Sredinom 2022. godine je BYD postao prvi kineski proizvođač automobila koji je ušao na japansko tržište. Sada je najveći svjetski proizvođač elektrificiranih automobila otišao korak dalje, još jednom bacivši rukavicu u lice japanskih konkurenata. Naime, BYD je odlučio ući u segment kei-car, koji je jedinstven za Japan, gdje čini trećinu prodaju novih vozila.

Klasa kei automobila nastala nakon Drugog svjetskog rata, kada većina japanskih građana sebi nije mogla priuštiti automobil pune veličine, a imali su dovoljno novca za kupovinu laganog motocikla. Iako je u međuvremenu drastično povećan životni standard u Zemlji izlazećeg sunca Japanac, kei-cars su ostali nužnost jer su japanski gradovi postali prenapučeni.

Aktuelni zakonski akti propisuju da kei-automobili moraju biti dugački do 3,4 metra, široki do 148 centimetara, uz obavezu korištenja motora snage do 47 kW (64 KS), zapremine do 660 kubika ukoliko se radi benzincima. Ovih propisa se pridržavao BYD kada je kreirao model Racco: kineski kei model je dugačak 3.395 mm, širok 1.475 mm, visok 1.800 mm.

No, Racco je električno vozilo, dizajnirano u formi mikrovana, s tipičnim kutijastim izgledom i visokim krovom. Naprijed ima masku hladnjaka i dnevna svjetla u obliku slova U. Točkovi su postavljeni gotovo na krajevima karoserije, što znači da minimalni prevjesi maksimiziraju međuosovinsko rastojanje, što osigurava povećani prostor u kabini.

Priključak za punjenje nalazi se na prednjem desnom blatobranu, zadnja vrata su klizna, a zatamnjeni stubovi stvaraju efekat plutajućeg krova. Straga je svjetlo s osvijetljenim logotipom brenda u sredini. Maksimalni prečnik točkova je 15 inča. Pored standardnog modela, prikazana je i RS verzija s agresivnim body kit paketom, drugačijim felgama, crvenim kočnicama…

Zvanične fotografije enterijera još nisu objavljene, ali su posjetioci sajma Japan Mobility Show 2025 u Tokiju snimili unutrašnjost izložbenog automobila. U kabini je tipična kineska arhitektura s odvojenim ekranima instrumenata i medijskog sistema. Nema centralne konzola, ali tu su fizička jedinica za kontrolu klime, volan s tri kraka i dvobojni detalji.

Tehnički detalji su još uvijek oskudni. Zna se da je BYD Racco opremljen jednim elektromotorom i litij-željezno-fosfatnom baterijom kapaciteta 20 kWh. Navedeni domet prema WLTC standardu je 180 km. Očekuje se i brzo punjenje kapaciteta do 100 kW. Prodaja BYD Racca u Japanu počet će sljedećeg ljeta, a očekivana početna cijena bit će 2,5 miliona yena (27.300 KM).