Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 N-Connecta

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 N-Connecta

Druga generacija Nissana Jukea dizajnerski nastavlja gdje je prva generacija stala, a uz to nudi kvalitetniju i prostraniju unutrašnjost i tek jedan motor u ponudi, no on se pokazao kao odličnim izborom.

Kada je prva generacija Nissana Juke bila predstavljena 2010. godine na Ženevskom auto salonu uzburkao je mnoge dugove. Tada je tek počinjala revolucija SUV vozila koju je posebno potaknula prva generacija Nissana Qashqaija, a novi kompaktni SUV iz Nissana je po mnogima bio kontroverzno dizajniran. Iako se isprva nije baš mogla čuti lijepa riječ o dizajnu, Juke je doživio popriličan uspjeh, pa se godišnje prodavalo oko 100.000 vozila u Europi i u počecima prodaje preko 30.000 primjeraka na tržištu SAD-a, što je veliki uspjeh za automobil ovakvih dimenzija.

Da je uspjeh bio velik može se zaključiti i iz posebnih modela, posebice Jukea Nismo koji je raspolagao s maksimalnih 218 KS! Da, bilo je to vrijeme kada norme nisu bile toliko stroge, a tržište je tražilo posebne automobile. No s dolaskom mnogobrojne konkurencije Juke je bez obzira na svoj dizajn postajao sve manje zanimljiv.

Dizajn i praktičnost

U posljednje vrijeme sve više čujete i čitate o evoluciji, a ne o revoluciji dizajna čemu su se pridružili mnogi proizvođači. A zašto i ne bi, ako je nešto uspješno, čemu drastično mijenjati, ako dizajn možete modernizirati, a da istovremeno baza ostane prepoznatljiva. Ista stvar je i s dizajnom novog Jukea.

Već na prvi pogled sprijeda odmah je jasno o kojem je automobilu riječ. Okrugla prednja svjetla sada serijski dolaze u LED tehnologiji, a iznad njih su ”obrve” u kojima se skrivaju LED dnevna svjetla i prednji pokazivači smjera, a Nissanova maska V oblika je sada povećana i ima više kromiranih dijelova.

Bočna linija je ostala gotovo istovjetna prethodniku, a posebno se ističu 17-inčni aluminijski naplatci i kvaka stražnjih vratiju sakrivena u C nosaču, a spuštajuća linija krova sa spojlerom na kraju daje i sportski štih.

Straga je Juke možda doživio i najviše promjena, linije su oštrije a svjetla su sada ravna, a tu je i više metalnih površina i sve djeluje lagano napuhnuto. No sveukupan dojam je kako će se novi Juke svidjeti i vlasnicima prethodne generacije, ali će biti zanimljiv i mnogim novim kupcima kojima se stari model nije sviđao.

Osim toga, nešto veće dimenzije donose i 20 % veći prtljažnik koji sada broji 422 litre i dolazi s podnicom podesive visine. Utovarni prag je nešto niži, a preklapanjem sjedala se dobiva ravna podnica, pa ni utovar dužih i težih predmeta neće biti problem. Možda neki konkurenti nude veći obujam, no onda sigurno nemaju funky dizajn kojim se Juke ponosi s razlogom.

Unutrašnjost

Unutrašnjost Jukea je doživjela najviše promjena i sada je riječ o modernom uređenju, no iako se unutrašnjost može dodatno urediti, nekako nam se čini da se dizajneri nisu usudili na nekakvo eksperimentiranje, već je dizajn ”konzervativniji”. Ne mislimo da je to loše, no voljeli bi neki poseban dizajnerski element vidjeti i u unutrašnjem uređenju.

Ispred vozača je smješten volan s tipičnim Nissan komandama, a instrument ploča je analogna, sa 7-inčnim ekranom koji se smjestio između brzinomjera i brojača okretaja, a koji služi kao putno računalo, ali i s dodatnim funkcijama prikaza.

Središnjom konzolom dominira 8-inčni multimedijski zaslon s podrškom za Android Auto i Apple CarPlay. Jednostavno ga je koristiti i opcije su postavljene logički, no nekako nam dizajn djeluje pomalo zastarjelo. Za pohvalu su i dvije okrugle tipke, odnosno gumba s kojima se lakše upravlja nekim funkcijama. Nissanu ide i pohvala na odvojene komande automatskog klima uređaja s jednostavnim rukovanjem, a ispod njega su se smjestili USB i AUX priključci, 12V utičnica i maleni pretinac za stvari. Dodatni pretinac se skriva ispod središnjeg naslona za ruke, koji bi mogao biti i mrvicu bolje postavljen, jer ovako djeluje previše tvrdo.

Ponuda prostora na prednjim sjedalima je puno bolja nego kod prethodnika, a sjedala imaju dovoljno veliku sjedeću površinu. Nasloni za glavu na prednjim sjedalima su spojeni s naslonom, no mi nismo baš ljubitelji takvog rješenja. Prostora na stražnjim sjedalima također ima dovoljno za osobe prosječne visine, a samo će visokima nedostajati mjesta za koljena, ali i za glavu, no u ovoj se klasi ni ne može očekivati puno više. Za pohvalu je što je Nissan u Juke ugradio jedan USB priključak za stražnja sjedala, što je zaista rijetkost u ovoj klasi.  

Motor i vožnja

Novi Nissan Juke pod poklopcem motora trenutno nudi samo jedan motor, i to trocilindrični turbo benzinac obujma 999 ccm i najveće snage od 117 KS koju ostvaruje pri 5.250 okretaja, dok mu je najveći okretni moment 180 Nm, koji je dostupan od 1.750 okretaja. Dostupan je u kombinaciji sa 6-brzinskim ručnim ili 7-brzinskim automatskim mjenjačem, a naš testni model je bio opremljen ručnim mjenjačem.

Mjenjač i motor su dobro usklađeni i dobro pristaju Jukeu. Nije ekstremno brz, no dobro reagira na pritisak papučice gasa, posebice ako je postavljen sportski način rada. Uz njega dostupan je i Standard, koji je automatsko prilikom svakog paljenja motora, a tu je i Eco mod kod kojeg je Juke prilično trom, no za kreni-stani vožnju je odličan, jer štedi dosta goriva.

Doduše, potrošnja od 7,1 litru, koliki nam je bio prosjek je sasvim ok rezultat. Juke će prosječnom vozaču u prosjeku trošiti bez problema ispod 7 litara, s time da s pažljivom nogom na papučici gasa lako na otvorenoj cesti možete ostvariti prosjek ispod 6 litara! Najveća potrošnja je na autocesti, gdje se penje do nekih 9 litara, dok je u gradu potrošnja između 7 i 7,5 litara.

Juke ima i dobru zvučnu izolaciju u svojoj klasi, pa je vožnja ugodna, čak i pri nešto višim brzinama, a neugodna fijukanja vjetra se ostvaruju tek pri najvišim brzinama. Udobnost je također dobra, a ovjes je podešen nešto tvrđe, a samo ponekad zna biti glasniji, pri prelasku preko više uzastopnih neravnina, kao što je pruga.

Share