Uspješno startala nova trkaća serija: Ekipa Nice Rosberga bolja od Sainzove i Hamiltonove

Uspješno startala nova trkaća serija: Ekipa Nice Rosberga bolja od Sainzove i Hamiltonove

Utrke električnih SUV-ova u pustinji Saudijske Arabije priuštile su nam više uzbuđenja nego smo očekivali, pa nam čak nije nedostajao zvuk pravih trkaćih auta…

Ako ste dosad bili skeptični prema utrkivanju električnih automobila i pružali ste otpor ne želeći gledati utrke “zujalica”, vrijeme je da se predomislite, jer otpor vam je uzaludan. Elektrificirane utrke sve se više šire i postaju neizostavni dio svjetske scene, a prema svemu dosad viđenom, osim po nedostatku zvuka apsolutno po ničem ne zaostaju za utrkama u kojima motori s unutrašnjim izgaranjem troše “bengu” ili dizel.

Formula E je ušla već u sedmu sezonu i postala je FIA-ino prvenstvo, lani su se električni auti pojavili i u Svjetskom rallycross prvenstvu, a ove godine startaju dvije globalne električne serije – Extreme E i Pure ETCR.

FOTO ZAK MAUGER/EXTREME E

Pisali smo već nekoliko puta o natjecanju Extreme E, rezerviranom za istovjetne električne off-road automobile, koje je privuklo elitu svjetskog utrkivanja. Svoje timove u prvenstvu imaju Lewis HamiltonNico RosbergJenson Button i Carlos Sainz, a tu su još Andretti United, Chip Ganassi Racing, Abt Cupra, Hispano Suiza i Veloce Racing.

Od svih navedenih, Jenson Button i Carlos Sainz su se i osobno primili utrkivanja, dok su drugi angažirali neke od najvećih zvijezda – za Hamiltona vozi deveterostruki WRC prvak Sebastien Loeb, za Rosberga vozi trostruki World RX prvak Johan Kristoffersson, tu su još dva World RX prvaka Timmy Hansen i Mattias Ekstrom. S obzirom da svaka ekipa mora imati po jednog vozača i jednu vozačicu, tu je i devet jakih trkačica, poput australske reli prvakinje Molly Taylor ili iskusnih Španjolki s Dakar Rallyja Laie Sanz i Cristine Gutierrez.

18 VOZAČA I VOZAČICA EXTREME E SERIJE (FOTO STEVEN TEE)

Osim samog utrkivanja, poanta Extreme E serije je podizanje svjesnosti o ekološkim problemima, pa će se zato utrke voziti na ugroženim lokacijama, između ostalog na ledu Grenlanda ili prašumi Amazonije. Prvenstvo je počelo na Uskrsni vikend u Saudijskoj Arabiji, na fantastičnoj povijesnoj lokaciji Al’Ula.

Prije izlaska na stazu dugu 8,8 kilometara, svih devet ekipa izašlo je na shakedown na skraćenoj stazi, i već se tad pokazalo da vozači i vozačice električnih jurilica s 400 kW snage (540 KS) neće imati lagan posao.

NISU SE SVI DOBRO PROVELI U SAUDIJSKOJ PUSTINJI

Amerikanac Kyle LeDuc uspio je u petak totalizirati automobil, ali popravljen je preko noći su sudjelovanje u subotnjem programu.

U kvalifikacijama su pak razbijanje doživjeli Stephane Sarrazin (Veloce Racing) i Claudia Hurtgen (Abt Cupra). LeDuc i Hurtgen su opet sudjelovali u sudaru u nedjeljnoj Shootout utrci za sedmo mjesto.

Uglavnom, najboljima su se pokazali Johan Kristoffersson i Molly Taylor, koje je za svoj tim odabrao Nico Rosberg. Zahvaljujući briljantnoj vožnji Kristofferssona, koji je u dramatičnom startu osigurao vodeće pozicije i u polufinalnoj i finalnoj utrci, Taylor je uspjela dovesti automobil do pobjede.

Svima osim vodećem automobilu prašina je bila veliki problem, a u takvim uvjetima do drugog mjesta došli su Timmy Hansen i Catie Munnings (Andretti United), a na treću stepenicu pobjedničkog postolje popeli su se Sebastien Loeb i Cristina Gutierrez (Team X44). Carlos Sainz i Laia Sanz (Acciona Sainz XE Team) ispali su u polufinalu i na četvrtom su mjestu.

Sljedeća utrka trebala bi se održati posljednjeg vikenda svibnja (29.-30.5.) u Senegalu.

Share