Od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi, gotovo 300 km/h najveće brzine, RS razdjelnik okretnog momenta RS, poluslick gume i specifični RS načini vožnje – novi Audi RS3 nudi dinamiku vožnje najvišeg kalibra i najbolje brojke u svom segmentu
Treća generacija najjače Audijeve “trojke” je tu. Sa svojim petocilindričnim motorom visokih performansi, Audi RS3 jedinstven je u segmentu. 2.5 TFSI je osvojio nagradu Međunarodni motor godine čak devet puta zaredom. U najnovijoj generaciji ovog sportskog kompakta koji je odmah na dispoziciji kao hatchback i limuzina, motor je sada snažniji nego ikad prije. Od nule do 100 km/h dojuri za samo 3,8 sekundi, najveća brzina ograničena je na 250 km/h, dok je 280 km/h dostupno kao dodatna nadogradnja. S paketom RS Dynamic i keramičkim kočnicama može postići čak 290 km/h, što ga čini najboljim u svojoj klasi u pogledu ubrzanja i najveće brzine.
Maksimalna snaga motora od 294 kW (400 KS) dostupna je ranije nego prije, pri 5.600 o/min, i drži se sve do 7.000 o/min. Za 20 Nm je snažniji okretni moment, 500 Nm je dostupno između 2.250 i 5.600 o/min. Kao rezultat toga, automobil još brže ubrzava iz niskih okretaja i ima strelovita međuubrzanja. Nova upravljačka jedinica motora također povećava brzinu kojom sve pogonske komponente međusobno komuniciraju. Sedmostepeni mjenjač s dvostrukom spojkom ono je što snagu motora prenosi na kolnik – s kratkim vremenima prebacivanja i sportskijim omjerom stupnjeva prijenosa.
Jedinstveni redoslijed paljenja motora 1-2-4-5-3 i neusporediv zvuk koji dolazi s njim čine iskustvo vožnje toliko uzbudljivijim. Po prvi puta ispušni sustav ima potpuno promjenjivi sustav upravljanja zaklopkom koji podržava srednje položaje, čime se još više proširuju karakteristike zvuka. Može se podesiti putem sustava dinamike vožnje Audi drive select. Primjerice, u postavkama Dynamic i RS Performance, klapne se otvaraju puno ranije – emocionalni elementi zvuka još su izraženiji. Uz to, nepogrešiv zvuk petocilindričnog motora dodatno pojačava opcijski sportski ispušni sustav.
Prvi je Audijev model standardno opremljen razdjelnikom okretnog momenta. Zamjenjuje diferencijal stražnje osovine i prethodni paket kvačila s više diskova na stražnjoj osovini. Umjesto toga, na svakoj se pogonskoj osovini koriste elektronički upravljana kvačila s više diskova. To osigurava optimalnu raspodjelu zakretnog momenta duž stražnje osovine. Tijekom dinamičnije vožnje, razdjelnik okretnog momenta povećava pogonski moment na vanjski stražnji kotač s većim opterećenjem kotača, što značajno smanjuje sklonost podupravljanju. U zavojima s lijeve strane prenosi pogonski moment na desni stražnji kotač, u zavojima s desne strane na lijevi stražnji kotač, a pri vožnji ravno na oba kotača.
Nova tehnologija također omogućava kontrolirani drift na zatvorenim stazama – u ovom slučaju, razdjelnik okretnog momenta usmjerava svu snagu samo na jedan stražnji kotač, s mogućih do 1.750 Nm po kotaču. Audi je čak u tu svrhu razvio način vožnje posebno za RS3 – “RS Torque Rear” – kao način driftanja sa svojom karakterističnom krivuljom za razdjelnik okretnog momenta. Način RS Performance, stvoren posebno za trkaće staze, još je jedna inovacija. Koristi specifičnu konfiguraciju motora i mjenjača, a precizno je prilagođen poluslick gumama koje su prvi put dostupne za RS3 kao tvornička opcija.
U ovom slučaju razdjelnik okretnog momenta pruža posebno dinamičnu, sportsku vožnju uzdužnom osi sa što manje podupravljanja i prekomjernog upravljanja. Ove se načine mogu odabrati putem Audi drive selectsustava dinamičke vožnje, koji također nudi sljedeće profile: udobnost, automatski, dinamički, RS Individual i učinkovitost. Standardni RS sportski ovjes sadrži novorazvijene amortizere i specifični sustav ventila koji osiguravaju da amortizeri pokazuju posebno osjetljiv odziv. To omogućuje ovjesu još brži i učinkovitiji odgovor na odgovarajuću situaciju u vožnji.
RS sportski ovjes plus s prilagodljivim upravljanjem amortizerima dostupan je kao opcija. Kontinuirano i pojedinačno prilagođava svaki amortizer uvjetima na cesti, situaciji u vožnji i načinu odabranom u Audi drive select. Tri karakteristične krivulje; udobne, uravnotežene i sportske, omogućit će setup prema trenutnom raspoloženju vozača, odnosno načinu i vrsti ceste kojom se vozi. Još jedan novi dodatak je modularni regulator dinamike vozila (mVDC). Ovaj središnji sustav hvata podatke iz svih komponenata bitnih za bočnu dinamiku, i sinkronizira razdjelnikokretnog momenta, prilagodljive amortizere i selektivnu kontrolu zakretnog momenta osiguravajući tako okretnost vozila, posebno na zavojitim cestama.
Audi RS3 serijski je opremljen većim i novorazvijenim šestoklipnim čeličnim kočnicama. Na prednjoj osovini opcijski je dostupan keramički sustav kočenja dimenzija 380 x 38 mm s karakterističnom krivuljom pedale posebno prilagođenom pojačivaču kočnice. Kočioni sustav visokih performansi lakši je deset kilograma od standardnog. Unutrašnji ventilirani i izbušeni diskovi dimenzija su 375 x 36 mm sprijeda i 310 x 22 mm straga. Elementi za kontrolu protoka zraka poboljšavaju vrijeme hlađenja kočnica za 20 posto. Oni koji se odluče za keramičke kočnice mogu birati između sivih, crvenih ili plavih čeljusti. Oni koji preferiraju čeličnu inačicu mogu naručiti crvene čeljusti umjesto crnih.
Dizajn je još dinamičniji i snažniji od prethodnika. Sprijeda su široki RS odbojnik, redizajnirani Singleframe s prepoznatljivom rešetkom u obliku saća i veliki usisnici za zrak. Serijski je opremljen ravnim klinastim LED svjetlima i LED stražnjim svjetlima. LED Matrix je doplata. Također nalazimo novi element dizajna iza luka prednjih kotača: privlačan dodatni izlaz za zrak. Širi je i trag kotača, a standardno je opremljen 19-inčnim alu naplacima s krakovima u 10-Y dizajnu. Završni detalji inspirirani moto sportom uključuju redizajnirani RS stražnji odbojnik s integriranim difuzorom i RS ispušni sustav s dvije velike ovalne ispušne cijevi.
Dvije su ekskluzivne RS boje: Kyalami zelena i Kemora siva. I u unutrašnjosti mnogi elementi specifični za RS ističu njegovu sportsku izvedbu. Audi virtualni kokpit plus dolazi standardno i uključuje zaslone za g-sile, vrijeme krugova i ubrzanje od 0-100 km/h, 0-200 km/h, četvrt milje i osmine milje. 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir uključuje ono što se naziva “RS monitor”, koji, izeđu ostaloga, prikazuje temperature rashladne tekućine, motora i ulja u mjenjaču, kao i tlakove u gumama. Po prvi puta za Audi RS3 dostupan je i head-up zaslon koji pored svjetlosnog pokazivača brzine projicira relevantne informacije na vjetrobransko staklo u izravnom vidokrupu vozača.
Pravi trkaći osjećaj dodatno pojačavaju instrument ploča s ugljičnim vlaknima i RS sportska sjedala s utisnutom oznakom RS i antracitnim šavovima. Presvlake sjedala opcionalno su dostupne u finoj Nappa koži s RS šavovima i sjajnim crnim, crvenim ili, prvi put, zelenim kontrastnim šavom. Dostupni su paketi RS Design u crvenoj i zelenoj boji. Uključuju posebne podne prostirke s kontrastnim šavovima i RS vezom, kao i pojaseve s obojenim rubovima. Dizajn paket plus uključuje kutove sjedala u crvenoj ili zelenoj boji i obojene elemente na otvorima za zrak.Serijski je opremljen multifunkcionalnim kožnim upravljačem RS Sport s tri kraka i zaravnjenim dnom. Iza njega su polugice mjenjača od lijevanog cinka.
Alternativno je dostupan okrugli RS upravljač s praktičnom detekcijom, tj. kapacitivnim prepoznavanjem hvata, za pomoćne funkcije upravljanja. Oba upravljača imaju na desnoj strani novu tipku RS Mode. Može se koristiti za odabir načina rada Audi drive select RS Performance, RS Individual ili posljednjeg korištenog načina rada. U oba RS načina rada, zaslon instrumenata i head-up zaslon imaju još sportskiji izgled s trepćućim indikatorom za izmjenu brzina. Audi RS3 Sportback i RS3 Sedan moći će se naručiti u Europi od sredine srpnja 2021., dok je službeni početak prodaje planiran za jesen ove godine. Osnovna cijena za RS3 Sportback postavljena je na okruglo60 000 eura, dok će RS3 Sedan je naveden na 62.000 eura. Ove cijene se, naravno, odnose na Njemačku.