BMW 740d xDrive

BMW 740d xDrive

Nova “sedmica” je auto koji je izazvao veliku pažnju javnosti zbog svojih naprednih rješenja, a marketinški najveći utisak je ostavilo parkiranje na daljinski, preko ključa. Ovu i mnoge druge opcije imali smo prilike lično da isprobamo u modelu “740d xDrive”, sa vrlo bogatom opremom, pogonom na sva četiri točka.

Prvi “BMW serije 7” pojavio se 1977. godine. Od tada pa do danas, najveća limuzina bavarskog proizvođača je postala sinonim za prestiž i moć. Njemci se trude da ostanu dosljedni u svojoj estetici minimalizma, i pritom, izvršavaju gotovo nemoguć zadatak – minimalizmu su iz generacije u generaciju dodavali raskoš, ali sa ukusom i mjerom. Kada pogledamo prethodnu i novu sedmicu, razlika u materijalima je zaista velika.

Agregat u testnom modelu je 3.0 TwinTurbo koji isporucuje 320 KS odnosno 235 kW, što ovoj limuzini omogućava sprint do 100 km/h za samo 5.6 sekundi.

Dok su kod “F01” tu i tamo mogle da se nađu površine pod plastikom, kod novog “G11” njeno prisustvo je zaista svedeno na minimum. Čak su tasteri na volanu, kao i prekidači u vratima, sada napravljeni od aluminijuma umjesto od plastike. Kabinom generalno dominiraju koža, aluminijum, drvo i najfiniji velur. Poseban utisak ostavlja romboidni štep perforirane napa kože na sjedištima “konjak” boje, kao i prigušeno ambijentalno osvjetljenje koje je dizajnirano tako da vam na pamet ne pada ništa luksuznije od ovog BMW-a. Čak nam se i modeli Rolls Roysa ne čine ovako luksuznim.

Konstruktori su se potrudili da vlasnik podjednako, ako ne i više, uživa za volanom najveće BMW-ove limuzine. Naravno, sva podešavanja su električna, sa memorijom položaja sjedišta, retrovizora i volana. Mislilo se i na one vrlo krupne, pa se po gašenju motora sjedište i volan pomjeraju unazad u cilju lakšeg izlaska i ulaska. Komandna tabla je kompletno dizajnirana po standardima BMW-a i tu većih iznenađenja nema, osim u pogledu materijala.

Kao što rekosmo, koža, drvo i aluminijum su svuda, uz atraktivne LED trake u “M” bojama koje u mraku stvaraju vrlo sofisticiranu atmosferu. Kao i do sada, kod BMW-a nema nikakvih komplikacija tokom korištenja menija brojnih podešavanja. Sve se intuitivno koristi, a vozač ima mogućnost da se kreće kroz meni džojstikom ili direktno dodirom ekrana. Prava stvar je urađena sa tasterima za podešavanje sjedišta; s obzirom da ih vozač ne vidi, već tokom vožnje može samo da ih napipa, na centralnom ekranu se za svaki od njih prikaže koju tačno funkciju ima. Nevjerojatno je koliko je sve složeno i kompleksno a koliko se zapravo lako koristi.