Mercedes-Benz Vans je čvrsto usidrio svoje liderske težnje za električnu mobilnost u svojoj strategiji i sistematski elektrifikuje sve serije modela. Ovo uključuje niz rešenja za električnu mobilnost specifičnih za sektor – takođe u segmentu malih kombi vozila. Model EQT (kombinovana potrošnja energije (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinovana emisija CO2 (WLTP): 0 g/km) kao mali kombi kombinuje varijabilnost i nivo opreme visokog kvaliteta T-Klase – njegov bratski model sa konvencionalnim pogonom – sa prednostima potpuno električnog pogona.
Novi EQT nudi porodicama, kao i rekreativno aktivnim ljudima, atraktivan ulazak u potpuno električni svet brenda Mercedes. Mali električni kombi će moći da se naruči u bliskoj budućnosti. Cene se kreću od oko 49.000 EUR euros[1] za EQT sa elektromotorom od 90 kW i standardnom dužinom. Zahvaljujući Black Panel rešetki hladnjaka sa centralnom zvezdom i dinamički dizajniranim rebrima hladnjaka, novi EQT je odmah prepoznatljiv kao član Mercedes-EQ porodice. Mali električni kombi kombinuje kompaktne spoljašnje dimenzije sa dovoljno prostora. Istovremeno, zahvaljujući zaštićenoj instalaciji baterije u podvozju koja štedi prostor, sa povoljno niskim centrom gravitacije, nudi skoro istu varijabilnost i funkcionalnost u unutrašnjosti kao i T-Klasa sa konvencionalnim pogonom. EQT je dugačak 4498 milimetara, širok 1859 milimetara i visok. 1819 milimetara. Ove godine sledi varijanta sa dugim međuosovinskim rastojanjem.
Baš kao i T-Klasa, novi EQT nudi mnoge prednosti koje čine svakodnevni život lakšim i ugodnim za porodice i rekreativce. To uključuje niski prag od samo 561 milimetar, što olakšava utovar teških predmeta. Klizna vrata sa obe strane vozila imaju otvor za otvaranje od 614 milimetara u širinu i 1059 milimetara u visinu. Ovo omogućava zgodan pristup zadnjem delu, a utovar se može vršiti fleksibilno sa tri strane, uključujući i vrata prtljažnika. Na zadnjoj klupi ima mesta za do tri dečija sedišta.
Najsavremeniji električni motor
Prilikom lansiranja na tržište, dostupan je električni motor sa snagom od 90 kW (122 KS) i maksimalnim obrtnim momentom od 245 Nm. Litijum-jonska baterija se nalazi na mestu zaštićenom od sudara u podvozju ispred zadnje osovine i ima upotrebljiv kapacitet od 45 kWh. Na poslu, kod kuće ili na javnim stanicama za punjenje, EQT se može lako puniti naizmeničnom strujom (AC) od 22 kW, koristeći ugrađeni punjač. Proces je još brži na stanicama za brzo punjenje sa jednosmernom strujom (DC), u zavisnosti od SoC (State of Charge) i temperature visokonaponske baterije. EQT je opremljen DC punjačem od 80 kW, u kom slučaju vreme punjenja iznosi 38 minuta od 10–80 procenata SoC. EQT se puni napred ispod Mercedesove zvezde, što je praktično i zgodno, posebno kada se puni u gradu u uslovima tesnog parkiranja. Za punjenje naizmeničnom i jednosmernom strujom, EQT standardno ima CCS utičnicu za punjenje i CCS kabl za punjenje.
Klimatizacija toplotnom pumpom – ekonomično i udobno
Bilo u zgradama, mašinama za sušenje veša ili sa reverznom funkcijom u frižiderima: toplotne pumpe omogućavaju posebno štedljivu klimatizaciju. EQT takođe koristi toplotnu pumpu da bi bio posebno energetski efikasan, da bi smanjio potrebu za snagom i obezbedio većinu energije za stabilan domet vozila kroz aktivno upravljanje toplotom. Akumulator vozila napaja samo kompresor ugrađene toplotne pumpe i nije odgovoran za stvarnu klimatizaciju unutrašnjosti vozila.
Inteligentno upravljanje toplotom takođe obezbeđuje da se prilikom punjenja na stanici za punjenje samo električna energija koja se tamo obezbedi koristi za kontrolu klime pre ulaska. Ova opcija kontrole klime pre ulaska ne samo da održava bateriju vozila u optimalnom radnom opsegu, već i obezbeđuje ugodnu unutrašnju temperaturu koja je prikladna za godišnje doba. To znači da unutrašnja temperatura ne mora da se penje na željeni nivo tokom vožnje, već samo da se održava. Energijski sadržaj akumulatora vozila je stoga uglavnom dostupan za pogonski sistem.