Polestar 3 prešao na 800-voltnu arhitekturu i dobio jači stražnji motor

Polestar 3 prešao na 800-voltnu arhitekturu i dobio jači stražnji motor

Švedska kompanija Polestar, u vlasništvu kineske holding kompanije Geely, unaprijedila je svoj vodeći crossover Polestar 3, koji je dobio 800-voltnu električnu arhitekturu, snažniji stražnji elektromotor vlastite konstrukcije, brži procesor kompanije Nvidia i novu CATL bateriju. Polestar 3 je predstavljen u oktobru 2022. godine, ali proizvodnja u Volvovoj fabrici u Chengduu u Kini nije počela do februara 2024.

U augustu te godine, Polestar 3 je stigao u Volvo američku fabriku u Ridgevilleu. Polestar 3 je zasnovan na Volvovoj SPA2 modularnoj platformi, koja je također osnova velikog crossovera Volvo EX90 (nedavno također prešao na 800-voltnu arhitekturu. U decembru 2024. godine je Polestar 3 dobio osnovnu verziju s jednim motorom i pogonom na zadnje točkove; ranije su bili dostupni samo modeli s dva motora i pogonom na sva četiri točka.

Tehnička unapređenja Polestara 3 bila su prilično neočekivana, s obzirom na to da se model proizvodi kraće od dvije godine, a verzija s jednim motorom stara je manje od 12 mjeseci. Marka Polestar ostaje neprofitabilan, ali se ipak dešavaju česta ažuriranja modela. Osnovni model – liftback crossover Polestar 2 – prošlog proljeća doživio je svoju treću nadogradnju, dok je Polestar 3 tek u svojoj prvoj.

Dakle, vodeći crossover je prešao sa 400-voltne na 800-voltnu arhitekturu, povećavajući maksimalnu snagu punjenja sa 250 na 350 kW i, shodno tome, ubrzavajući punjenje baterije. Ranije je kapacitet baterije bio 111 kWh za sve verzije, a sada je 92 kWh za verziju s jednim motorom i 106 kWh za verzije s dva motora. Polestarova press služba opisuje ovu odluku kao “optimiziranje kapaciteta baterije”.

Polestar 3 se i dalje nudi u tri verzije, ali su im imena promijenjena: osnovna verzija s jednim motorom i dugim dometom (Long Range Single Motor) sada se zove Rear Motor, verzija s dva motora i dugim dometom (Long Range Dual Motor) postala je Dual Motor, dok je top verzija s dugim dometom (Long Range Dual Motor Performance) preimenovana u Performance.

Zajedničko svima je da su dobili novi stražnji asinhroni elektromotor s permanentnim magnetima koji je interno razvio Polestar. Njegova maksimalna snaga u verziji s stražnjim motorom iznosi 245 kW (333 KS) i 480 Nm (ranije 220 kW i 490 Nm), što je ubrzanje do 100 km/h sa 7,8 skratilo na 6,5 ​sekundi​, maksimalnu brzinu povećalo na 210 km/h (ranije 180 km/h), ali je vozna autonomija skraćena na 604 km (ranije 706 km) prema WLTP ciklusu.

Za verzije s dva motora, Polestar navodi samo maksimalnu kombinovanu snagu pogonskog sklopa: Dual Motor raspolaže sa 400 kW (544 KS) i 740 Nm, u poređenju sa 360 kW (489 KS) i 840 Nm prije ažuriranja. Vrijeme ubrzanja do 100 km/h smanjeno je s 5,0 na 4,7 sekundi, maksimalna brzina povećana je s 210 na 230 km/h, a domet ostao skoro nepromijenjen – 635 km .

Vrhunska Performance verzija sada ima 500 kW (680 KS) i 870 Nm, u odnosu na prethodnih 380 kW (517 KS) i 910 Nm. Ubrzanje do 100 km/h smanjeno je sa 4,7 na 3,9 sekundi, maksimalna brzina povećana sa 210 na 230 km/h, a autonomija s jednim punjenjem sa 567 produžena na 593 km. Stoga se može reći da vrhunska verzija očigledno ima najviše koristi od nadogradnje.

Još jedno važno ažuriranje: centralni procesor Nvidia Drive AGX Orin zamjenjuje prethodni Xavier. Nvidia Drive AGX Orin pokreće pogonski sklop i elektronske sisteme pomoći vozaču, a performanse su povećane s 30 na 254 TOP-a (triliona operacija u sekundi). Zanimljivo je da Polestar nudi besplatnu nadogradnju procesora vlasnicima prethodno proizvedenih modela Polestar 3.

Nema promjena u dizajnu, osim većeg fonta na bočnim stranama karoserije koji prikazuje naziv modela i ključne specifikacije. Nivoi opreme i opcioni paketi su neznatno revidirani, a boja sigurnosnih pojaseva sada zavisi od nivoa opreme: crna na modelu Rear Motor, crna sa zlatnim umetkom na modelu Dual Motor i zlatna na modelu Performance. Cijene i datumi tržišnog lansiranja ažuriranog Polestara 3 još nisu objavljeni.