nèvēra: im. ž. 〈G nèvērē; mn. N nèvēre, G nèvērā〉 met. kratkotrajna vremenska nepogoda izazvana velikim vrućinama – bolje ime svom električnom čudu osnivač trvrtke iz Svete Nedelje nije mogao dati
Nakon četverogodišnjeg razvoja električne jurilice Rimac C_Two, praćenog s jedne strane oduševljenjem zaljubljenika u automobile i tehnologiju, a s druge strane hejtera koji su po internetu otvoreno izražavali skepsu prema projektu genijalca Mate Rimca, danas je predstavljena konačna, serijska verzija, kao i njeno tržišno ime – Nevera. Rimac nije izabrao niti strano niti generičko, već hrvatsko ime koje savršeno odražava karakter i performanse automobila. Nevera je moćna mediteranska oluja, nabijena elektricitetom, koja se pojavljuje iznimnom brzinom i snagom.
Dizajn s “gullwing” vratima i temom kravate na boku je i ovog puta potpisao sjajni Adriano Mudri. Budimo iskreni, treba reći kako nikada u povijesti nije postojao automobil poput ovog potpuno električnog hiperautomobila sljedeće generacije, koji otvara nove dimenzije u cestovnim performansama. S gotovo dvije tisuće konjskih snaga koje Neveri daju četiri elektromotora, može ubrzati do stotke za 1,85 sekundi (Formula 1 ubrzava za oko 2,5 sekundi), a do 160 km/h (100 milja na sat) pojuri za samo 4,3 sekunde. Impresivno ubrzanje zadržava čitavo vrijeme, pa brzinu od 300 km/h dostigne za samo 9,3 sekunde.
Četiri zasebna motora s permanentnim magnetima pojedinačno pokreću svaki od četiri kotača. Zajedno daju 1914 konjskih snaga i 2360 Nm, što je više od današnjih superautomobila s konvencionalnim motorom. Prednji i stražnji kotači povezani su s motorima preko prijenosnika s jednom brzinom. Konstruirani tako da odmah postignu maksimalan okretni moment, električni motori postižu učinkovitost od 97 posto – u usporedbi sa 40 posto koliko imaju najučinkovitiji motori s unutarnjim izgaranjem – i ne trebaju nikakvo održavanje tijekom cijelog radnog vijeka.
Rimčev All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) sustav zamjenjuje tradicionalne sustave elektroničke stabilnosti i kontrole proklizavanja kako bi dodatno ojačao prianjanje i ubrzanje. Sustav R-AWTV 2 u Neveri omogućuje beskonačno varijabilne dinamičke reakcije na stanje ceste i kolnika kalibriranjem okretnog momenta na svakom kotaču. R-AWTV 2 izračunava preciznu razinu okretnog momenta na svakom kotaču kako bi se postigla maksimalna stabilnost uz iznimnu okretnost. Prediktivan i brz, R-AWTV očitava cestu i obavlja preko 100 izračuna u sekundi kako bi prilagodio okretni moment i tako postigao željeni stil vožnje.
Svaka komponenta električnog pogonskog sklopa je razvijena kako bi se postigao veći okretni moment, bolje performanse i povećana učinkovitost. Posebnu, tekućinom hlađenu bateriju u obliku slova H, sa 6960 ćelija, kapaciteta 120 kWh, tim tvrtke Rimac je dizajnirao od nule i smjestio u samo srce vozila. Sposobna za proizvodnju 1,4 MW snage, litij-mangan-nikalna baterija također čini sastavni dio jezgre automobila, povećavajući strukturnu čvrstinu monokoka za 37 posto. Optimalno smještanje baterije; nisko i po sredini poda doprinosi iznimno niskom težištu, što omogućuje izvrsnu raspodjelu težine 48/52 sprijeda/straga i najbolju moguću ravnotežu upravljanja.
Uz maksimalno regenerativno kočenje od 300 kW, koje povećava doseg, a pružaju ga električni motori, značajnu zaustavnu snagu imaju 390 mm karbonsko-keramički kočnički diskovi Brembo CCMR na šesteroklipnim čeljustima. Nevera koristi električni servo upravljač koji radi po sistemu steer-by-wire, omogućavajući prilagodljive povratne informacije za vozača, ovisno o načinu vožnje. Pored toga, u načinu vožnje Driver Coach radi na način drive-by-wire, kako bi vozaču pokazao optimalne trkaće putanje i olakšao kontrolu nad vozilom.
Revolucionarna monokok konstrukcija se sastoji od karbonskog krova, integriranog baterijskog sklopa i stražnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno čine najveću karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji. Težak manje od 200 kg, sastavljen od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, monokok štiti bateriju automobila formirajući kompaktnu, ali nevjerojatno čvrstu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm/stupnju. Neusporediva snaga i sigurnost koja se tako dobiva omogućila je Neveri da ispuni stroge globalne standarde homologacije.
S prostorom za dva putnika i njihovu prtljagu (kapacitet prtljažnika je 100 l), Nevera je automobil napravljen za redovito korištenje. U kokpitu se nalaze tri TFT zaslona visoke rezolucije, a vozač sam bira koliko informacija želi vidjeti. Aluminijske tipke i prekidači – uključujući tri rotirajuća zaslona – pružaju jasan analogni osjećaj, kako bi korištenje vrhunske digitalne tehnologije bilo još zanimljivije. Iz kokpita vozač može pratiti sve performanse automobila potpunom i detaljnom telemetrijom u stvarnom vremenu, koja se može preuzeti na prijenosno računalo ili pametni telefon za kasnije pregledavanje.
Sustav Rimac M2M daje mnoštvo podataka u stvarnom vremenu kako proizvođaču, tako i vlasniku. Dok je vlasnik povezan s vozilom putem intuitivne mobilne aplikacije, proizvođač dobiva anonimizirane podatke o radu vozila. Koristeći mobilne aplikacije razvijene u tvrtki Rimac, vlasnici Nevere mogu uživo pratiti podatke poput GPS lokacije, brzine punjenja i stanja baterije, a istovremeno ih koristiti za analizu vožnje, mjernih podataka i pregled karte na Androidu i iOS-u.
Iz tvornice Rimac neće izaći dvije jednake Nevere, jer kupci mogu birati iz širokog raspona dizajna i materijala po mjeri. Uz vrhunski individualni program personalizacije, Rimac će svoj glavni model ponuditi u raznim izdanjima: GT, Signature, Timeless ili Bespoke – model po mjeri. Kao dio korisničkog putovanja, svaki vlasnik Nevere bit će pozvan u Hrvatsku kako bi dizajnirao svoj automobil prema svom ukusu.
Nevera je ekskluzivno dostupna putem globalne mreže partnera Rimca na 19 lokacija i više, koje se nalaze u mnogima od najvećih gradova širom Europe i ostatka svijeta; Sjeverne Amerike, Latinske Amerike, Europe, Bliskog Istoka i Azije. Plan je proizvesti seriju od 150 automobila, dok je jedinična cijena od dva milijuna eura naviše.
Preuzeto sa Quattroroute.hr
Autor:Mato Pavličević