Porscheov prototip iz klase LMDh ulazi u aktivnu fazu testiranja

Porscheov prototip iz klase LMDh ulazi u aktivnu fazu testiranja

Počevši od sezone za 2023. godinu, novi Porscheov prototip iz klase LMDh će se boriti za sveobuhvatnu pobjedu u najvećim svjetskim utrkama izdržljivosti, uključujući Le Mans, Daytona i Sebring. Vozilo će biti predstavljeno na FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC) i sjevernoameričkom prvenstvu IMSA WeatherTech SportsCar pod timskim imenom Porsche Penske Motorsport. Počeo je i intenzivan program testiranja za pripremu debitantske utrke u januaru 2023. Premijera će se održati na tradicionalnom otvaranju serije utrka prvenstva IMSA – 24 sata Daytone. Prilikom odabira motora sa unutrašnjim sagorijevanjem koji će po propisima upotpuniti standardne hibridne elemente, Porsche se odlučio za jedinicu velikog kapaciteta twin-turbo V8. Snažan motor je dizajniran za rad na obnovljiva goriva, što dovodi do značajnog smanjenja CO2 emisija. Tokom utrke, sistemska snaga hibridnog pogona dostiže oko 500 kW (680 KS).

„Imali smo više izbora za motor našeg LMDh prototipa, jer asortiman proizvoda nudi više obećavajućih osnovnih jedinica,“ objašnjava Thomas Laudenbach, potpredsjednik Porsche Motorsporta. „Odlučili smo se za V8-biturbo, za koji smatramo da nudi najbolju kombinaciju karakteristika performansi, težine i troškova. Početak aktivnog programa testiranja je bio važan korak za projekat.”

Urs Kuratle, generalni menadžer projekta klase LMDh u Porsche Motorsportu: „Predstavljanje trkaćeg automobila iz klase LMDh je ujedno bio i prvi izlazak na stazu za tim Porsche Penske Motorsport. Tim je odlično sarađivao od samog početka, što dokazuje visok nivo profesionalizma u svim oblastima. Na kraju krajeva, operativni zahtjevi za sigurno upravljanje hibridnim vozilom su vrlo visoki. U narednim izlascima ćemo se fokusirati na detaljniju razradu potrebnih procesa i procedura. Tokom ovih prvih dana testiranja u Weissachu, V8-biturbo nas je impresionirao u svakom pogledu. Uvjereni smo da smo odabrali pravu jedinicu.”

Propisi o motorima za vozila iz klase LMDh dozvoljavaju veliku slobodu u pogledu zapremine, dizajna i broja cilindara. Maksimalni broj obrtaja je 10.000 o/min, sa mjerenjem buke pri prolazu auta na 110 decibela. Motor mora biti težak najmanje 180 kg, uključujući ventilaciju i auspuh, kao i periferne komponente za hlađenje. Ako se koristi, pomenuta težina uključuje i turbopunjač/e sa hlađenjem zraka za punjenje. U skladu sa propisima, maksimalna snaga se kreće između 480 i 520 kW (653 do 707 KS). Ovaj raspon također omogućava prilagođavanje u okviru parametara norme BoP (Balans of Performance), koji imaju za cilj da osiguraju paritet između svih trkaćih automobila iz klase LMDh koji pristupaju utrci. Krivulja obrtnog momenta je također jasno definisana. U trkačkim uslovima, kombinovana izlazna snaga motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i hibridnim pogonom iznosi ukupno 500 kW (680 KS) na poluosovinama. Dobavljači za standardne komponente za rekuperaciju, akomuliranje i isporuku električne energije su kompanije Williams Advanced Engineering (akumulator), Bosch (jedinica elektropokretača i generatora te upravljačka elektronika) i Xtrac (mjenjač).