Više od godinu dana iz britanske kompanije Caterham Cars nije bilo informacija o razvoju novog sportskog automobila, u razvojnoj fazi poznatog kao Project V. Ove sedmice je objavljeno da će još jedan prototip, ovaj put potpuno funkcionalan, Caterham Project V, biti predstavljen 9. januara na Sajmu automobila u Tokiju, no male su šanse da će novi automobil ući u proizvodnju do kraja naredne godine.

Prvi prototip Caterham Project V predstavljen je ljeta 2023. godine, označavajući početak novog poglavlja u historiji Caterham Cars. Britanska kompanija nikada prije nije proizvela tako praktičan sportski automobil za sve vremenske uslove, a Project V je ujedno i njihov prvi električni automobil. Caterham Project V dizajnirao je Francuz Anthony Jannarelli, proizvodnja novog sportskog automobila trebala je početi 2026. godine.

No, činjenica da je Project V električni automobil na kraju je postala veliki problem za Caterhama. Tokom protekle godine, brojni proizvođači automobila, koji su se ranije oslanjali na električna vozila, bili su prisiljeni priznati grešku svojih strategija i vratiti se razvoju modela s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Zato se i Caterham Project V ne čini kao obećavajući proizvod – barem s obzirom na cijenu i tehničke specifikacije najavljene 2023. godine.

U 2021. godini je Caterham Cars postao dio VT Holdingsa, velikog japanskog lanca auto-kuća koji je od 2009. službeni distributer Caterham sportskih automobila u Zemlji izlazećeg sunca. Kazuho Takahashi, osnivač i predsjednik VT Holdingsa, prošlog mjeseca je preuzeo dužnost izvršnog direktora Caterham Carsa, nakon ostavke prethodnog menadžera, Boba Laishleyja. To ukazuje da VT Holdings možda ima finansijskih problema.

Nedavno saopštenje za javnost kompanije Caterham Cars također ne ulijeva mnogo optimizma. Kompanija navodi da je prototip Caterham Project V, koji će biti predstavljen u Tokiju u januaru, namijenjen testiranju i usavršavanju prethodno odabranih tehničkih rješenja. To znači da još nije provedeno puno testiranje, što znači da je razvoj novog sportskog automobila daleko od završetka. Datum početka serijske proizvodnje zasad se drži u tajnosti.

U saopštenju za javnost se ne spominju nikakve fundamentalne promjene u tehničkom dizajnu Projecta V, poput motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. To znači da Caterham Cars i dalje namjerava usavršiti električno vozilo. Podsjećanja radi, prototip iz 2023. godine ima neobičan raspored sjedenja 2+1: jedno suvozačko sjedište nalazi se u sredini drugog reda, ali je dostupna i konfiguracija 2+2. Karoserija je izrađena od karbonskih vlakana i legure aluminija.

Ukupna dužina je 4.255 mm, širina 1.893 mm, visina 1.226 mm, međuosovinsko rastojanje 2.581 mm. Stražnji elektromotor, koji će isporučiti Yamaha, proizvodi 200 kW (272 KS). Očekuje se da će Caterham Project V ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od 4,5 sekundi, s maksimalnom brzinom od 230 km/h. Litijum-jonska baterija, podijeljena u dvije jedinice, ima kapacitet od 55 kWh, s procijenjenim dometom od 400 km.

Caterham je proslavljen modelom Seven, derivatom ultralaganog Lotus Sevena: laganu konstrukciju, zaštitni znak kompanije, trebao bi preuzeti i Project V, čija težina neće premašiti 1,2 tone. Kompanija je ranije izvijestila da će početna cijena proizvodnog električnog sportskog automobila biti nepunih 80.000 funti. Vjerovatno bi ljubitelji Caterhama radije platili još više za lagani coupe sa snažnim benzinskim motorom.