Već je ranije dokazano da ne moraju svi sportski BMW-i imati oznaku M odjela, a najnoviji takav model je 128ti, koji oživljava oznaku poznatu s nekih legendarnih auta…
BMW je prije skoro šest desetljeća, točnije sredinom šezdesetih godina prošlog stoljeća, po prvi put “isfurao” oznaku TI na nekom od svojih automobila. Kratica za Turismo Internazionale je označavala sportsku verziju tadašnjeg modela 1800, a prvi TI imao je 1.8-litreni motor sa 110 KS.
Kroz povijest se oznaka TI (ili “ti”) pojavljivala na mnogim modelima bavarskog proizvođača, od kojih je najviše u sjećanju ostao 2002ti. Nakon više od desetljeća nekorištenja slavne oznake, BMW je predstavio Turismo Internazionale modernog doba – 128ti.
Automobil je to koji popunjava ponudu između “stodvadesetke” i elitnog 135i xDrive. Sportski kompakt s prednjim pogonom, kojem bolju trakciju omogućava Torsenov diferencijal, serijski ima M Sport ovjes i neke druge “tehnikalije” iz M Sport odjela, što jamči odlične vozne karakteristike.
Dvolitreni četverocilindarski motor sa TwinPower Turbo tehnologijom razvija 265 KS i 400 Nm, a uz pomoć osamstupanjskog Steptronic Sport automatskog mjenjača ubrzava do stotke za 6.1 sekundi. Nije jak ni brz kao 135i xDrive, ali s 80 kilograma manje mase i ne zaostaje puno.
Osim po slovnim natpisima, 128ti bit će prepoznatljiv i po brojnim dizajnerskim posebnostima. Sprijeda su izdaleka vidljivi crveni usisnici zraka za hlađenje kočnica koje su, usput da spomenemo, posuđene s modela 135i xDrive.
Sprijeda je još i maska obojana u crno, a straga pažnju privlače crni kromirani završeci ispušnih cijevi, promjera 90 mm. Samo za 128ti osmišljene su 18-colne dvobojne felge.
U unutrašnjosti se koriste materijali vrhunske kvalitete, a potencira se kontrast crne i crvene boje. Crvena oznaka “ti” je izvezena na središnji naslon za ruke. Crvena boja pojavljuje se i u ostatku kokpita, a najprimjetnija je na sportskim sjedalima. Ispred vozača nalazi se sportski upravljač iz ponude M Sporta.
Infotainment sadrži BMW Operating System 7.0, do kojeg se dolazi putem središnjeg dodirnog ekrana veličine do 10.25 inča.
Već spomenute M Sport kočnice imaju ventilirane diskove promjera 360 mm sprijeda i 300 mm straga. Nalaze se iza 18-colnih posebnih kotača koji bez doplate mogu imati na sebi sportske gume Michelin Pilot Sport 4. Opcijska varijanta su 19-colne gume dimenzija 235/35.
Kad 128ti dođe u salone idućeg mjeseca, kupci će imati brojne mogućnosti nadogradnje i individualizacije s opremom iz programa M Performance Parts. Početna cijena u Njemačkoj bit će oko 41.570 eura, a koliko će to ispasti kod nas, vidjet ćemo.