Proton Saga: Niska cijena biće glavni adut nove malezijske kompaktne limuzine

Proton Saga: Niska cijena biće glavni adut nove malezijske kompaktne limuzine

Malezijski proizvođač automobila Proton već nekoliko godina je pod kontrolom holding kompanije Geely Auto. Stoga ne čudi da su mnogi od njihovih najnovijih automobila klonovi kineskih modela. Tako je limuzina Proton S70 zasnovana na četvrtoj generaciji Geely Emgranda, dok su crossoveri Proton X50, X70 i X90 derivati prethodnih serija Geely Coolraya, Atlasa i Okavanga.

Međutim, Proton je zadržao i vlastite modele, a jedan od njih je upravo ušao u četvrtu generaciju. To je limuzina Saga, svojevremeno prvi Protonov model, koji je debitovao prije tačno 40 godina u formi klona Mitsubishi Lancera. Malezijske limuzine kasnije nisu imale modele “donore”, pa ni treća generacija Sage, koja se proizvodi od 2016. godine, a restilizirana je 2019.

Novi automobil, iako najavljen kao četvrta generacija, u suštini je modernizirana verzija prethodnog modela. Glavna promjena je to što je nova Saga postavljena na poboljšanu platformu nazvanu AMA (Advanced Modular Architecture). Tvrdi se da su ova poboljšanja omogućila uvođenje modernih sigurnosnih sistema, doduše, samo u najskupljoj verziji.

Karoserija je ista kao i kod prethodnika, ali je ojačana. Prednji i zadnji kraj su redizajnirani novim branicima, farovima i svjetlima. Maska hladnjaka je također zamijenjena – sada je konkavna i ima uzorak brojnih vertikalnih elemenata. Prednja svjetla su LED, a zadnja izrađena iz jednog dijela. Redizajn je produžio Sagu za 55 mm, na 4.390 mm, uz nepromijenjen međuosovinski razmak – 2.465 mm.

Unutrašnjost je potpuno obnovljena. U kabini je nova instrument tabla, volan, paneli vrata i jedinicu za kontrolu klime. Nadalje, Saga u višim nivoima opreme sada ima 7-inčnu virtuelnu instrument tablu i 9-inčni multimedijalni sistem. Kao i prije, dva zračna jastuka su standard, top modifikacija donosi šest airbagova. Na popisu opreme najskuplje Sage nalaze se i automatsko kočenje, upozorenje o napuštanju trake, kontrola mrtvog ugla…

Dosadašnji atmosferski 1,3-litarski 4-cilindrični benzinac (95 KS, 120 Nm) zamijenjen je atmosferskim 1,5-litarskim motorom kojeg je razvio Geely. Novi motor proizvodi 120 KS i 160 Nm. Prema lokalnim medijima, nova Saga nema manuelni mjenjač: standardno dolazi 4-stepeni automatski mjenjač (koji se nalazio i u prethodnom modelu), dok je najskuplja limuzina opremljena CVT-om.

Potpuno lansiranje nove generacije kompaktne limuzine Proton Saga u Maleziji održat će se nešto kasnije. Iako cijene još nisu objavljene, nema sumnje da će Saga ostati izuzetno pristupačan automobil. Aktuelni model s manuelnim mjenjačem trenutno košta od 34.800 malezijskih ringita, što je odgovara skoro nestvarnom iznosu od 14.100 KM. Čak i za verziju s automatskim mjenjačem treba dati svega 38.800 ringita (15.700 KM).