Još su svježa sjećanja na veliki skandal u automobilskom svijetu, aferu nazvanu “Dieselgate”, koja je započela prije 10 godina, a čijem je središtu bio Volkswagen. Agencija za zaštitu okoliša Sjedinjenih Američkih Država (EPA) otkrila je da je njemački proizvođač programirao dizel motore s direktnim ubrizgavanjem (TDI) s turbopunjačem da aktiviraju svoje kontrole emisija samo tokom laboratorijskih ispitivanja emisija, što je uzrokovalo da emisija NOx vozila ispunjava američke standarde tokom regulatornih ispitivanja.
VW je u početku negirao optužbe, ali je kasnije priznao da je koristio specijalizirani softver za umanjivanje nivoa emisija tokom testova. Kao rezultat toga, njemačka kompanija bila je prisiljena platiti milijarde dolara kazni i odšteta, te poslati svoja vozila na ponovno ažuriranje softvera. Kasnije su u slučaj uključene i druge kompanije, uključujući Fiat Chrysler Automobiles (FCA) s modelima Jeep Grand Cherokee i pickup Ram 1500, proizvedenim u periodu 2014-2015. Kasnije su se pojavile informacije “muljanju” s BMW-om X3 , koji je sišao s montažne trake između 2010. i 2014. godine.

Sada se čini da se Dieselgate vraća: Tužilaštvo Velike Britanije podiglo je slične optužnice za upotrebu “uređaja za kontrolu emisija” protiv nekoliko proizvođača – Mercedesa, Forda, Citroena, Peugeota, Nissana i Renaulta. Prema Reutersu, kompanije se na sudu izjašnjavaju da nisu krive i insistiraju da su optužbe “fundamentalno pogrešne”. Novinska agencija je novi slučaj nazvala “jednim od najvećih masovnih parnica u engleskoj pravnoj historiji”. Vlasnici približno 1,6 miliona vozila spomenutih marki, proizvedenih između 2012. i 2017. godine, trenutno traže odštetu od proizvođača.
Nije saopšteno koji su konkretni modeli pod istragom. Advokati tužitelja tvrde da su opasne emisije bile znatno veće kada su dizelska vozila bila na cestama, u nekim slučajevima premašujući zakonske granice i 12 puta. Proizvođači, međutim, tvrde da postoje legitimni razlozi zašto su sistemi za kontrolu emisija kalibrirani da rade drugačije pod određenim uslovima. Očekuje se da će odluka o novoj masovnoj parnici biti donesena najranije u jesen naredne godine. Presuda suda bit će obavezujuća i za slične tužbe protiv drugih proizvođača, uključujući Opel i Vauxhall, te BMW.