Toyota C-HR 1.8 Hybrid C-HIC

Toyota C-HR 1.8 Hybrid C-HIC

Ovaj put našem testu vozili smo osvježenu izvedbu Toyote C-HR 1.8 Hybrid C-HIC. Ovaj kompaktni crossover prepoznatljivih linija je prvi puta javnosti u proizvodnoj verziji pokazan na sajmu automobila u Ženevi u 2016. godine, a na tržište je stigao početkom 2017. godine. Ako ste se pitali kojim slučajem značenje njegove oznake C-HR, svoje porijeklo vuče od tri moguće verzije: Compact High Rider, Cross Hatch Run-about ili Coupé High-Rider, a šta je tačno od toga vi sami izaberite.

Kada kažemo da je riječ o osvježenoj verziji C-HR, radi se o faceliftu prve generacije koji je predstavljen prošle godine predstavljen europskom tržištu u Briselu u Belgiji. Najznačajnija promjena na ovoj osvježenoj verziji modela C-HR je ta da je sada dostupan sa dva hibridna Sistema, slabijim  1,8-litrenim benzinskim motorom ukupne snage hibridnog pogona od 122 KS, te taj je kod nas na testu, koji poznajemo iz nove Corolle, ali i jačim  2,0-litrenim benzinskim motorom ukupne snage hibridnog pogona od 184 KS koji dolazi iz SUV modela Lexus UX. Također se uvodi i novi multimedijski sistem, dok u kombinaciji sa revidiranim ovjesom, koji povećava udobnost vožnje bez narušavanja karakteristika upravljanja, Toyota C-HR nudi sofisticirano i pouzdano rukovanje. Osim toga, snižena je razina buke i vibracija. Treba reći i da je Toyotin europski odjel istraživanja i razvoja vodio razvoj osvježenog C-HR modela i ovaj je crossover kreiran posebno za europsko tržište, a proizvodi se u Toyotinoj fabrici u Turskoj.

Ako pogledamo sa vanjske strane, crossover model zadržao je svoj karakteristični oblik i coupé linije. Suptilni dizajnerski zahvati sprijeda i nazad poboljšavaju njegov izgled, dok obojani donji spojni dio ispod prednje maske daje Toyoti C-HR dodatnu širinu i dinamiku. Prednja svjetla i zadnja svjetla sada su u LED tehnologiji, a dnevna svjetla i pokazivači smjera u uobičajenoj su tankoj svjetlosnoj jedinici iznad farova, dok su nova zadnja kombinirana svjetla povezana crnim spojlerom.

 Što se tiče dimenzija na C-HR one su slijedeće: u dužini 4.395 mm (zanimljivo je da su verzije 1.2 turbo benzinac i 1.8 hibrid kraće za 5 mm), širina je 1.795 mm, visina 1.555 mm (za hibrdne verzije), dok mu je međuosovinski razmak 2.640 mm. Što se prtljažnika tiče, njegov volumen sa podignutim naslonima zadnjeg reda sjedala je 358 litara, a kada se spuste nasloni zadnjeg reda onda do razine pojaseva volumen raste do zadovoljavajućih 1.102 litara. Masa vozila je 1.560 do 1.600 kg. Ovjes je prednji McPherson, a nazad dvostruka poprečna ramena, dok je pogon samo na prednja dva točka, nažalost.

Toyota C-HR izgrađena je na platformi GA-C u kombinaciji as čvrstom konstrukcijom karoserije čime se bez dvojbe osigurava izvrsna reakcija na vozačeve zahtjeve. I doista, Toyota C-HR s 1.8-litrenim hibridnim sistemom Hybrid Dynamic Force ima koristi od novih komponenti ovjesa, uključujući amortizere, kako bi pružili još čvrsti i ugodniji osjećaj prilikom složenih uvjeta na cesti, održavajući stabilnost u svakom trenutku.

Pažljivim proučavanjem i postupanjem sa svim elementima osvježenog crossovera C-HR suzbijanje buke, vibracija i gruboće rezultiralo je poboljšanjem u 11 različitih tačaka, omogućujući smanjenje buke u kabini, iako iskreno ona buka od motora idalje je tu pristutna. Toyota je po pitanju kabine poboljšala vizualnu i taktilnu kvalitetu svih površina i prekidača kako bi se stvorilo profinjenije i udobnije okruženje kabine. Obloge vrata sada su od mekanijeg materijala na svim mjestima sa kojima ste u kontaktu, a tu je i ambijentalna rasvjeta plave boje. Mala zamjerka ide prema nekim plastičnim površinama na kojima ostaju vidljivi tragovi. Dizajn prednjih sjedala ima vitak, sportski gornji dio i jače potpomognuto i potporno donje područje.

Cockpit orijentiran na vozača uključuje inovativne detalje i intuitivnu, pristupačnu visoku tehnologiju. Prekidači, pristutni na fizički dodir i 8-inčni ekran blago su zaokrenuti prema vozaču. Budući da ekran je malo odmaknut od instrumentne table, gornja nadzorna tabla je znatno niža po dubini, što dodatno pomaže vozačevoj preglednosti. Tu su i sistemi pomoći vozaču: Upravljanje tempomatom, graničnikom brzine, PCS i LDA sistema putem volana, Prednji i zadnji parking senzori sa sistemom kočenja ICS, itd…

Pogon u novom Toyotinom C-HR 1.8 Hybridu, koji radi u učinkovitom Atkinsonovom ciklusu sa promijenjenim vremenima ciklusa. Kao rezultat, prema Toyoti, gorivo se pretvara u snagu sa toplinskom učinkovitošću do 41 posto. Njegova snaga je 122 KS i podržava dva električna motora za vrijeme pogona. Manji primarno služi kao generator koji višak snage iz motora sa unutarnjim sagorijevanjem pretvara u električnu energiju koja se sprema u nikl-metal-hidridnu bateriju smještenu ispod zadnjih sjedala.

 Novorazvijena elektronika za kontrolu snage četvrte generacije, koja je ujedno i kompaktnija i učinkovitije koristi energiju. To se može vidjeti i po potrošnji od 5,2 litre benzina na 100 kilometara. Još jedna zasluga nove upravljačke elektronike očituje se u prebacivanju između električnog EV načina rada i benzinskog motora koje je sada gotovo neprimjetno. Budući da je benzinski motor također zvučno vrlo tih pri malim brzinama motora, primijetite da je trenutno aktivan samo kada pogledate pokazivač distribucije pogona na zaslonu. Pogotovo što e-CVT bezstepenski mjenač kod ovog motora radi prilično glatko.

Za kraj, cijena našeg testnog modela Toyote C-HR 1.8 Hybrid C-HIC iznosi  58.500 KM, do osnovni model 51.200 KM za Hybrid 1.8, a ako se odlučite ipak za 1.2 benzinski agregat početna cijena je 43.600 KM. Kompletan cjenovnik možete pogledati OVDJE.

Share