Toyota Hilux: Deveta generacija otkrivena u električnoj verziji, ostaje i dizelaš

Toyota Hilux: Deveta generacija otkrivena u električnoj verziji, ostaje i dizelaš

Toyota je predstavila devetu generaciju Hiluxa. Slavni pickup je debitovao u potpuno električnoj verziji (BEV) s dvostrukim motorom, a otkriveno je samo nekoliko tehničkih specifikacija, zajedno sa prvim zvaničnim fotografijama eksterijera i enterijera. Novi model će od početka naredne godine postepeno ulaziti na azijska tržišta, kasnije i u ostatak svijeta, uključujući Evropu.

Novi Hilux dostupan je isključivo u izvedbi s dvostrukom kabinom: kamionet je dugačak 5.320 mm, širok 1.855 mm, visok 1.800 mm, s međuosovinskim rastojanjem od 3.085 mm. To znači da su dimenzije modela ostale praktično nepromijenjene, a međuosovinsko rastojanje je identično. Ovo indirektno potvrđuje špekulacije da će Hilux nove generacije zadržati istu platformu.

Toyota Hilux je dobila novi prednji dio s agresivnim, uglastim dizajnom i uskim farovima. Tanki farovi povezani su centralnom šipkom koja nosi ime Toyota u klasičnom stilu. Na verziji BEV je ukinuta tradicionalna rešetka hladnjaka, uz ugradnju namjenskih aluminijskih naplataka. Nove karakteristike za sve verzije uključuju novi stepenik na zadnjem dijelu i redizajnirani bočni stepenik.

Potpuno redizajnirana unutrašnjost također donosi ugaoni dizajn, tradicionalnu ručicu mjenjača (njen oblik varira ovisno o pogonskom sklopu) i brojne fizičke tipke. Na armaturnoj ploči dominiraju 12,3-inčni instrumenti i centralni multimedijalni ekran osjetljiv na dodir (do 12,3 inča). Hilux je dostupan s bežičnim punjačem uređaja i novim USB priključcima u zadnjem dijelu kabine.

Sve kontrole za pogon na sva četiri točka i terensku vožnju su centralno grupisane, pri čemu električna verzija koristi wire shift-by-wire sistem. Nova generacija Hiluxa je prva koja je opremljena električnim servo upravljačem, s prednostima direktnijeg upravljanja, lakšeg manevriranja i manjeg rizika od povratnog udara pri vožnji po neravnom terenu.

Tehnički podaci su prilično šturi. Toyota je objavila da BEV električna verzija koristi litijum-jonsku bateriju kapaciteta 59,2 kWh koja osigurava vozni domet od 240 kilometara (po WTLP standardu). Prednja i zadnja eAxles osovina pruža stalni pogon na sva četiri točka, sa obrtnim momentom od 205 Nm generisanim na prednjem i 268,6 Nm na zadnjem točku.

U Evropi se najviše očekuje od hibridne verzije, čija će proizvodnja početi u proljeće naredne godine. Hibridni 48V pogonski sklop predstavljen je u trenutnoj ponudi Hiluxa modelske 2025. godine, a sastoji se od 48V litijum-jonske baterije (smještena ispod zadnjih sjedišta kako prostor u unutrašnjosti ne bi bio ugrožen), elektromotor-generatora i DC-DC pretvarača.

Toyota u svom press saopštenju navodi da će motori s unutrašnjim sagorijevanjem i dalje imati ulogu u ponudi Hiluxa, ali će njihova dostupnost biti usmjerena samo na istočnoevropska tržišta, osiguravajući da se zadovolje potrebe regionalnih kupaca. Snažan i efikasan 2,8-litarski dizel motor zamijenit će 2,4-litarski agregat, koji se nudio pored postojećeg 2,7-litarskog benzinca.