Thierry Neuville: Dolazim u Hrvatsku pobijediti, Croatia Rally je baš utrka kakve volim

Thierry Neuville: Dolazim u Hrvatsku pobijediti, Croatia Rally je baš utrka kakve volim

Uoči njegova dolaska na Croatia Rally, kolege iz portala Quattroruote, razgovarali su sa Hyundaijevim vozačem Thierryjem Neuvilleom, jednim od najboljih svjetskih relijaša i pobjednikom 13 WRC relija…

Belgijanac Thierry Neuville je s nepune 33 godine jedan od najiskusnijih vozača koji trenutno nastupaju u Svjetskom prvenstvu u reliju (WRC). Svoj prvi nastup u WRC-u imao je 2009. godine, od 2014. je vozač tvorničke ekipe Hyundaija, s kojom je 2019. i 2020. osvojio dva ekipna naslova prvaka svijeta. Neuville je dosad u 119 nastupa skupio 13 WRC pobjeda i 45 postolja, a u vozačkom prvenstvu pet puta je bio viceprvak svijeta.

I trenutno je drugoplasirani u prvenstvu, uoči dolaska na Croatia Rally, treću rundu ovogodišnje sezone. Tim povodom razgovarali smo s njim, zajedno s grupom hrvatskim novinara koji prate autosport. Javio iz Italije, gdje se ovog vikenda održava Rallye Sanremo. Tamo će Neuville i ostali Hyundaijevi vozači nastupiti u posebnoj konkurenciji, a utrka će im poslužiti kao svojevrsni test za Croatia Rally. Bili su već i u Hrvatskoj, održavši testiranje na cestama Gorskog kotara.

THIERRY NEUVILLE (FOTO: HMSG)

Upitan zašto je Hyundai testirao u Hrvatskoj samo tri dana, dok je Toyota rezervirala šest dana za test, Neuville je odgovorio da ekipe imaju ograničen broj testnih dana tijekom sezone i moraju si složiti prioritete, a Hyundai se zato umjesto dužeg testa odlučio za odlazak na utrku u Sanremo.

Vrhunskim vozačima WRC-a testiranje je inače jako bitno, a u trenutnim okolnostima je još bitnije jer od ove godine Pirelli je novi dobavljač guma, dok je Croatia Rally prvi pravi asfaltni reli u sezoni. Zbog toga je jedno od pitanja bilo o novim gumama.

Osjećaj s novim gumama je malo drukčiji, ali ne značajno. Napravili smo male prilagodbe na set-upu, ali razlika nije prevelika u odnosu na gume koje smo prije koristili, rekao je Neuville, na taj način neizravno pohvalivši Pirelli da je pripremio dobre pneumatike za asfalt.

THIERRY NEUVILLE (FOTO: HMSG)

Nakon jednodnevnog testa u Hrvatskoj stekao je otprilike dojam kakve ga ceste i kakav asfalt očekuju na Croatia Rallyju. Rekao je da njegovom stilu vožnje odgovaraju promjene u tipovima asfalta i nečiste ceste, s blatom, lišćem i šljunkom, pa zbog toga očekuje dobar rezultat.

Upitan o načinu priprema za nove relije i nove staze, u kojima u posljednje vrijeme mnogi vozači koriste simulatore, Neuville je rekao da nema dobra iskustva sa simulatorima. Prema njegovim riječima, simulator ne daje dovoljno realan osjećaj vožnje i nakon nekoliko proba odustao je od korištenja simulatora jer mu je to više odmoglo nego pomoglo.

MARTIJN WYDAEGHE JE NEUVILLEOV NOVI SUVOZAČ (FOTO: HMSG)

Neuville od početka ove sezone ima novog navigatora na desnom sjedalu, umjesto Nicolasa Gilsoula, s kojim se vozio deset sezona. Novi navigator je Martijn Wydaeghe. Također je Belgijanac, ali iz drugog govornog područja, pa su na početku Thierry i Martijn imali neke probleme u komunikaciji. No, unatoč problemima, završili su na postolju u oba ovogodišnja WRC relija, Monte-Carlu i Arctic Rallyju u Finskoj.

Da, imali smo probleme u početku, bilo mi je malo čudno čuti drukčiji glas u slušalicama, ali prilagodili smo se i stalno napredujemo. Martijn pohađa satove francuskog jezika, a osim u komunikaciji napredak se vidi i u rezultatima, rekao je Thierry.

Napredak se očekuje i u Hrvatskoj, a Neuville u našu zemlju dolazi s visokim očekivanjima.

Očekivanja su nam visoka, jer to je asfaltni reli, a asfalt je podloga koju volim. Prema onome što smo vidjeli na snimkama brzinaca, bit će to zahtjevan reli, ali meni odgovara ono što sam vidio, jer volim takav tip staze, tzv. dirty roads. Uvijek sam jak na takvim cestama i idem po pobjedu -najavljuje Neuville.

NEUVILLE VOZI ZA HYUNDAI OD 2014. GODINE (FOTO: HMSG)

Osim pobjede u Hrvatskoj, Neuville želi i pobjedu u prvenstvu. Ne želi biti upamćen kao jedan od najboljih ili najbolji reli vozač bez naslova prvaka. Dosad je pet puta bio drugoplasirani u prvenstvu, ali još uopće ne razmišlja o umirovljenju i misli da ima dovoljno vremena da dođe na vrh svijeta.

I dosad sam već ostvario svoj san, a to je da budem vrhunski reli vozač. Došao sam do toga startavši iz normalne obitelji, koja nije imala veze s utrkama i s te strane nisam imao posebnu pomoć, pa smatram da stoga još više vrijedi sve što sam postigao u karijeri. Uživam u ovome što radim, vozim za ekipu s kojom sam dvaput postao prvak svijeta, i dokle god uživam u tome ne razmišljam o povlačenju – kaže Neuville.

THIERRY NEUVILLE I ANDREA ADAMO (FOTO: HMSG)

Osvrnuo se i na svojeg aktualnog šefa Andreu Adama, i razlike u odnosu na prijašnjeg šefa Michela Nandana:

Andrea je puno strastveniji i odlučniji u svemu što radi i to je stimulativno za sve u timu, jer i ja želim raditi u ekipi u kojoj me netko tjera do maksimuma, a kao vozač s velikim ambicijama želim upravo takvog šefa. Osim toga, on održava dobru atmosferu u ekipi, a krajnji rezultat je fenomenalan – dvaput zaredom smo prvaci svijeta.

Osim Hrvatske, i Thierryjeva domovina Belgija ugostit će WRC po prvi put u povijesti. Ypres Rally održat će se u kolovozu i time će se ispuniti Thierryjeva želja da taj reli uđe u kalendar elitnog natjecanja.

THIERRY NEUVILLE (FOTO: HMSG)

Osvrnuo se i općenito na kalendar WRC utrka. Kaže da je ovogodišnja brojka od dvanaest relija idealna zbog trenutne situacije s Covidom, testiranja novih guma i razvoja novih automobila za iduću sezonu, ali volio bi da u budućnosti WRC ima više utrka, čak i do 16, kao nekad.

U aktualnom kalendaru najviše mi nedostaju Meksiko i Argentina. Svaki od ta dva makadamska relija je poseban, uvijek su zahtjevni i uzbudljivi, a publika je fantastična, i zato mi je žao da ih ove godine nema u kalendaru – rekao je Neuville.

THIERRY NEUVILLE SLAVI POBJEDU NA 2014 ADAC RALLYE DEUTSCHLAND (FOTO: HMSG)

Od relija na kojima je pobijedio, Neuville će uvijek pamtiti svoju prvu pobjedu, 2014. u Njemačkoj, ali zasad najposebnije mjesto u sjećanju ima pobjeda na Sardiniji 2018. godine, kad je uspio pobijediti Sebastiena Ogiera na posljednjem brzincu za samo sedam desetinki sekunde.

Od iduće sezone u elitnoj kategoriji WRC-a će se koristiti hibridni automobili. Neuville nije baš previše oduševljen idejom ‘ekoloških’ trkaćih auta jer kaže kako svi volimo sadašnje WRC aute, ali nada se da će hibridizacija donijeti dodatnu snagu i da će novi automobili ostati jednako kompetitivni. Novo je uvijek uzbudljivo, zaključio je Neuville u najavi WRC hibrida.

Share