Test: Peugeot e-2008 GT 50kWh

Test: Peugeot e-2008 GT 50kWh

U francujskoj kompaniji Peugeot, vode se politikom da električna vozila nemaju potrebu razlikovati se od onih izvedbi pokretanih benzinom ili dizelom. A upravo plod tog načina razmišljanja je testni model e-2008. Bitnih razlika u dizajnu izmedu e-2008 i one standardne 2008 gotovno ni da nema a treba spomenuti da dizajner Gilles Vidal je pokupio niz nagrada za model 2008.

Na našem testu imali smo priliku isporbati e-2008 na niskim temperaturama, primijetili smo, da nepovoljno utječu i na samu brzinu punjenja baterija, kao i na sam domet vozila. Po svim specifikacija e-2008 ima autonomiju od 320 km, dok u hladnijim danima „pregazili“ smo oko 260 km realnih kilometara, međutim sa temperaturom već iznad 10 stepeni možemo garantirati da e-2008 prelazi više od navedenih 320 km pa i čak do 350 kilometara.

DSC08854
DSC08858
DSC08856
DSC08701
DSC08860
DSC08876
DSC08688
DSC08859
DSC08687
DSC08869
DSC08690
DSC08693
DSC08694
DSC08700
DSC08853
DSC08866
previous arrow
next arrow

Model 2008, svakako mami poglede ka sebi, još u elektro izvedbi sa ovom perla bijelom bojom priča je posebna.

Razlika je, međutim, primjetna u vožnji. Zbog litij-ionskih baterija kapaciteta 50 kWh električni e-2008 na vagi broji priličnih 1.548 kg, i ta se masa osjeti za upravljačem – više pri samom kretanju, a manje u zavojima kada promišljen raspored baterija u podnici niti najmanje ne remeti stabilnost karoserije. No, to ne znači da francuskom električaru nedostaje „špirita“. Uz živahni elektromotor od 136 KS i 260 Nm osigurane su primjerene performanse, posebice kad vozač izabere program Sport (nude se još Normal i Eco).

Do stotke se tako može stići za kratkih 9 sekundi, a sva je prilika da bi i maksimalna brzina bila reprezentativnija kad ne bi bila elektronski ograničena na 150 km/h. Tko voli žustriju vožnju i tu će tako doći na svoje, no nastup je općenito ipak skromniji nego u slučaju manjeg, gotovo 100 kg lakšeg i znatno aerodinamičnijeg e-208 u koji se ugrađuju isti elektromotor i baterijski sklop.

On do stotke stiže za osjetno kraćih 8,1 sekundu, no razlika je još izraženija u dosegu. S „do vrha“ napunjenim baterijama gradski električar može proći i preko 300 km, dok nam putno računalo kod e-2008 niti jednom nije pokazalo doseg veći od 260 km. To, doduše, djelomično ima veze i s dobom godine. Gradski e-208, naime, testirali smo još u rujnu kad se prosječna temperatura nije spuštala ispod petnaestak stupnjeva, dok nam je e-2008 na test stigao usred ciče zime, u trenutku kad temperatura tek rijetko i prilično bojažljivo prelazi ništicu.

I tu pogled prvo pada na digitaliziranu instrumentnu tablu i-Cockpit, koja se sad već tradicionalno gleda preko minijaturnog, sportski podrezanog upravljača. Prikaz informacija na i-Cockpitu, kao i na središnjem zaslonu koji uz doplatu raste i do dijagonale od 10 inča bogatiji je nego inače, te donosi niz informacija vezenih uz stanje baterija. Osim toga, na središnjem stupu tu je ručica kakva inače u Peugeotu dolazi s 8-stupanjskom automatikom. Njome se, međutim, u ovom slučaju upravlja bestupanjskim mjenjačem, odnosno reduktorom.