Tatra T77

Tatra T77

Luksuzna čehoslovačka limuzina sa zračno hlađenim V8 motorom proizvodila se u dvije serije od 1934. do 1938. godine i bila je jedan od prvih serijski proizvedenih automobila čija je karoserija dizajnirana na temelju aerodinamičkih saznanja i testirana u zračnom tunelu

Nakon ispitivanja makete automobila V 570 u zračnom tunelu, 1931. godine je u strogoj tajnosti u Tatri započeo razvoj novih, velikih i luksuznih osobnih automobila s malim otporom zraka. Intelektualni očevi ovog i niza drugih automobila Tatra istog sličnog dizajna bili su genijalni Hans Ledwinka i Erich Übelacker, iako se dizajn uglavnom temeljio na idejama i otkrićima mađarskog inženjera i aerodinamičara Paula Jaraya.

Ilustracija © Georg Gedl

Prvi prototip iz 1933. godine imao je podijeljeno vjetrobransko staklo, dok su drugi prototipovi imali jednodijelno. Tatra 77 predstavljena je javnosti 4. ožujka 1934. na salonu automobila u Pragu i odmah postala senzacija. Bio je to prvi masovno proizvedeni automobil na svijetu s aerodinamičnom karoserijom. Do tada neviđene aerodinamične linije krasile su sve elemente automobila; prednji odbojnik prekrivao je zaobljene bokobrane, dok su donje polovice svjetala bile ugrađene u poklopac.

Stražnji dio imao je kontinuirano nagnut oblik i bio je podijeljen okomitom perajom koja je počinjala na stražnjem kraju krova i završavala gotovo na braniku, a kotači su imali aerodinamične poklopce. Nije imao stražnje staklo, ograničavajući stražnju vidljivost na ono što se moglo razabrati kroz proreze u limu. Zahtjev za aerodinamičnim oblikom prednjeg dijela doveo je do postavljanja motora straga, točno iznad pogonske osovine.

T 77 je pokretao zračno hlađeni 3.4 litreni V8 motor sa 75 KS i hemisferičnim prostorom izgaranja (poluloptastog oblika). Time se postizala bolja iskoristivost i rasprostranjivanje topline te učinkovitije izgaranje. Ta koncepcija postala prepoznatljiva odlika svih sljedećih Tatrinih limuzina, a oznaku Hemi danas s ponosom nose najsnažniji Chryslerovi motori. Ipak, nije sve bilo savršeno. Nezadovoljan upravljivosti T77, Ledwinka je 1936. predstavio nasljednika, Tatru 87, koja je bila lakša i imala poboljšanu raspodjelu težine.