U ovom testu vam predstavljamo automobil koji je svojom pojavom 1961. godine jednostavno napravio pometnju i harao je cestama, kako u javnom saobraćaju tako i na rally-u. Ovaj automobil se proizvodio sve do 1977. godine a u korporaciji sa Renault 1973. godine osvaja titulu svjetskog Šampiona u Rally.
Iako se 1995. godine činio kao kraj za postojanje ove kompanije, ipak 22 godine kasnije Alpine se vraća, te 2017. godine predstavlja novi, bolji, jači i brži A110. Stare generacije ovaj automobil pamte po lijepom sjećanju i danas dan im izmami osmijeh na licu, dok nove generacije uz novi A110 jednostavno ne mogu ostati ravnodušne.
O karoseriji i izgledu ovog automobila nema se mnogo šta reći osim da odmah opazimte da je A110 zadržao svoj karoserijski oblik, isti onaj kao prva generacija, Coupe sa dvoja vrata, klasika koja uvjek najbolje prolazi.
Sa prednje strane četiri svjetlosne grupe, odnosno veoma lijepo i jednostavno dizajnirane farove, te maglenke koje su smještene u sredinu te unutar njih led dnevna svijetla u obliku prstena. Sve ovo u cjelini izgleda kao i na prvoj generaciji uz moderni dizajn. Sa zadnje strane ovde već se nadziru promjene u izgledu za razliku od prve generacje. Blago spušteni zadnji kraj koji naglašava Coupe izgled, fino dizajnirana led stop svjetla. Na donjem dijelu pravi difuzori što nam odmah govori da je riječ o sportskom automobilu i na kraju najslađi detalj jeste auspuh. Centralno smješten čudnog izgleda ukrašen hromom.
Sa boka A110 jasno naglašava da je riječ o sportskom coupe-u, malom automobilu, male mase i odličnim performansama. Kad smo se već dotakli dimenzija treba spomenuti da Alpine A110 u dužini iznosi: 4.1m, širina: 1.8 metar, dok visina svega: 125 cm. Najvažnija stvar za ovaj automobil je njegova masa koja iznosi svega 1.080 kg.
Najzanimljivih stvar ovog automobila jeste njegov agregat. On je centralno smješten te je identičan kao u Megan R.S., samo što A110 je mnogo lakši i agilniji automobil i samim tim ima bolje performanse. U pitanju je 1.8 TCe koji isporučuje 252 KS i 320 Nm. Ovaj motor Alpini omogućava maksimalnu brzinu elektronski ograničenu na 250 km/h te ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 4.5 sekunde. Međutim ako vam nisu dovoljne ove performanse, 252 KS i ubrzanje od 4.5 sekundi do 100 km/h, ima i za to riješenje koje se krije ispod oznake „S“ odnosno A110 S. Povećanjem pritiska turbine za 0.4 bara i uz male modifikacije motora dobijete dodatnih 39 KS odnosno 291 KS, te ubrzanje smanjuje za 0.1 sekundu.
Pritiskom na dugme Start/Stop puštate ergelu na slobodu, javlja se karakterističan zvuke iz auspuha i sve je spremno za zabavu, jer ovaj francuz izuzetno dobre vozne karakteristike, odlučno držanje na cesti te ESP u tri moda: Normal, Sport i Track. Onog momenta kad Alpine prebacite u “Track” mod on vam dozvoljava driftanje pod uglom od 15 stepeni.
Alpine A110 je automobil koji su mnogi poredili sa Mclaren 570S, kako po vanjskoj sličnosti tako i zbog unutrašnjosti, međutim biti poređen sa Mclarenom u svakom slučaju je odlična stvar. Pri ulasku samom u automobil shvatite ustvari koliko je on nizak i sportski nastrojen. A110 je dvosjed i u njemu nema pretjerano mnogo postora al nema ni potrebe za njim zaista. Volan je multifunkcionalni te prava stvar je iza, aluminijske pedalice za mjenjanje brzina. Sjedišta potpisuje već dobro poznata kompanija u svijetu trka, Sabelt. Ona su profilisana ili što bi se reklo „školjkice“ kombinacije alktantara/koža, ali iako glase za jedna od neudobnijih sjedišta ova su čak iznenađujuće udobna, do te mjere da i na duže putovanje nemate bolove u leđima. U unutrašnjosti za detalje korišten je karbon, a za završni izgled prošiveno je gotovo sve plavim koncem.
Na centralnom display-u koji je osjetljiv na dodir i veoma zanimljivog infotejmenta donosi i mogućmnost praćena telemetrije, odnosno pritisak turbine, pritisak u gumama i slične stvari vezane za vožnju na stazi. Jedina stvar koja nedostaje u ovoj generaciji automobila jeste povezivanje za Android ili Apple sistem.
Te na kraju ono veoma zanimljivo a to jeste potršnja, mada uz ovakav atomobil vas ona nebi ni trebala brinuti, ali ako vas zanima ona je iznosila između 7.6 i 8.2 litra na 100km u zavisnosti o kakvoj vožnji je riječ i lokaciji.
Tehničke karakteristike Alpine A110 :
Motor: 1.796 ccm TCe, turbo benzinski, četverocilindrični, centralno smješteni
Snaga: 252 KS/185 kW
Obrtni moment: 320 Nm
Mjenjač: sedmostepeni, automatski sa paddleshift funkcijom
Pogon: zadnji
Performanse:
Ubrzanje: 0-100 km/h – 4,5 sekunde
Maksimalna brzina: 250 km/h (elektronski limitirano)
Dimenzije:
Dužina: 4.178 mm
Širina: 1.798 mm
Visina: 1.252 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.419 mm
Masa vozila: 1.080 kg