VW ID.3 Pro Performance Tech 58 kWh

VW ID.3 Pro Performance Tech 58 kWh

Novi VW-ov kompaktni električni ID.3 je najmanji u nizu modela koji su već predstavljeni iz serije ID. Cilj VW-a je postati liderom na tržištu električnih automobila bez obzira na postojeću snažnu konkurenciju, s idejom da se kupcima ponudi atraktivna i pristupačna e-mobilnost.

DSC03053
DSC02719
DSC02770
DSC03052
DSC02720
DSC02750
DSC02734
DSC02735
DSC02736
DSC02737
DSC02737-2
DSC02738
DSC02740
DSC02777
DSC03065
DSC02800
DSC02817
DSC03051
DSC02929
DSC03001
DSC03060
DSC03063
previous arrow
next arrow

Što to, dakle, kupcima nudi Volkswagen ID.3? Prije svega, ID. 3 je sjajno konceptualno promišljen i razrađen kompaktni automobil kojeg u Wolfsburgu smatraju prekretnicom u historiji marke i kojem već sada daju važnost jedne VW Bube ili VW Golfa. VW ID. 3 je postavljen na MEB platformu (skraćeno od Modular Electrification Toolkit) s arhitekturom isključivo za električne modele koja se može skratiti, produžiti ili na druge načine modificirati i koristiti za razne tipove automobila, od kompakta do SUV modela raznih veličina.

Nadalje, nova platforma omogućuje da se kod ID.3 paket visokonaponskih baterija smjesti u podnici između osovina, čime se masa ravnomjerno raspoređuje po osovinama što garantuje izvrsnu upravljivost.

Na test nam je stigao ID.3 model s baterijom kapaciteta 58 kWh koja pokreće zadnju osovinu, sa obećanim dometom do 426 km prema WLTP-u. Elektromotor pritom raspolaže sa 204 KS i 310 Nm momenta što omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekunde, ali važno pomena je da do 60 km/h ubrzava kao i novi Golf GTI. Pored toga ovo je srednja baterija u ponudi, a nude se i one snage 45 kW i 77 kW.

Futuristički izgled sprijeda zaobljen i mekanih linja s lijepo oblikovanom bočnim stranicama te nazad kutijastog oblika u saobraćaju privlači pažnju. Premda “na oko” djeluje veći od Golfa, ID.3 je “u papirima” dva centimetra kraći, no dva je širi od Golfa dok razmak između osovina iznosi 2.770 mm, pa po tome dimenziski u unutrašnjosti se poredi sa modelom Tiguan.

U unutrašnjosti se nastavlja “futurizam” s interijerom koji je potpuno raščišćen svega suvišnog: dominiraju ergonomski oblikovan upravljač i prema vozaču zakrenut centralni ekran, dok je klasična tabla s instrumentima minimalizirana. Prikazuje najvažnije: napunjenost baterije, preostali doseg, brzinu kretanja, poziciju mjenjača te grafiku sigurnosnih postavki.

Već se pri ulasku primjećuje kako je podnica povišena zbog smještaja baterija, no pozicija za upravljačem je odlična, a u okruženju bez previše prekidača i puno “touch” dodira na ekranu se lako snaći. Neobičan je smještaj ručice 1-stepenog automatskog mjenjača koja je smještena desno iza upravljača na kućištu instrumentne table što je neobično rješenje jer s obzirom na uzrast neće svim vozačima biti “nadohvat ruke”.

Zanimljivo je da auto se uključuje za vožnju čim uđete u njega. Dovoljno je imati ključ u džepu, ubaciti u brzinu i krenuti. Isto je i kad završite s vožnjom. Čim otvorite vrata, ID. 3 će sam povući ručnu kočnicu, a kad izađete iz njega će se i ugasiti.

Na brzom punjaču bateriju kapaciteta 58 kWh puni se za pola sata do upotrebljivih 80 posto i 340 km dometa. VW ID. 3 je u praksi vrlo startan automobil strelovitih ubrzanja i međuubrzanja, a 204 KS lako nosi masu od 1.700 kg. U vožnji do maksimalnih 160 km/h na autocesti baterija se očekivano, najbrže prazni, a u gradskoj najmanje, no tu je i izbor modova vožnje Eco, Comfort, Sport, Individual koji omogućuje različite postavke rada pogonskog sklopa koji utječu na performanse, ali i potrošnje energije.

U vožnji je VW ID. 3 uvijek precizan na volanu, osjeti se da je težište nisko, a ovjes sjajno izbalansiran dok se veća masa osjeti tek po nešto sporijim izmjenama težišta u bržoj vožnji zavojima. Kočnice su pritom odlične, a u modu mjenjača B regeneracija kočenja je toliko izražena da u gradskim kreni/stani uvjetima slobodno možete koristi samo papučicu gasa pritiskanjem ili otpuštanjem do zaustavljanja. Svi sigurnosni sistemi pomoći vozaču nisu nametljivi i dobro su kalibrirani.

Ako se vozite kao s “normalnim” automobilom bez pretjeranog obraćanja pažnje na potrošnju energije, u kombiniranim uvjetima moguće je realno prijeći 360 kilometara, a uz više pažnje i postavki motora “Eco” u pretežno gradskoj vožnji moguće je i prijeći do 410 kilometara. Umjerenim stilom ID. 3 troši 20 kWh na 100 kilometara, s manje pažnje do 23 kWh/100 km.

“Golf novog doba” kako mnogi nazivaju VW ID. 3 vrlo je praktičan, prostran, brz i zabavan u vožnji, no kao i svaki električni automobil još uvijek zahtijeva prethodno planiranje vožnje posebno ako krećete izvan grada, uz prethodno utvrđivanje lokacija svih punjača koji će vam se naći na ili u blizini rute kako biste uvijek imali dostupne energije za vožnju s nula CO2.

Share