Volkswagen Arteon R i Arteon R Shooting Brake

Volkswagen Arteon R i Arteon R Shooting Brake

Vrhunski TSI motor s turbopunjačem snage 235 kW ubrzava Arteon do stotke za 4,9 sekundi dok novi pogon na sve kotače 4MOTION ima kontinuiranu raspodjelu snage na stražnjoj osovini (Torque Vectoring), a time i znatno poboljšanu dinamiku vožnje

Arteon, kojem se nedavno pridružio Arteon Shooting Brake, sportski su avangardni modeli među poslovnim vozilima i vozilima za putovanja. Na raspolaganju i njihove vrhunske sportske verzije, Arteon R i Arteon R Shooting Brake s 4-cilindričnim motorom s turbopunjačem (TSI) od 235 kW (320 KS) i pogonom 4MOTION sa sustavom R-Performance Torque Vectoring. Srce automobila je motor EA888 evo4 – najnoviji stupanj evolucije četvrte generacije agilnog TSI stroja. U sebi sjedinjuje sportsku snagu i učinkovitost najsuvremenijeg agregata s downsizing tehnologijom. Ovaj 2,0-litreni TSI motor već pri 2100 o/min razvija najveći okretni moment od 420 Nm i konstantno ga održava na visokoj razini sve do 5350 o/min.

Najveća snaga je na raspolaganju u rasponu između 5350 i 6500 o/min, za čiji prijenos je zadužen 7-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke (DSG). Prema NEFZ ciklusu, kombinirana potrošnja benzina je od 7,7 do: 7,9 l/100 km. Oba modela Arteona R ubrzavaju do “stotke” za 4,9 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronički ograničena na 250 km/h. Putem opcijskog paketa „RPerformance” oba se modela mogu naručiti s brzinom elektronički ograničenom na 270 km/h. Za dinamiku vožnje brine se novi pogon 4MOTION uz serijski elektronički regulirani vozni postroj (DCC). Pogon, sa sustavom R-Performance Torque Vectoring, opremljen je selektivnom regulacijom pogonskog momenta po kotačima.

Pri tome se snaga ne raspodjeljuje samo između prednje i stražnje osovine, već i između dvaju stražnjih kotača, čime se osjetno poboljšava agilnost, pogotovo tijekom vožnje zavojima. Vrlo jednostavno ova elegantna limuzina i njen karavanski brat pokažu svoje sportsko lice. Kombinacija parametara pogona i voznog postroja s najizraženijim sportskim karakteristikama može se pozvati izravnim pristupom putem plave tipke „R” na sportskom višenamjenskom kolu upravljača: motor, mjenjač, vozni postroj DCC s upravljanjem i sustavi regulacije pri tome se premještaju u modus „Race” putem odabira profila vožnje, a vozilo za putovanja time će se spontano pretvoriti u sportski automobil.

No, ono je u R izdanju već na prvi pogled drugačije, s novodizajniranim branicima sprijeda, stražnjim difuzorom i 19-inčnim alu naplacima. Iznutra ga karakteriziraju sjedala izvedena od crnog materijala ArtVelours s logotipom „R” na naslonima, sportsko višenamjensko kolo upravljača s velikim ručicama za promjenu stupnjeva DSG mjenjača i sportski umeci. Drugačija je ploča s instrumentima, ukrasni šavovi sjedala izvedeni su kontrastno u plavoj boji, dok su opcijski sprijeda dostupna sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu.

Share