Audi Q8 sa razlogom “Godzila”!

Audi Q8 sa razlogom “Godzila”!

Audi Q8 sa 3,0-litrenim V6 TDI turbodizelom od 287 KS skriva se iza oznake 50 TDI i zapravo je jasno zašto ga svi žele više nego limuzine ili bratskog Q7

Više nije tako svjež kao kad se pojaivo, ali Audi Q8 još uvijek izgleda fantastično. Pogotovo u ovoj boji. To je dobra vijest za novi dizajn Audija koji sada, čini se, traje puno duže nego prije.

Audi Q8 sa razlogom nazivaju “Godzilom” jer je velik poput omanje spavaće sobe. Širok je dva, a dugačak nepunih 5 metra te je usput oko 25 cm viši od prosječnog vozila. Ipak, kako god da ga gledate, fantastičan je s tim padajućim zadnjim krajem koji izgleda tako neodoljivo. Teško se ne pitati: a gdje je mjesto Q8 pored starog i golemog Audija Q7 koji je ostao u njegovoj sjeni? E pa razlika je u samo 3,5 centimetra, jer toliko je kraći Q8 kao kupe koji se zbog nižeg težišta, ali i nekalibriranog podvozja, vozi potpuno dukčije od Q7.

Upotrebljivost Audija Q8 u smislu okretnosti i dinamike na visokoj je razini u najvećoj mjeri i zbog zakretne stražnje osovine. Pri višim brzinama zadnji se točkovi okreću u smjeru zavoja, a pri nižima – na parkingu – suprotno od prednjih kako bi se smanjio krug okretanja. I zbog toga je manji za punih metar, ali svejedno iznosi oko 12 metara, a to je valjda normalno za ovu klasu.

Instrumenti pred vozačem su 12,3-inčni i mogu prikazati sve što želite. Od navigacije, informacija putnog računala, glavnih instrumenata, pa i komunikacije s multimedijom. To je kutak za vozača kojeg je najljepše koristiti kada je preko njega razvučena 3D karta navigacije. Tad se osjećate kao da vozite helikopter.

Središnji gornji ekran je 10,1 inčni i tu ponovno gledamo navigaciju, ali i sve infotainment opcije te sva moguća podešenja sustava kojih ima preko 400. Taj ekran, kao i onaj ispod njega imaju haptičku funkciju. Donji ekran se naizgled čini najmanje važnim, ali na njemu se ne podešava samo klimatizacija. Ne, na njemu možete sakriti svoje prečace za neke posebne funkcije ili adrese u navigaciji, a služit će i kao pisaći stol. Naime, baš je zbog svoje kosine i pozicije taj ekran sjajan za ispisivanje adresa potezima po ekranu.

Stvoren je da impresionira te osvoji prvim dojmom, pa to i čini, ali ne samo ekstravagantnim dizajnom. To je SUV koji poput rasnih sportskih kupea nema okvire prozora, ali ipak kad zalupite vrata doživjet ćete ponajbolju zvučnu izolaciju.

Naravno, ključ se u ovakvim autima ne vadi iz džepa, a protokol prije samog trenutka vožnje je itekako inspirativan. Flop, prvo se zatvaraju tiha vrata, točno ispod opuštajućeg kuta lakta potom birate programe vožnje i visinu podvozja i počinje prvi huk…

To se javlja 3,0-litreni turbodizel snažan 287 KS (pri 3500 o/min) i 600 Nm (pri 2250 o/min). Taj je motor i inače prilično dobro uravnotežen, osim toga riječ je o harmoničnoj V6-konstrukciji, a onda je tu i sjajna izolacija, kako kabine tako i motornog prostora. Zbog toga huk koji motor doprema do kabine sjajno najavljuje snagu.

Ako će vas impresionirati to što je iz tačke stajanja Q8 spreman gotovo skočiti u brzinu, to je druga stvar, ali mi bismo voljeli krenuti super brzo, ali istovremeno i nježno. Q8 nije daleko od toga, pa se za brzinu i tečnost tijekom starta vozač mora malo vježbati.

Golem je i težak (2270 kg), ali Q8 je svejedno lakši recimo od Mercedesa GLE Coupe, a ima i veći međuosovinski razmak – što vožnju na dugim pravcima čini izuzetno sigurnom i stabilnom. Tad je fantastičan, pa kad se vinete iznad 70 km/h nećete se htjeti zaustaviti.

Više brzine pašu i automatiku, koji u ovom slučaju ima 8 stupnjeva i radi zadovoljavajuće brzo jer se uspješno nosi se s golemim kometom, masom od preko dvije tone, pa i stalnim pogonom na sve kotače. Kad ovakvom Audiju Q8 50 TDI stisnete počet ćete se kalibrirati po nekim novim standardima.

Q8 50 TDI do stotke stiže za 6,3 sekunde, do 160 mu treba 17,2, a do 180 km/h samo 22,8 sekundi, a to je puno brže od izravne konkurencije. Na koncu, za samo 3,6 sekundi ubrzati će od 60 do 100 km/h, a onda s lakoćom postići i 245 km/h. Od 80 do 120 km/h potrebno mu je samo 4,8 s što je sekundu brže od konkurenata.

Osim voznim osobinama svoju kupe-priču u SUV segmentu Audi Q8 zaokružuje i kočnicama. Samo 34 metra potrebna su mu sa 100 km/h, a osim dužine puta za pohvalu je i osjećaj na kočnici te mogućnosti upravljivosti. No ipak, veliku masu vozila ne treba smetnuti s uma, na što će vas podsjećati i sam Q8. Sigurno vam to prvo neće pasti na pamet, ali s Audijem Q8 možete i na terensku vožnju. Kada biste stavili dobru terensku gumu uopće ne sumnjamo da bi daleko došli. Djelom zbog zračnog ovjesa koji karoseriju može podići na 254 mm, što je čak 9 cm više od pozicije za vožnju autocestom (16,5 cm).

Kada je puno trakcije pod kotačima pogon quattro do stražnjih točkova “tjera” do 60 posto obrtnog momenta i to se lijepo manifestira kad počnete spajati vezane zavoje. Vozačka teorija o seljenju mase između osovina i balansiranju gasom dobro funkcionira, ali ponovno – ovo je jako težak auto.

Ovo nije samo dizel već je i mild-hibrid. Čuli ste sigurno, ali ne, nećete se voziti na struju. Na radilicu ovog motora vezan je 48-voltni elektromotor-generator koji će pomoći kad treba. A što to znači? Snažan je 12 kW, pa kad vozite brzinama od 55 do 160 km/h može se desiti do 40 sekundi da se motor ugasi, pa da elektromotor održava tu brzinu krstarenja.

A koliko troši ovakva grdosija? Najmanja potrošnja s kojom smo se uspjeli voziti iznosi oko 7 litara. Realna svakodnevica koja zaobilazi gradske gužve značit će prosjek između 9 i 10 litara, a ako malo guštate računajte da će na računalu pisati između 11,7 i 12,2 l/100 km.

Uz karizmu Lamborghini Urusa i gotovo jednako sjajan vozna svojstva, Q8 je dovoljno prostran i upotrebljiv sa svojom velikom stražnjom klupom i 605 litara prtljažnog prostora.