Daimler se planira podijeliti u dva dijela: na najvećeg svjetskog proizvođača kako luksuznih automobila tako i gospodarskih vozila, preimenujući se u Mercedes-Benz i zasebno listajući na frankfurtskoj burzi svoju kamionsku jedinicu
Kako piše Automotive News Europe veliki koncern Daimler razdvaja se na dva samostalna dijela, odnosno potpuno će razdvojiti jedinice Mercedes-Benz Cars & Vans i Daimler Trucks & Buses. Promijenit će i ime, tako Daimler postaje Mercedes Benz a kamionska tvrtka zvat će se Daimler truck. Ovo je najznačajniji potez koji je Ola Kallenius napravio otkad je preuzeo čelni posao u njemačkom divu prije gotovo dvije godine. Stvaranje nove tvrtke će smiriti investitore koji su se dugo zalagali za to. Iako je Daimler nedavno prilagodio svoju korporacijsku strukturu kako bi pružio veću neovisnost svojim glavnim odjelima, na to se ipak gledalo kao na polovičnu mjeru.
Ola Kallenius je predstavljajući ovu povijesnu novost rekao: „Mercedes-Benz je najcjenjenija svjetska marka luksuznih automobila, koja nudi najpoželjnije automobile najzahtjevnijim kupcima. Daimler Truck opskrbljuje kupce vodećim prijevozničkim rješenjima i uslugama. Obje tvrtke posluju u industrijama koje se suočavaju s velikim tehnološkim i strukturnim promjenama”. Potez predstavlja početak “dubokog preoblikovanja tvrtke”, dodao je Kallenius i naglasio: “Mercedes-Benz Cars & Vans i Daimler Trucks & Buses različita su poduzeća sa specifičnim skupinama kupaca, tehnološkim putovima i kapitalnim potrebama.”
“S obzirom na ovaj kontekst, vjerujemo da će oni moći najučinkovitije poslovati kao neovisni subjekti, raditi brže i efikasnije, ambicioznije investirati i rasti, biti agilniji i konurentniji, opremljeni snažnom neto likvidnošću i oslobođeni ograničenja konglomeratne strukture”, dodao je Kallenius. Daimler Truck je već odavno definirao svoje kratkoročne i dugoročne ciljeve a koji idu u pravcima razvoja električnih ali i kamiona sa gorivim ćelijama, kao i tehnologijama autonomne vožnje primjenjivih na teretnim vozilima. Daimlerova kamionska jedinica mogla bi vrijediti oko 29 milijardi eura prema procjeni analitičara Deutsche Bank, dok je procjena brokerske tvrtke Bernstein još veća i iznosi 35 milijardi eura.
Daimlerov kamionski i autobusni odjel donio je 40,2 milijardi eura prihoda u 2019. godini, prema godišnjem izvješću tvrtke. Tržišni je lider u Europi, Sjevernoj Americi i Aziji, s više od 100 000 zaposlenika te brandovima Mercedes-Benz, Freightliner, Western Star, Setra, Unimog, Thomas Built Buses, Fuso i BharatBenz. U 2019. je globalno prodao 488.521 vozilo i te godine ostvario 2,46 milijardi eura dobiti prije poreza. Iako sjevernoamerička marka Freightliner ostvaruje snažnu dobit, europske su operacije prošle kroz više krugova restrukturiranja. Na kraju, sve ove organizacijske promjene, od promjena imena do razdvajanja tvrtki moraju se prvo naći na stolu i dobiti “blagoslov” dioničara Daimlera na sastanku koji će se održati u trećem tromjesečju ove godine.