Novi Porsche 911 GT3 budući gospodar Nurburgringa!

Novi Porsche 911 GT3 budući gospodar Nurburgringa!

Porsche je danas putem videolinka novinarima i javnosti diljem svijeta predstavio dugoočekivani supersportski model 911 GT3, koji se ipak ne odriče atmosferskog motora…

U Porscheu ga zovu “gospodarom” Nurburgringa. Upravo zato što novi 911 GT3 doseže svoj puni potencijal na profesionalnim trkaćim pistama, a koja je bolja i za automobil zahtjevnija od Nordschleifea?

Novi Porscheov supersportski model prošao je najzahtjevniju stazu na svijetu u vremenu 6:59.927, ispod magičnih sedam minuta i čak 17 sekundi brže od svojeg prethodnika generacije 991.2. Štoviše, najbrži krug je postignut u sklopu testiranja podešavanja automobila, onako “usput”.

Pokreće ga 4,0-litreni atmosferski boxer motor sa šest cilindara, koji razvija 510 KS (10 više od prethodnika) i “vrti” se skroz do nestvarnih 9000 o/min. Maksimalni okretni moment koji je vozaču na raspolaganju povećan je s 460 na 470 Nm. Brojni dijelovi motora preuzeti su direktno s trkaćih modela, a ispušni sustav, iako opremljen dvama filterima čestica, teži manje od onog na prethodnom modelu.

Dakle, sve je novo, lakše, brže, snažnije. U ponudi su dvije vrste mjenjača: 6-stupanjski ručni s funkcijom “auto-blip” i 7-stupanjski automatski PDK mjenjač. Potonji omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h u 3,4 sekunde (ručni u 3,8) i do 200 km/h u 10,8 sekundi. Krajnja brzina je u obje varijante 318 km/h. Uz sve to, novi GT3 stiže isključivo s pogonom na stražnje kotače.

Ovjes je poboljšan, diferencijal unaprijeđen, a kočnice znatno jače (408-milimetarski diskovi), a cijeli automobil ima masu od 1435 kilograma. Što se tiče dodatne opreme, Porsche kupcima nudi brojne elemente od karbonskih vlakana, kao i homologirani “kavez” (roll-bar) iza prednjih sjedala.

Unutrašnjost je dijelom preslikana iz regularnog modela 911 Carrera, trokraki upravljač savršeno je pozicioniran, a na središnjoj konzoli nalazi se veliki dodirni zaslon, na kojemu se može namještati gotovo svaka pojedinost na automobilu. Sjedala su ultralagana i trkaćeg, “školjkastog” oblika.

Sve je podređeno jurnjavi po stazi, ali to ne znači da se 911 GT3 može koristiti u svakodnevnici. O tome govori činjenica da je Porsche na ovaj auto ugradio svoj poznati sustav podizanja prednjeg dijela automobila, radi lakšeg prelaska preko ležećih policajaca. Potrošnja u gradu, “po papirima”, iznosi 17,4 litara na 100 km. Ipak je bolje da se vlasnici drže trkaće staze ili otvorene ceste, za to je ipak novi GT3 rođen. Što se tiče cijene, ona još nije objavljena, kao ni dolazak na tržište.

Preuzeto sa quattroroute.hr