Kada je 15. oktobra 1971. godine proizveden prvi primjerak Zastave 101, malo ko je mogao očekivati da će ovaj model ostati u produkciji sve do 2008. Popularni “Stojadin” je izvedena iz italijanskog Fiata 128, kojem su dodata peta vrata. Pojavivši se pune tri godine prije VW Golfa, Zastava 101 bila je među prvim hatchback modelima s motorom i mjenjačem smještenim jedan pored drugog.



S pogonom na prednje točkove, u vremenu kada je većina proizvođača još bila godinama udaljena od modernog koncepta, Zastava 101 je nudila odlično korištenje prostora. Nezavisno stražnje ogibljenje dobro se nosilo s izazovnim jugoslovenskim cestama, dok je 1,1-litarski motor, kojeg je dizajnirao legendarni Aurelio Lampredi, rado zalazio u visoke obrtaje.


Uz “Fiću” i Yuga, “Stojadin” je bio jugoslovenski nacionalni automobil, pa se i dalje može uočiti na cestama od Triglava do Đevđelije. Nažalost, dobro očuvanih primjeraka nema mnogo, no jedan je ovih dana završio u oglasnicima. Anonimni vlasnik iz slovenskog Kopra oglasio je prodaju Zastave 101 GTL, 5-vratnog modela iz oktobra 1985. godine.


Tokom punih 40 godina je “Stojadin” prešao 52.000 kilometara, a topla klima slovenskog primorja, uz pažnju vlasnika, učinila je da izgleda besprijekorno, bez imalo hrđe. Ispod poklopca motora je 4-cilindraš zapremine 1116 kubika, snage 55 “konja”, u kombinaciji s 4-stepenim manuelnim mjenjačem. Cijena sjajno očuvane Zastave 101 GTL je 7.000 eura.