Škoda Fabia 130: Hot-hatch u čast 130. rođendana marke

Škoda Fabia 130: Hot-hatch u čast 130. rođendana marke

U čast svog 130. rođendana, Škoda je predstavila novu vrhunsku verziju subkompaktnog hatchbacka. To je Fabia 130 s 1.5 TSI evo2 benzinskim turbo motorom pojačanim na 177 “konja”, spuštenim ovjesom i posebnim dekorom. Mnogi će se pitati zašto se snažna Fabia četvrte generacije nema RS u oznaci, poput prve i druge generacije hot-hatcha, a odgovor se krije u činjenici da je riječ o ograničenom izdanju.

Škoda Fabia 130 bazirana je na verziji Monte Carlo, koju pokreće 1.5 TSI evo2 motor (150 KS, 250 Nm) u kombinaciji s 7-brzinskim DSG mjenjačem s dvostrukim kvačilom. Motor 1.5 TSI evo2 u Škodi Fabiji 130 dobio je niz modifikacija, uključujući novi usisni kolektor, novi prigušivač torzijskih vibracija i novi program upravljanja. Kao rezultat toga, maksimalna snaga je povećana na 177 KS pri 5750 o/min, dok je maksimalni obrtni moment ostao 250 Nm, ali je dostupan u širem rasponu – od 1500 do 4500 o/min (ranije od 1500 do 3500 o/min).

DSG mjenjač je dobio nova, agilnija podešavanja – mijenja brzine pri višim okretajima i lakše prebacuje u niže stepene prijenosa pri kočenju. Škoda Fabia 130 ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde, maksimalna brzina je 228 km/h. Ovjes Škode Fabije 130 spušten je za 15 mm, preciznost upravljanja i povratne informacije su poboljšane, a ASR i ESP sistemi u sportskom režimu omogućavaju značajno proklizavanje točkova za uzbudljiviju vožnju.

Vanjske karakteristike uključuju zatamnjene A-stubove i krov, crnu prugu između zadnjih svjetala (kao kod Fabie Rally2), veći prednji spojler, veći spojler na poklopcu prtljažnika, dvostruke izduvne cijevi, 18-inčne Libra aluminijske felge i logotipe 130 na prednjim blatobranima, zadnjem bočnom panelu i pragovima. Unutrašnjost je u suštini ista kao i kod Monte Carla, ali je ukrasna lajsna na instrument tabli dvobojna (siva i crvena), na oblogama vrata i središnjoj konzoli su sivi detalji.

Standardna oprema uključuje električno podesiva prednja sportska sjedišta, aluminijske papučice, instrument tablu od 10 inča i multimedijalni ekran od 9 inča. Škoda Fabia 130 će se proizvoditi u ograničenim količinama, ali pres služba češkog brenda ne otkriva tačan broj. Cijene također još nisu objavljene, samo je poznato da automobil dolazi na tržište u decembru. Kao smjernica može poslužiti Škoda Fabia Monte Carlo koja u Njemačkoj košta od 31.060 eura.