebnost: motor se pali tipkom u obliku dijamanta nasred središnje konzole, slični su i usmjerivači puhanja zraka, prekidači na vratima i izbornik profila rada pogonskog sustava. Pažnju plijeni i krokodilska struktura kožnih obloga sjedala, a elegantno je izveden i širok središnji greben koji prednja sjedala dijeli u dva udobna separea, s ručicom automatskog mjenjača u formi kromiranog mini klizača.

Dizanje prednje haube podržane dvama hidrauličkim podizačima otkriva, 1.2 PureTech benzinski agregat od 130 KS, povezan s Aisinovim automatskim mjenjačem s osam brzina.

Uglađen rad automatike dobra je karika u izvlačenju potencijala motora, a prebačajem iz suzdržanog Eco ili standardnih Normal ili Comfort u sportski profil rada s umjetno stvaranim oštrijim zvukom auta, ili ručnim promjenama brzina, energičnost pogonskog sistema dobiva na intenzitetu.

Najbolja stvar u cijeloj priči je omjer mase, performansi i niske potrošnje. Manje od 4 litre na otvorenoj cesti, oko 5,5 na autocesti i manje od 6 u gradu, ne pritišće li se gas nervozno i agresivno, prizor je na putnom računalu koji svakako godi vidjeti. Dinamika vožnje je vrlo solidna.

Dobro izbalansiran i tih aktivni ovjes (doplata) i pristojno kalibrirana progresivna tvrdoća volana s finim osjećajem za kontrolu auta oslonac su sigurnom ležanju i na brzim ravnicama i u oštrijim prolazima vezanih zavoja, a ključ svega je povezanost s kamerom u vjetrobranu. Skenira konfiguraciju ceste i kompjuterskim izračunom utječe na optimalan rad svakog kotača. Benefiti u vidu dodatne stabilnosti i sigurnosti su očiti, isto kao na lošim cestama, na kojima adaptivan hod ovjesa djelomice filtrira grubosti.