U francujskoj kompaniji Peugeot, vode se politikom da električna vozila nemaju potrebu razlikovati se od onih izvedbi pokretanih benzinom ili dizelom. A upravo plod tog načina razmišljanja je testni model e-2008. Bitnih razlika u dizajnu izmedu e-2008 i one standardne 2008 gotovno ni da nema a treba spomenuti da dizajner Gilles Vidal je pokupio niz nagrada za model 2008.
Na našem testu imali smo priliku isporbati e-2008 na niskim temperaturama, primijetili smo, da nepovoljno utječu i na samu brzinu punjenja baterija, kao i na sam domet vozila. Po svim specifikacija e-2008 ima autonomiju od 320 km, dok u hladnijim danima „pregazili“ smo oko 260 km realnih kilometara, međutim sa temperaturom već iznad 10 stepeni možemo garantirati da e-2008 prelazi više od navedenih 320 km pa i čak do 350 kilometara.
Model 2008, svakako mami poglede ka sebi, još u elektro izvedbi sa ovom perla bijelom bojom priča je posebna.
Razlika je, međutim, primjetna u vožnji. Zbog litij-ionskih baterija kapaciteta 50 kWh električni e-2008 na vagi broji priličnih 1.548 kg, i ta se masa osjeti za upravljačem – više pri samom kretanju, a manje u zavojima kada promišljen raspored baterija u podnici niti najmanje ne remeti stabilnost karoserije. No, to ne znači da francuskom električaru nedostaje „špirita“. Uz živahni elektromotor od 136 KS i 260 Nm osigurane su primjerene performanse, posebice kad vozač izabere program Sport (nude se još Normal i Eco).
Do stotke se tako može stići za kratkih 9 sekundi, a sva je prilika da bi i maksimalna brzina bila reprezentativnija kad ne bi bila elektronski ograničena na 150 km/h. Tko voli žustriju vožnju i tu će tako doći na svoje, no nastup je općenito ipak skromniji nego u slučaju manjeg, gotovo 100 kg lakšeg i znatno aerodinamičnijeg e-208 u koji se ugrađuju isti elektromotor i baterijski sklop.
On do stotke stiže za osjetno kraćih 8,1 sekundu, no razlika je još izraženija u dosegu. S „do vrha“ napunjenim baterijama gradski električar može proći i preko 300 km, dok nam putno računalo kod e-2008 niti jednom nije pokazalo doseg veći od 260 km. To, doduše, djelomično ima veze i s dobom godine. Gradski e-208, naime, testirali smo još u rujnu kad se prosječna temperatura nije spuštala ispod petnaestak stupnjeva, dok nam je e-2008 na test stigao usred ciče zime, u trenutku kad temperatura tek rijetko i prilično bojažljivo prelazi ništicu.
I tu pogled prvo pada na digitaliziranu instrumentnu tablu i-Cockpit, koja se sad već tradicionalno gleda preko minijaturnog, sportski podrezanog upravljača. Prikaz informacija na i-Cockpitu, kao i na središnjem zaslonu koji uz doplatu raste i do dijagonale od 10 inča bogatiji je nego inače, te donosi niz informacija vezenih uz stanje baterija. Osim toga, na središnjem stupu tu je ručica kakva inače u Peugeotu dolazi s 8-stupanjskom automatikom. Njome se, međutim, u ovom slučaju upravlja bestupanjskim mjenjačem, odnosno reduktorom.