Mercedes-Benz W 198

Mercedes-Benz W 198

Čitatelji njemačkog magazina o klasičnim automobilima Motor Klassik, 1999. godine su ovo Mercedesovo remek djelo proglasili Sportskim automobilom stoljeća. Zar je uopće rezultat glasanja mogao biti drugačiji?

Jedan od automobila koji su dizajnom, tehnologijom i performansama obilježili 20. stoljeće svakako je Meredesov Gullwing. Zanimljivo, ali serijska proizvodnja modela 300 SL, jednog od najljepših i najintrigantnijih klasičnih automobila, zapravo uopće nije bila planirana. No, Max Hoffman, američki uvoznik Mercedesa, već je neko vrijeme tražio od uprave Daimler-Benza veliki i mali Mercedesov sportski automobil. Osnova za to mogao je biti sportski coupe W 194 iz 1952. godine, koji je osvojio utrku Carrera Panamericana i zbog toga bio dobro poznat u SAD-u.

Nakon dugog promišljanja, donesena je odluka o započinjanju serijske proizvodnje 300 SL u cestovnoj verziji kao W 198. Uz to je najavljena i proizvodnja manjeg roadstera, Mercedes-Benz W 121 B II (190 SL). Nepunih šest mjeseci nakon odluke Odbora, dva sportska automobila premijerno su u veljači 1954. prikazana na Međunarodnom sajmu moto sporta u New Yorku. Tamo je Mercedes-Benz dobio izuzetno pozitivne povratne informacije posjetitelja o 300 SL i 190 SL. Izravno izveden iz sportskog W 194, 300 SL Coupe je bio najbrži automobil svog vremena i prvi koji je imao izravno ubrizgavanje goriva, naravno, Bosch. Ono je udvostručilo izlaznu snagu sa 115 na 215 KS.

Broj 300 u prodajnoj oznaci označava volumen motora izmjeren u centilitrima, dodatna oznaka SL kratica je za “super-laki” jer je karoserija bila postavljena na cjevasti okvir, tako da je ukupna masa bila oko 1300 kg. Iz šest cilindara izvlačio je tada vrtoglavih 215 KS i tada mogao pojuriti do 243 km/h. Prvotno je prodavan u Europi 1954. godine, a prvo vozilo izvezeno je u SAD u ožujku 1955. Od ukupno 1.400 proizvedenih modela Gullwing, većina, oko 1.100, završila je upravo preko Atlantika. Između ostalih, vozili su ga Zsa Zsa Gabor, Romy Schneider i Tony Curtis. 

Topless model, 300 SL Roadster (W 198 II) stigao je 1957. godine kako bi udovoljio posebnim zahtjevima kupaca u SAD-u (malo više udobnosti, veći prtljažnik i kabriolet).Ovaj sportski automobil se proizvodio od 1954. do 1963. godine. Pod prodajnim imenom Mercedes-Benz 300 SL nudio se kao coupe s galebovim vratima (po kojima je i dobio nadimak Gullwing) od 1954. do 1957. i kao roadster (W 198 II) od 1957. do 1963. godine. Ukupno je proizvedeno 1400 coupea i 1858 roadstera. Još u svoje vrijeme je ovaj automobil postao ikona, a danas je očuvani Gullwing gotovo nemoguće naći za manje od milijun eura.