Dobra priča iz Rumunije dobila je nastavak, druga generacija s francusko-japanskom tehnologijom konačno je u svemu ‘na visini zadatka’, podvozje i prijenos su izvrsni, a najjači je adut ojačan Renaultov dizelaš.
Konačno je došlo vrijeme, prva generacija Dustera poslana je u penziju, a na scenu stupa potpuno novi, znatno napredniji model. Vrline Rumuna su jako dobro poznate svakom automobilskom zaljubljeniku, čak i laiku. No, donosi li nova generacija značajan napredak ili samo estetske promjene?
Pogledamo li izvana novi Duster, primijetit ćete kako je najveća novost nova maska, tačnije svjetlosni sklopovi koji sada donose, lijepo uklopljena LED dnevna svjetla, kao i LED glavno svjetlo. Ista priča je i sa zadnjim djelom vozila, na čija se svjetla još uvijek svi privikavamo. Testirani primjerak stigao nam je i na atraktivnim novim 17 colnim alu naplatcima, koji ne limitiraju Dusterove ambicije u blatu. Osim toga, važno je napomenuti kako je najmanja udaljenost od automobila od zemlje iznosi punih 21 cm, što dovoljno govori o namjerama Dustera. Otvaranje vrata, koja su i dalje oštrih ivica pomalo ljuti, jer ne želimo pomisliti na moguće posljedice ako bi u brzini zapeli za njih prilikom otvaranja/zatvaranja. No, kada se smjestimo za volan, odmah se primijete glavne novosti. Prije svega instrument tabla je dotjerana, a i volan je postao znatno profinjeniji. Ipak, čudi nas što tipke na njemu u noćnim uvjetima ne svijetle. Ako za ništa drugo, bar za dojam.
Sličan problem je s kompletnom armaturom, koja je i dalje ostala plastična. Ovo će razočarati samo one koji ‘pate’ na takve stvari, iako smo dojma da je Renault mogao malo popustiti i podariti Daciji nekog pod rukom finijeg materijala. Detalji poput gumbića i koluta za određivanje temperature (dostupno uz automatsku klimu) je ono što nam se jako dopada. Djeluju kao da su posuđeni od nekog prestižnijeg modela. Uz Prestige popis opreme dobivate i Media Nav Evolution, 7-inčni središnji zaslon koji donosi prikaz 360 kamera, kao i navigaciju. Interijer je prošao kroz evidentan napredak, ali još uvijek imaju prostora za napredak, zapravo koliko im Renault-Nissan grupacija dozvoli.
Po pitanju prostranosti, Duster druge generacije je nešto izdašniji, ali ne pretjerano budući da rast od 30 mm u dužinu nije neke značajne prirode. Četiri putnika će se smjestiti bez problema, kao i njihova prtljaga u 411 litara prtljažnika. Vožnja novog Dustera će vas, ako nije već do sada – kupit. Povišeni položaj sjedenja, istaknuti poklopac motora iz vozačke perspektive i prividna masivnost odmah su na prvu vidljivi, a kroz vožnju ćete shvatiti koliko je zapravo ovaj Rumun – kvalitetno izoliran. Krstarite li cestom, u vama će vladati osjećaj ugode pri brzinama do 130 km/h, što je za ovu klasu i cjenovni prag potrebno posebno pohvaliti. Manevriranje na parkingu nas je uvjerilo zašto je krug zakretanja Dustera samo nešto malo veći od 10 metara. Dok je upravljač prilično susretljiv na zavojitim cestama, kao i ovjes koji neće izazvati neki novi oblik – morske bolesti.
Poznati 1.5 dCi ugrađivan je u gomilu drugih modela, od koncerna do mnogih drugih partnera Renaulta… U pogledu motorizacije, testirani primjerak stigao nam je u 1.5-litrenoj Blue dCi izvedbi. Poznati dizelaš, u ponešto dotjeranom tonu donosi 110 KS. Velike pohvale idu u vidu potrošnje, koja nam se na testu vrtjela oko 4 do 5 litra u mješovitim uvjetima vožnje. Zaboravite na neke uvjerljive performanse! Prijenos snage na kotače (većinu testa vozili smo ipak s 4×2 pogonom) podešen je više terenskim vozilima. Stoga, neka vas ne iznenade kod Dustera skraćeni omjeri brzina. Duster dozvoljava kretanje s drugom brzinom, a ‘šaltanje’ u 5. brzinu signalizira već pri 60 km/h. Još kada pri tome dodamo ne pretjerano precizan ručni, 5-stepeni mjenjač. Sve to je na prvu jako čudno i traži privikavanje, ali se lako usvoji ponešto drugačije iskustvo vožnje. Pogled na cjenik Dacije za razliku od mnogih drugih, izaziva osmijeh na lice.
Te na kraju cijena, početni model sa benzinski agregatom iznosi 26.000 KM, dok testni model sa pogonom na sve točkove u najboljoj opremi trebate izdvojiti 35.900 konvertibilnih maraka.