Nova Octavia, odnosno njezina četvrta generacija je testni automobi ove sedmice u našoj redakciji, tačan naziv modela je Škoda Octavia Style 2.0 TDI DSG, a radi se o modelu sa dvolitrenim turbodizelskim motorom snage 150 KS i 7-stepeni automatski mjenjač – DSG.
Prilikom predstavljanja Octavije češki je proizvođač, u sklopu Volkswagen Grupe, rekao da je četvrta generacija duža i šira od prošle te raspolaže dodatno povećanim prtljažnikom i djeluje još bolje zahvaljujući novom dizajnu marke. Škoda je rekla i da Octavia sada ‘bolja, prostranija, sigurnija, umreženija i emocionalnija nego ikada’. Iako je ona zapravo predstavnik C-segmenta, kompaktnih obiteljskih automobila, ulaskom u kabinu Octavije zapravo stičete dojam da se radi o jednom vrlo prostranom automobilu za koji biste rekli da je nadišao svoj segment otišao korak dalje u veći D-segment.
Izgrađena na MQB platformi VW Grupe, nova Octavia izvukla je najviše moguće, pa je zahvaljujući novim proporcijama i najnovijim dostignućima u dizajnerskom jeziku Škode već na prvi pogled emotivnija i dinamičnija od svoje uspješne prethodnice. Novi prednji kraj i oštrija nova, prednja svjetla oblika obrnutog trapezoida vizualno su puno dojmljivija i imaju LED tehnologiju za kratka svjetla, duga i dnevna svjetla kao standardnu opremu.
Dimenzije nove Škoda u limuzinskoj verziji iznose 4.689 milimetara u dužini, širina joj je povećana za 15 milimetara na 1.829 milimetara dok međuosovinski razmak iznosi 2.686 mm. Visina ove izvedbe je 1.470 mm. Prednji prevjes je duljine 910 mm, a stražnji 1094 mm. Povećana dužina i širina naglašavaju samopouzdani izgled limuzine. Veliki slobodni prostor u području koljena za stražnje putnike porastao je za dodatnih 5 milimetara na 78 milimetara, dok je zapremina prtljažnika limuzine 600 litara odnosno 10 litara više nego prije. Kada se preklope i nasloni zadnjih sjedala (u omjeru 1/3 : 2/3) onda volumen raste do 1.555 litara.
Kao i kod karavanske izvedbe i u limuzini nove Octavije biti ćete jako ugodno iznenađeni, jer kad je riječ o dizajnu unutrašnjosti, Škodini dizajneri nisu ništa ostavili iz prošle generacije ili bolje rečeno: nijednu plastičnu komponentu – povrh mnogočega drugog. Općenito, kabina se sada čini znatno modernijim i bez suvišnih detalja. U novo dizajniranom interijeru Octavia nudi zanimljivo, novo kolo volana s dva kraka (serijski ‘Mali kožni paket’), kojim se upravlja s novim upravljačkim tipkama i okretnim kotačićima, što vozačima omogućuje upravljanje s 14 različitih funkcija bez skidanja ruku. Kolo volana je presvučeno kožom i jako lijepo leži u rukama, a podesivo je i po dubini i visini, pa nije teško pronaći sebi najbolji položaj.
Nova Octavia nudi izbor između tri infotainment sistema najnovije generacije modularnog infotainment sistema Volkswagen koncerna. Što se tiče vozačkog instrumentnog ekrana u našem smo testnom modelu imali virtualni cockpit, koji je Škoda dodatno unaprijedila. Ekran najnovije generacije digitalnog zaslona instrumentne table koji se može individualno konfigurirati raspolaže dijagonalom od 10,25 inča i rukovanjem koje je još više prilagođeno korisniku. Vozaču na raspolaganju stoje četiri osnovna prikaza: Basic, Classic, Navigacija i Sistemi potpora za vozača. Njih se može odabrati preko tipki za rukovanje na višenamjenskom kolu upravljača i može im se dodijeliti željene sadržaje.
Središnja konzola je elegantna, neopterećena i ukrašena kromiranim detaljima, kao i nove obloge i ručke na vratima. Novi i mekani dodiri daju unutrašnjosti vrhunski izgled, dok nova LED ambijentalna rasvjeta pruža poseban vizualni dodir za ulazna vrata i nadzornu ploču tako što ih neizravno osvjetljava u desetak različitih boja. Također se mogu odabrati koordinirani scenariji rasvjete. Posebno je dojmljiva gornja tabla izrađena od plastičnog pletiva, koja se čini prilično robusnom i izdržljivom. Ako ste, možda, zaboravili ponešto od multimedijske ili sigurnosne opremu prilikom naručivanja nove Škode Octavije, funkcija se može naknadno aktivirati uz nadoplatu putem ažuriranja softvera.
2.0 TDI četverocilindrični turbodizelski motor zapremine 1968 cm³, snage 150 KS (110 kW) i najvećeg okretnog momenta lijepih 360 Nm. Ovaj motor je uparen sa 7-stepenim automatskim DSG mjenjačem, a pogon na prednja dva točka omogućuje mu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi i krajnju brzinu od 227 km/h.
Što se cijene tiče, testni model Škoda Octavia Style 2.0 TDI DSG iznosi 63.901 KM, dok cijena osnovnog modela 1.0 TSI Ambition je 35.168 KM.