Kako bi rekli od pasulja, preko bika do novog Yarisa. E sad vjerovatno se svi pitaju kakve veze imaju pasulj i bik sa novim Yaris-om? E pa ima i to mnoge…
Glavni dizajner vanjskog izgleda nove Toyote Yaris imaj je itakako težak zadatak. Dobio je naređenje od glavnog voditelja projekta novog Yarisa da napravi izgled automobila koji će ga podsjećati na crni japanski pasulj tzv. kuromame.
Gledajući volumen, proporcije i zaokruženo čvrstu formu “kuromame”, a potom kombiniramo li elemente dizajna skulpture bika, koja odaje neiscrpnu snagu dolazimo do konačne formule za izgled novog Yaris-a! Dodatna zanimljivost jeste da iza dizajna eksterijera stoji Mario Majdandžić, koji je iz Hrvatske.
Ali, vratimo se mi na ono što je bitno a to je potpuno novi Yaris. Sigurno je mnogo onih koji će reći kako im novi Yaris i nije previše novi, kako je gotovo kao i dosadašnji. Ne, riječ je o potpuno novom automobilu, koji doduše ima neke male dizajnerske poveznice sa modelom kojeg šalje u zasluženu penziju. Novi je Yaris u potpunosti nov. Korištena je Toyotina nova globalna arhitektura (Toyota New Global Architecture – TNGA), uvodi se modularna platforma GA-B koja će u budućnosti biti temelj za niz novih modela. Platforma GA-B je ključna za poboljšane dinamičke performanse Yarisa, jer mu daje sniženo težište i puno veću krutost karoserije.
Novi je Yaris za pola centimetra kraći od dosadašnjeg, malo je smanjena visina, a istovremeno su povećani međuosovinski razmak i širina. Rezultat toga je svakako upečatljiviji nastup, bez obzira sa koje ga strane promatrali. Znači, novi je Yaris dugačak 394 centimetra, a osovinski razmak je povećan za 50 mm, što će osjetiti putnici jer je na raspolaganju povećana prostranost kabine.
Platforma GA-B je omogućila smanjenje ukupne visine za 4 cm, dok je povećanje širine vozila za 5 cm te dodatnih 5,7 cm širine traga kotača pridonijelo ukupnom niskom, širokom i snažnom stavu automobila. Prednji i stražnji prepusti su također smanjeni, prednji za 1 cm (80 cm), a stražnji za 4,8 cm (58 cm). Time se dodatno naglašavaju ukupne kompaktne dimenzije, a dobiven je i najmanji radijus okretanja (4,9 metara) u klasi, što je idealno za kretanje po gradskim ulicama i parkiranje na skučenim mjestima.

Prednji dio vozila krasi velika maska hladnjaka te, uobičajeno, središnje postavljen Toyotin znak. Dinamičan izgled naglašen je povlačenjem prednjeg stupa prema nazad (što ujedno poboljšava vozačevu preglednost prema naprijed) te povećanjem dužine poklopca motora. Novi sklopovi svjetala se odlikuju LED tehnologijom te uključuju pokazivače smjera koji se izmjenjuju sa dnevnim svjetlima. Glavna svjetla se pružaju prema prednjim točkovima i tako daju snažan pečat, istovremeno vizualno smanjujući dužinu prednjeg prevjesa. Ovisno o paketu opreme te odabranom motoru, na raspolaganju su točkovi od 15, 16 ili 17 inča.
Koncept ‘manje je više’ nastavlja se i u putničkoj kabini. Unutrašnjost donosi veću kvalitetu izrade te povećanom prostranošću. Promijenjen je položaj sjedenja za upravljačem, a kako bi se povećala bolja preglednost, dakako uz veći užitak u vožnji. Sjedalo je pomaknuto unatrag za 6 cm (zahvaljujući čemu je poboljšan i raspored masa u automobilu). Nadalje, položaj kuka je spušten za 2,1 cm, čime je postignuti dinamičniji položaj za vožnju, ali i osiguralo više prostora za glavu unutar manje ukupne visine automobila. Obruč upravljača je uspravljen za šest stupnjeva prema vertikali. Povećana je mogućnost namještanja obruča upravljača po dubini, pa ga je sada moguće privući za 7,7 cm bliže vozaču.

Maksimalno je povećana preglednost postavljajući ploču as instrumentima niže i pomičući prednji stup, A nosač unatrag. Prednja sjedala su pomaknuta prema van, pa je između vozača i suvozača više prostora, dodatnih 2 cm. Tu su sada smješteni i središnji zračni jastuci, za povećanje sigurnosti. Ugrađuju se kao standardna oprema, a otvaraju se u slučaju bočnog sudara radi sprečavanja međusobnog sudara vozača i suvozača.
Ometanje pažnje vozača je svedeno na najmanju mjeru zahvaljujući rasporedu table sa instrumentima od dva velika displeja i TFT višenamjenskom ekranu između njih, središnjem dodirnom zaslonu smještenom nadohvat ruke koji se odlikuje oštrom slikom velike rezolucije te opciji virtualnog zaslona.
Novi Yaris je dostupan i sa 1.0 i 1,5-litarskim benzinskim motorom te ručnim mjenjačem sa šest brzina ili stalno promjenljivim mjenjačem (W-CVT) sa dugim hodom – W (Wide range) – u prvoj brzini. Kao što smo već spomenuli, prva primjena platforme GA-B Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture) donosi ključne prednosti u voznim svojstvima, stabilnosti i udobnosti u vožnji. Povećana je za čak 37% krutost karoserije. Dobiveno je niže težište i poboljšan raspored masa, a što pridonosi boljem upravljanju i stabilnosti.
Stražnja torzijska opruga je 80% kruća, a krutost u odnosu na valjanje je povećana za više od 80% čime je smanjeno valjanje u zavoju i općenito poboljšana okretnost automobila. Povećanje krutosti ovjesa je omogućilo korištenje mekših opruga. Uz poboljšanu ravnotežu podvozja naprijed/natrag, postignuta je veća udobnost u vožnji.
Arhitektura platforme i gornji dio karoserije su konstruirani tako da se smanji buka u kabini. Inženjeri su prepoznali mjesta na kojima buka najviše prodire – armaturna ploča i podnice – te podesili svoju konstrukciju tako da izoliraju vanjsku buku.
Jednostavno povezivanje

Sve izvedbe novog Yarisa omogućavaju jednostavnu, bežičnu integraciju pametnog telefona putem aplikacije Apple CarPlay i Android Auto, što omogućava korisniku jednostavan pristup omiljenoj aplikaciji uz korištenje 8-inčnog središnjeg zaslona multimedije za upravljanje.
Korisnim internetskim uslugama je moguće pristupiti uz Toyotinu aplikaciju MyT. Funkcionalnosti uključuju praktične i korisne informacije o Toyoti, funkciju ‘pronađi moj automobil’ i navođenje ‘do vrata’, koje pruža upute korak po korak ako ne možete parkirati na svom odredištu. ‘Pošalji u automobil’ omogućava vozaču planiranje putovanja i kada nije uz svoje vozilo te slanje tog plana u navigacijski sustav u vozilu.
Ova aplikacija isto tako bilježi podatke o vožnji, pa je naknadno moguće očitavati podatke kao što su kilometraža, brzina i ubrzanje. MyT može isto tako slati podsjetnike za redovno održavanje automobila. Za novi Yaris je na raspolaganju i bežični punjač pametnog telefona. Dimenzija 15 s 8 cm, dovoljno je velik da je na njega moguće postaviti zadnju generaciju mobilnih uređaja.
Proizvodnja u Francuskoj
Novi Yaris se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing France u Onnaingu, u blizini Valenciennesa, gdje je uloženo 300 milijuna eura u omogućavanje proizvodnje vozila TNGA. 1,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force i hibridni mjenjač proizvode se u tvornici Toyota Motor Manufacturing Poland.
I na kraju je ostalo ono najbitnije a to jeste cijena. Tesni model 1.5 VVT-iE 125 BiTone košta 30.830 KM dok za uvodni model Yarisa 1.0 VVT-i 72 KS paket opreme Luna, potrebno je izdoviji, 26.600 KM.