Dok se u ostalim dijelovima svijeta novi Renaultov SUV zove Arkana, iz poznatih razloga je za tržišta bivše Jugoslavije dobio drugačije, ali već poznato ime, koje je prije nosio povišeni Scenic
Ova godina je za Renault najviše važna zato jer u njoj dolazi nova generacija Meganea koji će biti elektrificiran, prepun tehnologija, i bez dizelskog motora u ponudi. Arkana/Conquest je zapravo prethodnica novog Meganea, s kojim će dijeliti platformu, osnove dizajna i interijer. Po svemu sudeći, stiže još jedan uzbudljivi novitet. Inače, da ne bi bilo zabune, Arkana lansirana u Rusiji prošle godine proizvodi se u Renaultovoj tvornici u blizini Moskve, ali ta se verzija temelji na platformi Dacia/Renault Duster. To je prvi Renaultov hibridni SUV i temelji se na istim osnovama kao i manji Clio i Captur, platformi CMF-B.
Izgled je elegantan, sportski, i možemo reći atraktivan. Prednja i stražnja zaštitna ploča i robusni crni štitnivi blatobrana osiguravaju da izgleda čvršće od standardnog obiteljskog hatchbacka. Coupeovski stražnji kraj i male bočne prozore kao da smo već vidjeli u skupljim njemačkim SUV-ovima kao što su BMW X4 i Mercedes-Benz GLC Coupe, što mu uopće nije minus. Novi Conquest dostupan je u verzijama Zen, Intens i R.S Line. Potonji, kakvog smo i isprobali, donosi ono što Renault naziva aerodinamičnim prednjim dijelom nadhnutim Formulom 1, alu naplatke R.S. Line, oznaku linije na prednjim blatobranima, dok straga ima kromirani dvostruki ispuh. Naglasimo i kako je verzija R.S. Line dostupna uz sve ponuđene opcije motora.
Vanjske boje u ponudi uključuju Glacier White, Pearl White, Zanzibar Blue, Flame Red, Metallic Black i Metallic Grey. Valencia Orange (na fotografijama) rezervirana je isključivo za modele R.S. Line, dok je kontrastni crni krov opcija za Intens i R.S.Line. Unutrašnjost je koncipirana slično kao i kod modela Zoe, Clio i Captur i pokazuje nam kakav će novi Megane biti iznutra. Tu je isturena središnja konzola s tri kontrole grijanja i ventilacije ispred ručice mjenjača, te digitalni zaslon iza upravljača, koji ovisno o verziji ima dijagonalu od 4,2, 7,0 ili 10,2 inča. Središnje i praktično visoko postavljeni dodirni kran multimedije mjeri 7,0 inča na Zenu, odnosno 9,3 inča (u portretnom rasporedu) u gornjim specifikacijama opreme.
Pored toga R.S. Line, za razliku od standardnog modela ima karbonske umetke na prednjoj armaturi i oblogama vrata, te crvenu oblogu koja prolazi duž vrha armaturne ploče. Daljnje nadogradnje uključuju crvene šavove na kožnom upravljaču, kao i presvlake s efektom kože i antilopa i crvenu traku na sigurnosnim pojasevima. Ergonomija je uzorna, izrada na razini njemačkih premiuma kompaktne klase, a polica i pretinaca ne manjka. Prtljažnik je na standardno motoriziranom modelu obujma 513 litara, dok kod E-Tech Hybrida to pada na 480 litara, zbog dodatnog prostora potrebnog za bateriju.
Automobil je dostupan s dvije motorne opcije, dok su nove europske regulative dizele pobrisale iz cjenika. Slabiji od dva modela nosi oznaku TCe 140 i sastoji se od 1,3-litrenog turbobenzinskog motora u kombinaciji s blagim hibridnim sustavom i 12-voltnim pokretačkim generatorom. Nudi 140 konjskih snaga i 260 Nm uz kombiniranu potrošnju goriva od 5,7-6,1 l/100 km i emisiju CO2 od 130-138 g/km. Iz mjesta do stotke stigne za 9,8 sekundi, dok mu za međuubrzanje od 80-120 km/h treba 7,6 sekundi. Mjenjač je isključivo automatski, EDC sa sedam stupnjeva prijenosa, dok u listopadu u ponudu dolazi snažnija verzija ovog motora, sa 160 KS.
E Tech Hybrid kombinira 1,6-litreni benzinski motor s dva elektromotora, nudeći kombiniranih 145 KS i 270 Nm. Dolazi s baterijom malog kapaciteta od 1,2 kW, dok sustav daje prednost potpuno električnom radu, osim ako nije potrebna puna snaga. Baterija se može napuniti pri usporavanju i kočenju. Iako na papiru jači, zbog 100 kg dodatne težine u praksi razvija nešto slabije performanse od TCe 140: ubrzanje je 10,2 sekunde, a za međuubrzanje treba 8,5 sekundi. No, zato ima osjetno manju potrošnju goriva (4,8-5,2 l/100 km) i emisiju CO2 od 108-117 g/km. Kod ovog modela mjenjač je također isključivo automatski, ovdje s oznakom Multi-mode. Kad je riječ o sigurnosti, na testiranjima neovisnog tijela Euro NCAP osvojio je maksimalnih pet zvjezdica.
Proizvodit će se u tvornici u Busanu u Južnoj Koreji, gdje se proizvodi i Renault Samsung Motors XM3. Ovisno o tržištu, Mégane Conquest počet će se naručivati od ožujka 2021., a u Hrvatskoj od lipnja 2021. Cijene modela TCe kreću se od 183.900 kuna kolik-o stoji bazna verzija Zen. E Tech Zen stoji 194.900 kuna, dok je i ovdje na vrhu ponude R.S. Line, koji stoji 230.900 kuna. Renault već u startu nudi popust od 6000 kn na sve verzije Conquesta i primamljive uvjete za kupnju i posjedovanje. Uz financiranje Renault Flexi, mjesečna rata na četiri godine je već od 1699 kn mjesečno, uz petogodišnje (ili do 100.000 km) održavanje MyRevision, te redovno i kasko osiguranje na poklon u prvoj godini. U Renaultu su „muški“ odradili sve oko razvoja, lansiranja i pozicioniranja novog SUV-a, a sad su na redu kupci. Sudeći prema viđenome, neće ih nedostajati.
Preuzeto sa Quattroroute.hr
Autor:Mato Paličević