Kupci mogu da se raduju posebno impresivnom iskustvu zabave u novoj E-Klasi. Muzika, igre i strimovanje sadržaja mogu se doživeti u automobilu skoro svim čulima. Zahvaljujući digitalnim inovacijama u unutrašnjosti, E-Klasa je sada inteligentnija, postižući novu dimenziju personalizacije i interakcije. U isto vreme, elektronska arhitektura je više vođena softverom, a manje hardverom. Ovo čini osnovu za individualnije ažuriranje unutrašnjih sistema u budućnosti.
Računske funkcije prethodno odvojenih domena odvijaju se u jednom procesoru. Ekrani i MBUX infotejnment sistem tako dele novi, veoma moćan centralni računar. Ovaj oblik umrežavanja poboljšava performanse, jer se tokovi podataka mogu prenositi znatno brže.
Paket zabave (MBUX Entertainment Plus) biće dostupan za novu E-Klasu. On uključuje hardver, usluge Mercedes me connect services i paket podataka od drugih provajdera. U zavisnosti od tržišta, koristi se komunikacioni modul sa 5G tehnologijom prenosa. Standard mobilnog telefona 5G omogućava mnogo brže prenose podataka od LTE/UMTS.
Lansiranje E-Klase počinje sa modelom limuzine. Prvi modeli serije 214 stići će u evropske prodajne salone na leto 2023. godine. U SAD će lansiranje na tržište biti održano u jesen 2023. godine.
Muzika postaje vidljiva: vizuelizacija zvuka
Sa novim aktivnim ambijentalnim osvetljenjem sa vizuelizacijom zvuka, putnici u novoj E-Klasi mogu da iskuse muziku sa tri čula: delovi muzike i zvuk iz filmova ili aplikacija mogu da se čuju (sa Dolbi Atmos® tehnologijom po želji), da se osećaju (od strane sredstva zvučnih rezonantnih pretvarača u opcionom Burmester® 4D surround zvučnom sistemu) i sada takođe „da se vide“. Vizuelizacija se odvija na svetlosnoj traci aktivnog ambijentalnog osvetljenja (opciono). Po prvi put, ovo se primenjuje u celoj E-Klasi. Na primer, brze ritam sekvence mogu izazvati brze promene svetla, dok tečni ritmovi mogu da stvore nežno stapajuća svetlosna raspoloženja.
Zabavno iskustvo za suvozača je uvek impresivno. Na svom opcionom ekranu, suvozač može da gleda dinamičan sadržaj kao što je TV ili video strimovanje1 čak i kada vozač za volanom gleda preko njih. Razlog za ovo je što je moguće trenutno isključiti vidljivost ekrana za vozača. Napredna funkcija vizuelnog štita zasnovana na kameri smanjuje njenu osvetljenost i na taj način smanjuje rizik od ometanja vozača.
Zabavni program u E-Klasi je interaktivniji nego ikada. Stručnjaci za softver u Mercedes-Benzu razvili su novi sloj kompatibilnosti koji omogućava instalaciju aplikacija drugih provajdera. Sledeće aplikacije su dostupne na centralnom displeju od lansiranja E-Klase: platforma za zabavu „TikTok“, igra „Angry Birds “, aplikacija „Webex“, aplikacija „Zoom“ i pretraživač „ Vivaldi”. Pored toga, ZYNC entertainment portal[3] (opciono) nudi video strimovanje, sadržaj na zahtev, interaktivna iskustva, lokalne video programe, sport, vesti, igre i još mnogo toga na centralnom i displeju putnika, preko jednog korisničkog interfejsa.
Još jedna nova karakteristika je selfi i video kamera (deo opcionog MBUX Superscreen) na vrhu kontrolne table. Kada vozilo miruje, vozač može da učestvuje u onlajn video konferencijama preko npr. Webex aplikacije ili da snima lične fotografije i video zapise.
Više pogodnosti u radu je takođe dostupno sa MBUX-om. Sa funkcijom „Just Talk “, inteligentna glasovna kontrola sada može da se aktivira bez ključne reči „Hey Mercedes“. Kada je funkcija aktivirana, na displeju se pojavljuje crveni simbol mikrofona. Ovo ukazuje da je vozilo spremno i da čeka komande.
Dodata svakodnevna pogodnost: rutine
Mercedes-Benz radi na korišćenju veštačke inteligencije (AI) kako bi automobil naučio koje sisteme udobnosti putnici u vozilu više puta koriste. S obzirom na iste okolnosti, cilj je da AI automatizuje takve funkcije. Rezultat je personalizovana automatizacija. Mercedes-Benz koristi termin „rutina“ za ovu inovaciju, čiji je razvoj već uznapredovao.
Prilikom lansiranja nove E-Klase, kupci će moći da koriste šablone za standardne rutine. Takođe imaju mogućnost da sami kreiraju rutine. Pri tome, mogu povezati nekoliko funkcija i uslova. Na primer, „Uključite grejanje sedišta i podesite ambijentalno osvetljenje na toplo narandžasto ako je unutrašnja temperatura ispod dvanaest stepeni Celzijusa“.
Za poboljšano wellness iskustvo: ENERGIZING COMFORT i THERMOTRONIC sa digitalnom kontrolom ventilacije (oba opciono)
Umirujući zvuci, masaža, aktiviranje svetla – Mercedes-Benz nudi sveobuhvatan wellness program sa različito konfigurisanim programima ENERGIZING COMFORT i individualnim preporukama ENERGIZING COACH sistema. E-Klasa donosi debi nove funkcije: ENERGIZING COMFORT program za prevenciju mučnine kretanja pomaže pogođenim putnicima da ublaže simptome. Bio‑feedback funkcija10 je takođe planirana za ENERGIZING COACH sistem. Ova funcija može smanjiti osećaj stresa vežbama disanja.
Sa THERMOTRONIC automatskom kontrolom klime (opciono dodatno), digitalna kontrola ventilacije poboljšava iskustvo udobnosti. Automatski prilagođava prednje ventilacione otvore prema željenom scenariju ventilacije. Ovo se može uraditi preko korisničkog profila na bazi sedišta po sedište, na primer.
MBUX Superscreen sa velikom staklenom površinom i novodizajniranim ikonama: dizajn enterijera
Sportski, kvalitetni, digitalni – ova tri atributa opisuju dizajn enterijera. Instrument tabla oblikuje digitalno iskustvo u unutrašnjosti. Ako je E-Klasa opremljena opcionim ekranom suvozača, velika staklena površina se proteže do centralnog ekrana. Vizuelno odvojen od ovoga je ekran instrument table visoke rezolucije u vidnom polju vozača.
Glavne ikone na centralnom i opcionom displeju putnika sada su jednostavnije, a takođe su označene bojama da odgovaraju dizajnu ikona na pametnim telefonima. Ovo omogućava vozaču da ih još intuitivnije prepozna.
„Srce brenda“ više od 75 godina: istorija
Sa više od 17 miliona isporučenih vozila od 1946. godine, E-Klasa i njeni prethodnici su najprodavanija serija modela u istoriji brenda Mercedes-Benz. Mnogi ga doživljavaju kao “srce brenda”. Nasleđe E-Klase datira još iz ranih dana brenda. Čak i u ranim godinama 20. veka, kompanije prethodnice današnjeg Mercedes-Benz AG-a dominirale su ovim segmentom: vozila pozicionirana ispod luksuzne klase, ali iznad klase malih automobila sastavni su deo portfolija modela brenda Mercedes-Benz. Od 1930-ih godina, modeli su imali oznake koje i danas zvuče poznato: na primer 200 (1933) i 230 (1936), kao i dizel varijanta 260 D (V 138, 1936) – prvi putnički auto na svetu sa dizel motorom.