Test: KIA Sorento 2,2 TCi EX Limited 4WD 8DCT

Test: KIA Sorento 2,2 TCi EX Limited 4WD 8DCT

Kia Sorento je još od 2002. godine i njegove prve generacije bio sinonim za vodeći SUV model ove marke.

Ažurirani Sorento nedvojbeno je dizajnerski inspiriran novim EV9. To uključuje nova okomita prednja glavna svjetla i dnevna svjetla, s redizajniranim aluminijskim naplatcima i novim dizajnom poklopca motora kako bi se dodatno naglasio odvažan, robustan izgled Sorenta. Automobil ima redizajniranu sjajnu crnu rešetku hladnjaka, kao i crne bočne letvice i letvice lukova kotača, što mu daje prepoznatljiv stav na cesti. Istaknuti detalji i kromirani detalji oko vanjštine donose sjaj novom modelu i kontrast crnoj boji za vrhunski i profinjeni izgled.

DSC08297
DSC08299
DSC08304
DSC08309
DSC08311
DSC08314
DSC08318
DSC08319
DSC08323
DSC08324
DSC08328
DSC08329
DSC08334
DSC08338
DSC08346
DSC08351
DSC08352
DSC08358
DSC08359_1
DSC08359
DSC08361
DSC08362
DSC08363
DSC08366
DSC08375
DSC08376
DSC08377
DSC08378
DSC08381
DSC08383
DSC08385
DSC08386
DSC08389
DSC08394
DSC08397
DSC08398
DSC08399
DSC08402
DSC08409
DSC08415
DSC08418
DSC08420
previous arrow
next arrow

Iznutra je Sorento iznova usklađen s Kijinim najnovijim SUV modelima, u potpunosti prihvaćajući Kijinu filozofiju dizajna ‘Opposites United’. Novi Sorento ostaje jedan od najbolje opremljenih modela u svom segmentu, s nekoliko novih premium značajki, dvostrukim zakrivljenim zaslonima od 12,3 inča, ambijentalnim osvjetljenjem i prepoznavanjem otiska prsta te prilagodljivim head-up zaslonom. Novi model koristi umjetnu kožu i reciklirane PET materijale u cijeloj kabini i presvlakama, što je daljnji dokaz Kijine predanosti održivosti.

Opsežno osvježenje vanjskog dizajna daje novom Sorentu upečatljiv izgled na cesti i izvan nje. U odnosu na model iz 2020. ažurirani Sorento doista izgleda suvremenije, a vjerojatno se najveća razlika uočava kada usporedimo slike modela iz 2020. i današnjeg novog Sorenta.

Sprijeda, novi dizajn pokrova motora implementira unaprijeđeni SUV dizajn s većim volumenom i definiranijom siluetom. Kijin logo dodatno je premješten na vrh haube. Jedinstvena okomita prednja svjetla i dnevna svjetla u obliku ‘zvjezdane karte’ naglašavaju progresivan i visokotehnološki imidž, kao i novi dizajn rešetke hladnjaka s 3D mrežastim uzorkom. Zajedno, okomita geometrija prednjih i stražnjih svjetala stvara vizualni sklad i naglašava sposoban i čvrst izgled SUV-a.

Stražnji dio vozila ima osvježena stražnja svjetla s dijagonalnim LED diodama. Okomita grafika ‘zvjezdane karte’ stražnjih svjetala, stvorena spajanjem dvaju različitih stražnjih svjetala, naglašava povezanost dizajna novog izgleda Kia Sorenta. Tanko LED visoko postavljeno stop svjetlo sugerira sliku visoke tehnologije i visoke klase, dok ažurirani stražnji branik i ispušni ukras daju robusniji izgled. Široka stražnja ukrasna zaštitna ploča, u kombinaciji s grafičkim elementima crne obloge, stvara čvrstu i aktualnu sliku SUV-a.

Novi Sorento je opremljen najnovijim komforom i pogodnostima, uključujući nova prednja sjedala za opuštanje, vozačevo Ergo sjedalo s lumbalnom potporom tipa zračnih ćelija i električno podesivom potporom za podupiranje, kao i s opcijom sjedala s funkcijom memorije. Upravljač od umjetne kože može se grijati zimi, a dostupan je i s opcijom nagiba i teleskopskog elektroničkog podešavanja, prilagođavajući njegov položaj gore, dolje, bliže ili dalje.

Svi modeli Sorento dolaze sa sedam godina besplatnom Kia Connect, telematskom uslugom koja povezuje vozače sa svijetom pružajući im neprocjenjive informacije putem zaslona osjetljivog na dodir u automobilu i njihovog pametnog telefona. Kia Connect ima sustav Kia Live, smješten unutar 12,3-inčnog TFT LCD širokog zaslona u središtu armaturne ploče. Sustav koristi vlastiti eSIM za dohvaćanje i ažuriranje podataka uživo tijekom vožnje, kao što su prometne informacije uživo, vremenska prognoza, zanimljiva mjesta i detalji o potencijalnom parkiranju na ulici i izvan nje – uključujući cijenu, lokaciju i dostupnost parkinga.

Naš je testni model imao 2.2 TCi 4WD 8DCT, odnosno 2,2-litreni (2151 cm³) ‘Smartstream’ (oznaka D4HE) dizelskim turbomotorom s intercoolerom, s laganim aluminijskim blokom. Snaga mu je 193 KS (142 kW) i najvećim okretnim momentom od 440 Nm pri 17850-2750 okr./min. uparen je s osmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (8DCT). Dizajniran kako bi ponudio karakteristike glatkog mijenjanja stepeni prijenosa konvencionalnog automatika, 8DCT poboljšava učinkovitost goriva u usporedbi s konvencionalnim automatikom s osam stepeni prijenosa. Ovaj 8DCT mjenjač je dostupan i kod modela s 2WD pogonom na dva točka i kod modela 4WD spogonom na četiri točka. Cijena testnog modela iznosi 126.099 KM.