Japanski proizvođač je nedavno iznio hrabri novi plan da elektrificira cijelu svoju paletu vozila do 2030. godine, što znači da će svi njihovi popularni modeli u skoroj budućnosti dobiti elektrificirani pogonski sklop. A to je samo jedna od brojnih Mazdinih novosti
Dok zakonodavci širom svijeta usvajaju mjere koje će tržište automobila potaknuti na električnu energiju, mnogi proizvođači automobila objavljuju planove za elektrifikaciju svojih postava tijekom nadolazećeg desetljeća, a Mazda je posljednja koja će se pridružiti toj električnoj transformaciji. Mazdina vizija, nazvana “Održivi zum-zum 2030”, predstavljena još 2018., nacrt je kako će japanska tvrtka napredovati s električnim vozilima, autonomnim automobilima i digitalnom povezivošću. Što je mnogima važno, Mazda je potvrdila kako će MX-5 Miata i dalje živjeti.
No, Miata će dobiti neki oblik elektrifikacije, budući da do 2030. godine žele elektrificirati sve svoje modele. Mazdina odluka da ide u korak sa svojim rivalima iz Europe i krene s elektrifikacijom, omogućit će da do 2025. godine izađe 13 elektrificiranih vozila, uključujući trio potpuno električnih vozila, pet priključnih hibridnih vozila (PHEV) i pet hibridnih vozila (HEV) kao dio njihove nove proizvodne strategije. Vjerojatno će jedan od hibrida biti sljedeća verzija Miate. U Mazdi kažu kako će se “potruditi napraviti lagan, pristupačan i otvoren dvosjedi sportski automobil kako bi udovoljili potrebama kupaca”.
Mazda također razvija namjensku EV platformu, nazvanu Skyactiv EV Scalable Architecture, koja bi trebala debitirati 2025. godine i podržati nekoliko novih modela koji dolaze prije 2030. U Mazdi, međutim, ne odustaju od motora s unutarnjim izgaranjem, otkrivajući i da kontinuirano poboljšavaju svoje ICE motore, što su, potvrđuje tvrtka, trenutačni redni 4-cilindrični Skyactiv-X i nadolazeći redni 6-cilindraši (benzin i dizel) namijenjeni većim vozilima iz ponude koji će biti uzdužno postavljeni. Mazda također radi na autonomnoj vožnji, s ciljem uvođenja sustavama Co-Pilot.
Verzija 1.0 Mazde Co-Pilot bit će predstavljena 2022. godine na njihovim velikim modelima, vjerojatno ih možemo očekivati na nasljednicima Mazde 6 i CX-5. Sustav prati stanje vozača i može preuzeti i usmjeriti automobil na sigurno ako primijeti drastičnu promjenu u njegovom ponašanju i načinu vožnje. Također će kontaktirati i hitne službe. Mazda još planira postaviti temelje povezanoj generaciji vozila koja mogu podržati bežične nadogradnje softvera i sklopila je sporazum sa Suzukijem, Subaruom, Daihatsuom i Toyotom o stvaranju inženjerskih standarda za komunikacijske uređaje u vozilu kako bi se povećale sigurnost, učinkovitost i praktičnost u tim sustavima.
Preuzeto sa Quattroroute.hr
Autor:Mato Pavličević