Svjetska premijera: Nissan Qashqai želi ostati kralj crossovera

Svjetska premijera: Nissan Qashqai želi ostati kralj crossovera

Atraktivan dizajn, novi pogoni i modularna platforma dokaz su tome da najnovija generacija Nissanovog hita nikako ne blijedi, nego samo nastavlja tamo gdje je prethodna stala.

Nissan je predstavio svoj novi crossover, koji su svi sa zanimanjem iščekivali, a osobito konkurencija. Novi je Qashqai izgrađen je na novoj platformi nazvanoj Common Module Family (CMF-C), a koja donosi još više mogućnosti.

U konstrukciji su korišteni lakši materijali te najnovije tehnike zavarivanja, uz istovremeno smanjenje težine. Stražnja vrata naprimjer, izrađena od kompozitnog materijala lakšeg nego prije za 2,6 kg, dok su prednja i stražnja vrata, prednji blatobrani i hauba, izrađeni od aluminija, što donosi 21 kg manje na vagi. Kad se sve zbroji, karoserija je lakša 60 kg od prijašnje te 41 posto kruća. Sve leži na MacPherson ovjesu sprijeda, a straga, ovisno o specifikacijama. Naime, razliku čine, ni manje ni više nego kotači.

Prednji pogon i naplatci od 19 inča podrazumijevaju polu krutu osovinu, a 20 inča te pogon na sve kotače, multilink ovjes straga. Što se motora tiče, dizelaši odlaze u ropotarnicu prošlosti. Blagi benzinski hibrid kreće sa 1.3 DIG-T 12V benzincem koji nudi dva nivoa snage.  Slabiji sa 138 KS i 240 Nm te šest stupanjskim mjenjačem snagu „ispucava“ na prednje kotače. Opcija sa 158 KS gdje se može izabrati između ručnog ili Xtronic CVT-mjenjača snagu daje na sva četiri kotača preko elektronske „Visko“ spojke. Tu je i pet modova vožnje (Standard, Sport, Eco, Snijeg, Offload). Vrh ponude predstavlja 188 KS snažni turbo benzinski e-Power hibrid. Naravno, u novom Quasquaiju postoji i varijanta kod koje benzinac služi isključivo za pokretanje generatora. Već viđeno u nekih modelima kuče, no za razliku od starog 1,2-litrenog benzinca snage 106 KS, za novi je Nissan odabrana varijanta 1,5 sa 154 KS. Benzinac varijabilne kompresije pokreće generator čija struja ili puni bateriju ili izravno pogoni elektromotor snage 140 kW. 

Najskuplja izcedba stiže u vidu 188 KS snažnog e-Power serijskog hibrida. Koncept gdje benzinac služi isključivo za pokretanje generatora dobro je poznat iz japanskog bestselera Nissana Nota, no za razliku od tamošnjeg 1,2-litrenog benzinca snage 106 KS, za Europu je odabrana varijanta 1,5 sa 154 KS. Benzinac varijabilne kompresije tako pokreće generator čija struja ili puni bateriju ili izravno pogoni elektromotor snage 140 kW. Dužinom 4425 mm dužine Qashqai je 350 mm duži od prethodnika, 250 mm je viši te 320 mm širi. Prednji dio donosi veću kromiranu rešetku (Nissan V-Motion), a tanka LED-svjetla u matrix tehnologiji s dnevnim svjetlima donose karakterističan bumerang potpis.

S boka novi Qashqai također djeluje dinamičnije. Iznutra, Qashqai domosi ergonomski pozicioniran head-up zaslon dijagonale 10,8 inča, digitalne instrumente veličine 12,3 inča, središnje pozicioniranu multimediju od devet inča, inteligentna LED-svjetla (12 modula, prilagođavanje prometu koji dolazi), nadograđeni sustav ProPILOT, bežično punjenje pametnih telefona (15 W), ugrađeni WiFi i masažna sjedala. Navigacija koja se temelji na sustavu TomTom ponudit će i funkciju praćenja ukradenog vozila te po potrebi biti u stalnom kontaktu s policijom. Novi Nissan samostalno ubrzava i koči umjesto vozača, no sada koristi i podatke s navigacije, odnosno sustava za prepoznavanje znakova. U praksi će tako usporiti prije zavoja taman toliko koliko je potrebno. Još jedna nova značajka sigurnosnih tehnologija na Qashqaiju je središnji zračni jastuk postavljen između dvaju prednjih sjedala, kako bi spriječio kontakt putnika, prije svega u slučaju bočnog udara.